• Ad
  • ללמוד מההודים: אולה משקיעה 100 מיליון $ בשיתוף קטנועים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת שיתוף הנסיעות ההודית הגדולה 'אולה', שנחשבת לאחת מהחברות בעלות הצמיחה המהירה ביותר בתחומה, משקיעה 100 מיליון דולר בחברת הסטארט אפ ההודית הקטנה Vogo, אשר מפעילה כיום שירות להשכרת קטנועים מנקודה לנקודה בערים בנגלורו והיידרבאד שבהודו.

     

     

    Vogo תשקיע את הכסף שנכנס לקופתה לרכישת כ-100 אלף קטנועים חדשים במטרה להרחיב משמעותית את צי הרכב ואת מאגר המשתמשים שלה, אשר צפוי לגדול במידה רבה עם חיבור שירותי ההשכרה שלה לאפליקציה הפופולרית של 'אולה'. ל-Vogo, שפעילה כרגע רק בדרום הודו, יש יותר מ-100,000 משתמשים שמבצעים כיום נסיעות בהיקף של כ-20 מיליון קילומטרים בשנה על הכלים הדו-גלגליים השכורים. הכלים נלקחים, ומוחזרים אל כ-200 נקודות קבועות ברחבי המחוז.

    "ההשקעה שלנו ב-Vogo תסייע לנו להקים רשת חכמה ומודולרית לשימושי "הקילומטר האחרון" במדינה", אמר המייסד של אולה והמנכ"ל שלה, בהויש אגרוואל. ל'אולה' יש 150 מיליון משתמשים רשומים, והיא מציעה להם בין השאר שירות להשכרת כלי דו גלגליים שנקרא 'אולה בייק'. אבל השותפות עם ווגו, כך טוענים אנליסטים, תאפשר להם התמחות ספציפית יותר, הגדלת פוטנציאל השימוש בכלים דו גלגליים, וסינרגיה לפעולות נוספות של החברה.

    'אולה' משקיעה בחודשים האחרונים מאמצים ניכרים בגזרות ה'מיקרו-מוביליטי' – תחבורת יחידים והיא פיתחה פעילויות דומות לאלה של 'מוביט' הישראלית – כלומר אפליקציות שמעניקות למשתמש מידע בזמן אמת אודות שירותי תחבורה שונים, וגם מאפשרת להם לרכוש כרטיסים לתחבורה ציבורית. בנוסף, 'אולה' מפעילה מספר מיזמים להשכרת אופניים ללא עגינה במספר אוניברסיטאות ומתחמי מגורים.
    אנליסטים שעקבו אחר פעילותה של 'אולה' מעריכים שלא מן הנמנע שבהמשך היא עשויה לרכוש את Vogo במלואה, וזאת בין השאר כדי להגביר את היתרון התחרותי שלה במאבק מול 'אובר' בתת היבשת.

    Vogo הצעירה הגדילה את היקף הצי והפעילות שלה פי עשרה בחמשת החודשים האחרונים, ומייסדיה צייצו בטוויטר שהם "שמחים לשתף פעולה עם 'אולה' אשר משקיעים 100 מיליון 4 ומוסיפים 100 אלף קטנועים ל-Vogo. אנחנו שמחים למנף את הניסיון העמוק של אולה בתחום הניידות ולשתף פעולה עם יזם בעל חזון במסע הצמיחה שלנו. בקרוב יוכלו משתמשים להזמין קטנוע Vogo על אפליקציית Ola!"

     

     

    בשעה שאצלנו, בישראל, השכרת אופנועים לטווח קצרצר לא מתאפשרת מסיבות חוקיות ובעיקר ביטוחיות – שיתוף קטנועים מתגלה כאחת משיטות התחבורה היעילות ביותר באזורים גדושים בתנועה. על עובדה זאת מעידה גם תגובת אנשי 'אולה' לעסקה החדשה: "ההשקעה שלנו ב-Vogo", הם צייצו, "תעזור לבנות רשת חכמה רב-מערכתית לפתרון בעיית "הקילומטר האחרון" במדינה. פלטפורמת שיתוף האופנועים של Vogo, כשהיא מגובה על ידי המומחיות של אולה בתחום זה, יכולה לסייע בביצוע מהפיכה בערים שלנו. ביחד, אנחנו נרגשים להיות בחוד החנית של שוק המיקרו-ניידות ההולך וגדל של הודו".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.