• Ad
  • בעיני רבים ה-924, שנולדה בסבנטיז כתוצאה משיתוף פעולה, היא לא פורשה אמיתית, אבל למרות שהמכונית שהייתה מצוידת במנוע של טרנספורטר לא הציגה ביצועים מרשימים היא כללה שלדה והתנהגות כביש טובות בהרבה מאלו שהציגה בזמנו ה-911. ה-GTR, גרסת הקצה של ה-924 שהטיבה להמחיש את היתרונות הללו, מוצעת כעת למכירה. לא למחפשי מציאות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות נרשמת בכל העולם נסיקה במחיריהם של רכבי אספנות. את העליה החדה ביותר רושמים דגמים נדירים של יצרנים אקזוטיים, אבל גם המחירים של מכוניות קלאסיות נפוצות יחסית כמו פורשה 911 זינקו בשנים האחרונות בצורה כמעט לא הגיונית וכך למשל אקזמפלרים מכל הגרסאות של הדור הראשון של מכונית הספורט משוטטגארט שיוצרו בין השנים 1963-1989 וצוידו במנועים מקוררי אוויר מחליפים ידיים במחירים גבוהים בהרבה מאלה בהם נמכרות גרסאות מודרניות יותר ומוצלחות בהרבה של הדגם.

    עוד ב-TheCar:
    כך תבקרו במוזיאוני הרכב החשובים בעולם לגמרי בחינם
    האם ליאו מסי קנה פרארי במעל ל-35 מיליון דולר?
    הפורשה הפסיכדלית של ג'ניס ג'ופלין נמכרה במעל ל-1.7 מיליון דולר

    עם זאת, אם אתם לא חייבים 911 וחושקים במכונית ספורט גרמנית קלאסית, אפשר, עדיין במחירים שפויים למדי, לשים יד על דגמים אחרים של היצרנית כמו ה-924 שיוצרה בין השנים 1976-1978 וה-944 שיוצרה בשנים 1982-1991.
    ה-924, שנולדה כתוצאה משיתוף פעולה עם קונצרן פולקסווגן, הציגה עיצוב מרשים לתקופתה ויכולות ניהוג גבוהות למדי, אך הביצועים היו די פושרים בעיקר ב"זכות" מנוע 4 צילינדרים בנפח 2 ליטרים שהפיק 110 כ"ס והיה למעשה לא יותר מגרסה משופרת קלות למנוע ששימש את הטרנספורטר המסחרית.

    11בשנת 1979 הצטרפה להיצע גרסה מוגדשת שהצליחה לחלץ מהמנוע 170 כ"ס שהעניקו למכונית דחף שיצק תוכן למחלצות הספורטיביות.

    בשנת 1981, רגע לפני השקת ה-944, בפורשה השיקו את ה-GTR – גרסת קצה במהדורה מוגבלת מאוד ל-924 שהייתה מיועדת למסלולי המרוצים וכללה חיזוקי שלדה, בלמים ומתלים, קיט מרכב רחב ואגרסיבי, חלקים קלי משקל, כלוב מרוצים תקני ובעיקר מנוע מאוד מאוד משופר שהצליח לחלץ ממנוע הטרנספורטר לא פחות מ- 375 כ"ס ומומנט של מעל ל-40 קג"מ.
    עם משקל עצמי של 930 קילוגרם הביצועים היו יותר ממרשימים ביחס לתקופה וה-924 GTR האיצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.7 שניות בלבד והגיעה ל-290 קמ"ש מרביים, יותר מדגמי הקצה של פרארי ולמבורגיני מאותה תקופה.

    2

    בסך הכל יוצרו רק 17 יחידות של ה-924 GTR, 9 מהן השתתפו במרוץ 24 השעות של לה מאן ובמרוצים נוספים באירופה, ארצות הברית ויפן.
    יחד עם זאת, מסתבר שכמה אקזמפלרים לא עברו חיים קשים כמו למשל ה-924 GTR שבתמונות לפניכם שיוצאה ליפן ונשתמרה במצב חדש כחלק מאוספו הפרטי של חובב רכב נלהב אחד מארץ השמש העולה.

    למעשה, ב-35 שנותיה המכונית נסעה בסך הכל 109 קילומטרים ובמקביל תוחזקה בדקדקנות תוך הקפדה על טיפולים תקופתיים שנתיים אליהם הובלה על גבי נגרר.
    מחר (28.7) המכונית הנדירה הזו צפויה להחליף ידיים במסגרת מכירה פומבית של מכוניות מרוץ קלאסיות שתתקיים במסלול המרוצים סילברסטון שבבריטניה.

    כפי שאתה בוודאי יכולים לנחש, בניגוד ל-924 רגילות במקרה זה לא מדובר במציאה באלפים בודדים של דולרים ועל פי הערכות ה-924 GTR הנדירה תחליף ידיים בעבור סכום שבין 2.5 ל-3 מיליון שקלים.

    כך תגשימו את חלום מכונית האספנות שלכם בקליק אחד

    Porsche-924-8

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא רק 911: גרסת הקצה של הפורשה העממית למכירה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.