• Ad
  • לא אוהב? אוהב! – המכוניות שהאמריקאים שבעי רצון מהן ואלו שממש לא

    מגזין הצרכנות החליט לשאול 500 אלף רוכשי מכוניות חדשות בשלוש השנים האחרונות שאלה פשוטה – האם הייתם עושים היום את אותה בחירה שוב ומדוע. התוצאות לפניכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אין ספק כי קיימים הרבה מאוד פרמטרים על פיהם ניתן לבחון, לסווג או להשוות בין מכונית זו או אחרת. יש מי שעבורם העיצוב הוא מאוד משמעותי, אחרים מייחסים חשיבות בעיקר לשימושיות ויש כאלה שמעדיפים ביצועים בעוד שאחרים מחפשים את העסקה הכלכלית הטובה ביותר בקנייה ובהוצאות התפעול השוטף.

    עם זאת, אין ספק שמדד שביעות הרצון בקרב לקוחות אמיתיים הוא דרך מצוינת להבין באמת אם מדובר ברכב מוצלח שיש בו משהו מיוחד מעבר ליכולת לשנע את משתמשיו מנקודה א' ל-ב'.

    מגזין הצרכנות האמריקאי הנחשב קונסיומר ריפורטס החליט לא להסתפק במבחני הדרכים שהוא עורך למכוניות חדשות או בנתונים שהוא אוסף ממקורות שונים בכל הנוגע לאמינות ושימושיות והחליט לערוך סקר ענק ולשאול כחצי מיליון אנשים שרכשו מכונית חדשה בשלוש שנים האחרונות שאלה אחת, לכאורה מאוד פשוטה – האם הייתם קונים שוב את אותו הרכב?

    עוד ב-TheCar:
    סקר: יותר תחכום ויותר תקלות בדגמים חדשים|
    המכוניות האהובות והשנואות של אמריקה בשנת 2016
    הטוב, הרע והמכוער: המכונית הכי אמינות והכי גרועות של אמריקה

    לאחר שנאספו כל הנתונים אנשי המגזין סיכמו את התשובות לשתי רשימות: באחת עשר המכוניות עם האחוזים הגבוהים ביותר של לקוחות שהיו בוחרים באותו רכב שוב בלי להסס ובשנייה עשרת הדגמים שזכו לאחוזי שביעות הרצון הנמוכים ביותר וסביר להניח שהסיכוי שהלקוחות יבחרו בהם שוב נמוך יחסית.

    יש להדגיש כי המצאות של דגם מסוים באחת מהרשימות לא קובעת בהכרח את היותו נטול פגמים או מאידך גרוע, אלא בעיקר מצביעה על המצאותו או חסרונו של אותו X פקטור שכולנו מחפשים ולא תמיד יודעים להגדיר במילים.

    בואו נפרד כידידים

    הרשימה הלא זוהרת כוללת גם לא מעט דגמים המוכרים היטב לשוק הישראלי.

    מרצדס GLA

    הדגם שזכה לכבוד המפוקפק ולדירוג שביעות הרצון הנמוך ביותר הוא רכב הפנאי הקומפקטי של יצרנית הפרימיום מגרמניה אשר לא הלהיב את הלקוחות שציינו בין היתר כי פעולתה של תיבת ההילוכים כפולת המצמד האוטומטית לא מעודנת ולא אחידה. כמו כן נשמעו תלונות על נוחות הנסיעה, השימושיות המוגבלת, הראות הגרועה והרעשים הרבים החודרים לתא הנוסעים.

    ניסאן סנטרה

    למקום השני מהסוף מגיעה המשפחתית הקומפקטית של ניסאן שהיא דוגמה קלאסית לרכב שעל הנייר נראה שיש בו את כל מה שנדרש אך במציאות אכזב את הרוכשים עם מנוע עצל ותיבת הילוכים רציפה, נוחות נסיעה לא מרשימה ובעיקר, כך לטענת המדרגים, חוסר מוחלט של הנאה מנהיגה.

    ACURA  ILX

    מדלית הארד בפודיום הבושה הולכת לדגם הכניסה של מותג הפרימיום מבית הונדה שאכזב את הלקוחות בשל יחידת הנעה לא מוצלחת, נסיעה קופצנית, רעשי דרך וחוסר היכולת הכללית שלו להעניק ניחוחות פרימיום.

    שברולט טראקס

    רכב הפנאי הקטן של שברולט סובל לטענת הלקוחות מיחידת הנעה מאכזבת, מתא נוסעים צר וצפוף, מנסיעה נוקשה ותחושה כללית בסיסית למרות תג מחיר לא זול במיוחד.

    ניסאן ורסה (בארץ אלמרה)

    על אף שמי שרוכש את המשפחתית הקטנה של ניסאן כנראה לא מצפה להרבה יותר מאשר סדאן במחיר נמוך, הורסה עדיין הצליחה לאכזב לקוחות רבים עם תא נוסעים בסיסי, יחידת הנעה חלשה ורועשת, נסיעה קופצנית ותחושה כללית ש"חסכו עליהם".

    ניסאן אלמרה מלפנים

    דודג' ג'רני

    מעבר לצריכת דלק גרועה, תא נוסעים מיושן וסחירות נמוכה בשוק היד השנייה, הלקוחות מציינים שרכב הפנאי הבינוני נמצא כבר זמן רב בישורת האחרונה של חייו ולמעשה עבר זמנו.

    אינפינטי QX60

    רכב הפנאי היוקרתי שמבוסס על הניסאן פאת'פיינדר אמנם מציע תא מוסעים מרווח אפילו בשורה השלישית ויחידת הנעה עוצמתית, אך שורת מושבים שנייה לא נוחה במיוחד, צריכת דלק לא מרשימה ותחושה לא שונה מהותית מהרכב עליו הוא מבוסס אכזבו את הלקוחות.

    פורד טרנזיט קונקט

    גרסת המיניוואן של החטיבה האירופאית של פורד לא זכתה לאהדה יתרה מהלקוחות שציינו לרעה את המנוע החלש, את הפנים הספרטני אפילו בסטנדרטים של חברות השכרה, את מנגנון קיפול המושבים המסורבל ואת מערכת הבידור הפשוטה, והגיעו למסקנה שלא מדובר באמת בתחליף ראוי למיניוואן.

    פיאט 500

    מכונית המיני המסוגננת של פיאט מושכת אליה קונים בגלל העיצוב המרהיב, אך האמריקאים שעדיין כנראה מתקשים להתרגל למכוניות בגודל כזה ציינו לרעה את המושב האחורי הצפוף ואת הגישה הגרועה אליו, וגם את תא המטען המזערי, הנסיעה הרועשת ותנוחת הישיבה הזקופה מדי.

    דודג' גרנד קרוואן

    המיניוואן של דודג' סוגר את רשימת הדגמים שזכו לציוני שביעות רצון נמוכים יחסית. הגרנד קרוואן, שנולד כאח תואם לקרייזלר וויאג'ר טאון אנד קאנטרי, נותר לבדו אחרי הצגת הפסיפיקה – המיניוואן החדש והמודרני בהרבה של קרייזלר, ולטענת הלקוחות מעבר לצריכת דלק גרועה, ערך גרט נמוך ושורת מושבים שנייה לא מזמינה, אין מנוס מלקבוע, למרות תג מחיר אטרקטיבי, שעבר זמנו של הגרנד קרוואן.

     

    את ואני לנצח שתי נשיקות במצח

    בצד הנחשק של הרשימה אפשר למצוא כמה וכמה רכבי ספורט, צמד רכבים חשמליים, אייקון היברידי, משפחתית גדולה, טנדר פיק אפ ואפילו מיניוואן.

    דודג' צ'אלנג'ר

    מכונית שרירים אמריקאית עם עיצוב אולד סקול וביצוע מודרני ושימושיות מפתיעה שעושה טוב לחובבי הז'אנר עם מנוע וי 8 בשרני בגרסאות הספק של עד 808(!) כ"ס.

    דודג' צ'אלנג'ר הל קאט מאחור

    הונדה אודיסי

    מרבית רוכשי המיניוואנים עושים זאת מתוך צורך ולא מתשוקה. עם זאת, למרות נקודת פתיחה לא מבטיחה לסיפור אהבה, הדור החדש של האודיסי של הונדה זוכה למדד שביעות רצון גבוה מאוד בזכות תא נוסעים מרווח ובעל שלל אפשרויות, נוחות נסיעה טובה ואפילו ניהוג מוצלח.

    טסלה מודל X

    הקרוסאובר של היצרנית מעמק הסיליקון סובל אמנם מכמה חסרונות כמו חלון קדמי גדול היוצר אפקט חממה ודלתות שחף אחוריות לא מאוד נוחות לתפעול, אבל אין ספק שרכב הפנאי החשמלי עושה הרבה רושם על הסביבה וכולל יחידת הנעה מרשימה, טווח טוב בין טעינות ותא נוסעים מרווח.

    טויוטה פריוס

    הדור הרביעי של המכונית שהביאה לעולם את הטכנולוגיה ההיברידית מציג עיצוב עתידני מושך מאי פעם, יכולות ניהוג טובות ומערכת הנעה יעילה וחסכונית יותר.

    מאזדה MX5 מיאטה

    הדור הרביעי של הרודסטר של מאזדה מציג פרשנות מודרנית למתכון המוצלח של מכונית הנעה אחורית קלת משקל עם חלוקת משקל מושלמת ולמרות מעבר להיגוי בתגבור חשמלי, יחידת הנעה עם 155 כ"ס בלבד וביצועים לא מרשימים על הנייר, המיאטה עדיין מצליחה לגרום לאוחזים בהגה לחיוך בלתי נשלט של הנאה.

    פורד F350

    על אף שמרבית תושבי ארץ הדוד סם הם לא באמת חוואים או קבלני קונסטרוקציה, האמריקאים מתים על טנדרי פיק וכבר שנים שסגמנט זה מוביל את טבלאות המכירות.  ה-F150 של פורד כמעט תמיד זוכה בתואר "הדגם הנמכר ביותר בארצות הברית" אך מתברר שמבחינת אהבה האמריקאים כצפוי מעדיפים את אחיו הגדול ה-F350 אשר קוטף את המקום החמישי במדד שביעות הרצון בזכות ארגז גדול, יכולת גרירה יוצאת דופן ותא נוסעים קשוח אך מפנק ו-90 אחוזים מרכושי הטנדר בשלושת השנים האחרונות אומרים שהיו עושים זאת שוב.

     

    לינקולן קונטיננטל 

    מסתבר שכשעושים את זה נכון גם מכונית סדאן ללא יומרות יוצאות דופן יכולה לזכות לציוני שביעות רצון גבוהים מאוד. הקונטיננטל של לינקולן, מותג הפרימיום של פורד אמריקה, המבוססת על הפיוז'ן, מצטיינת ביחידת הנעה טובה, תא נוסעים מרווח וסופר שקט וגימורים יפים המענקים תחושת יוקרה למרות תג המחיר הממוצע ו-91 אחוזים מהרוכשים של הקונטיננטל טוענים שהיו עושים זאת שוב.

     

    שברולט קורבט

    מדליית הארד הולכת לקלאסיקה אמריקאית שבשנים האחרונות הפכה גם למכונת נהיגה מרשימה. הקורבט C7 אמנם צפויה להיות מוחלפת בשנה הבאה על ידי מכונית ספורט עם מנוע מרכזי שכנראה תציג יכולות קיצוניות אף יותר, אבל גם הדור הנוכחי המציג תמורה מצוינת למחיר, יחידת הנעה בשרנית והתנהגות כביש חדה כתער, אהוב מאוד על רוכשיו ו-91.2 אחוזים מהם לא היו מתלבטים ועושים את אותה בחירה פעם נוספת.

    פורשה 911

    את המקום השני בפודיום תופסת מכונית ספורט אייקונית נוספת, ה-911 של פורשה, שזוכה לתשבוחות של הלקוחות בגלל הביצועים הנפלאים שלה מחד והיותה שימושית ונוחה גם לנהיגה יומיומית מאידך. לא פחות מ-92.1 אחוז מהלקוחות של מכונית הספורט משטוטגרט היו עושים את אותה בחירה שוב.

    טסלה מודל S

    פחות מחצי אחוז מעל לפורשה, במקום הראשון, הזהב הולך בשנה הרביעית ברציפות למודל S של טסלה שממשיכה להוכיח שאילון מאסק כנראה יודע מה הוא עושה ולא פחות מ-92.5  אחוזים מבעלי החשמלית היוקרתית מצהירים שהיו עושים זאת שוב בלי להסס, כשהם מציינים את יכולות הניהוג הגבוהות, הביצועים המעולים, העיצוב הפנימי, מרווח המטען, ממשק התפעול החדשני ועלות החשמל הנמוכה לעומת הבנזין.

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.