• Ad
  • מאזדה חשפה בטוקיו את KAI – דגם קונספט מבושל למדי שעליו תבסס ה-3 הבאה. יהיה לה מראה ספורטיבי ואגרסיבי אף יותר מ-3 הנוכחית, והיא תצויד במנוע בנזין מהפכני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכוניות מארץ השמש העולה שומרות על פער ומציגות עליונות של ממש בכל הנוגע לאמינות – כפי שהוכיח שוב סקר האמינות המקיף של קונסיומר ריפורטס האמריקני. בנוסף, בשנים האחרונות ביצעו יצרניות הרכב היפניות קפיצת מדרגה של ממש בעיצוב ובאיכות החומרים של תאי הנוסעים ברכב, ולמרות כל אלה נפתחה השבוע תערוכת טוקיו בקול ענות חלשה.

    אמנם על פני השטח היצרנים ניסו לשדר עסקים כרגיל אך מיעוט המציגים והחשיפות המשמעותיות מהווים תזכורת לכמה מהשערוריות והמשברים שעברו על תעשיית הרכב היפנית השנה מקריסת טאקטה שמכרה במשך שנים כריות אוויר פגומות, דרך הונאת הדלק של מיצובישי, משבר הבטיחות של ניסאן ועד לפרשת זיוף נתוני המתכות של ….

    עם זאת בתערוכה נחשפו כמה דגמי קונספט מעוניינים שהחשוב מביניהם לפחות בעבור השוק הישראלי הוא קאי (KAI) שמהווה למעשה קדימון לדור הבא של המאזדה 3.

     

    קצת יותר מ-4 שנים לאחר ש-3 הנוכחית הושקה רומזת מאזדה על הדור הבא אשר יושק ככל הנראה לקראת אמצע 2018 וייקח את קווי העיצוב המרשמים והדינמיים של ה-3 הנוכחית כמה צעדים קדימה שיהפכו את המשפחתית הקומפקטית מהירושימה לבעלת לוק עוד יותר ספורטיבי ואגרסיבי.

    רכב התצוגה בתצורת האצ'בק בהחלט מזכיר באופן כללי את ה-3 הנוכחית אך מציג מראה מעוגל יותר כמעט ללא משטחי פח ישרים או קימורים חדים, פרונט אגרסיבי יותר הכולל סבכה ענקית בחזית ופנסים ראשיים צרים הנמתחים לאחור בסגנון ה-CX5 החדשה ובתי כנף תפוחים במיוחד מאחור שביחד עם חישוקים ענקיים, ידיות דלתות נסתרות  ויציאות מפלט עצומות משני צידי הפגוש האחורי מעניקים לקאי נוכחות עוצמתית שקשה להתעלם ממנה.

    למרות שמדובר ברכב תצוגה, ויש להניח שבדרך ליצור סדרתי מידת החישוקים תקטן (אם אפשר לקרוא לחישוקי 18 או 19 -קטנים) מראות הצד הסמליות בגודלן יגדלו לטובת הראות מאחור וצמד חלונות הגג האורכיים יוחלפו בוודאי באופציה לגג שמש פנורמי מקובל יותר, בשנים האחרונות הרכבים הסדרתיים של מאזדה קרובים מאוד במראה שלהם לקונספטים שקדמו להם כך שבהחלט יש למה לצפות.

     

    תא הנוסעים של קאי מעניין אף הוא למדי ומציג קווים מינימליסטיים נקיים עם עמדת נהג מזמינה הכוללת הגה 3 צלעות ספורטיבי ומחוונים אנלוגיים. בחלק העליון של הדשבורד יש כצפוי מסך תצוגה גדול אך בניגוד למראה הטאבלט הבולט בדור הנוכחי של רכבי מאזדה, בקאי הוא צר וארוך ומשתלב לרוחבה של כל חלקה העליון של הקונסולה.

    מתחת למכסה המנוע של ה-3 הבאה ניתן יהיה לפגוש, לראשונה ברכב ביצור סדרתי, את מנוע ה-סקיאקטיב X המהפכני של מאזדה שניזון מבנזין אך פועל בצורה המוכרת ממנועי דיזל: הבערת התערובת נוצרת באמצעות דחיסתה ולא על ידי מצתים (פלאגים) חשמליים כמקובל במנועי בנזין ואשר לטענת מאזדה מסוגל להציג נתוני צריכת דלק נמוכים משל מנועי דיזל מקבלים ופליטת מזהמים נמוכה משמעותית.

     

    הדור הבא של ה-3 צפוי לנחות באולם התצוגה המרשים החדש של מאזדה הנבנה בימים אלו  בפינת הרחובות המסגר ולה גווארדיה לקראת שנת 2019.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כך יראה הדור הבא של מאזדה 3

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.