• Ad
  • דור שני לטיגואן יוצע מעתה בארבע תצורות: גרסת R-Line ספורטיבית, גרסת "כביש", גרסת "שטח" וגם גרסה "ירוקה" עם מערכת היברידית-נטענת. גרסה מוארכת, עם 7 מקומות ישיבה, תוצג באמצע השנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסוואגן חושפת בפרנקפורט את הדור השני של 'טיגואן', הג'יפון הקומפקטי שלה, אשר מבוסס כעת על פלטפורמת MQB החדשה של הקבוצה.

    טיגואן המקורי הושק גם הוא בתערוכת פרנקפורט, בשנת 2007, ויוצר מאז על פלטפורמת הדור הקודם של גולף (PQ35) על-ידי חברת בת של פולקסוואגן (אוטו 5000) ומאוחר יותר (משנת 2009) על-ידי פולקסוואגן עצמה.

     

    VW Tiguan 2015 - 009
    פולקסוואגן טיגואן בגרסת "שטח"

     

    אצלנו, בישראל, לא קיבל טיגואן את הכבוד המגיע לו, בעיקר בגלל שהמיצוב שלו בשוק לא היה מתאים, אבל בראיה של פולקסוואגן מדובר בכלי שעשה את שלו עם מכירות מרשימות של יותר מ-2.64 מיליון יחידות.

    היות שבימינו מאד לא קל לבלוט בשוק הג'יפונים והקרוס-אוברים הבוער בחרה פולקסוואגן למצב ארבע "תתי משפחות" של טיגואן, החל ממשפחה ספורטיבית שתתהדר במאפיינים הויזואליים ובמנועים המחוזקים של משפחת ה-R, דרך "גרסת כביש" שהיא מן הסתם מה שרוב קהל הלקוחות מבקשים לעצמם, עבור דרך גרסת שטח – שמן הסתם תהיה ממוגנת ובעלת יכולות עבירות משופרות, וכלה בגרסה ה"ירוקה" – עם המערכת ההיברידית-נטענת החדשה של קבוצת פולקסוואגן.

     

    טיגואן R-line
    טיגואן R-line

     

    התבססות על פלטפורמת MQB החדשה אפשרה לטיגואן דור 2 להשיל כ-50 ק"ג ממשקלו בהשוואה לדגם היוצא, ופולקסוואגן מציידת אותו מעתה בשמונה מנועים – ארבעה טורבו-בנזין וארבעה טורבו-דיזל.
    בחלק העליון של מגוון המנועים לגרסאות הסדרתיות מוצעים שני מנועי טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר מוגדשים – שמספקים 180 ו-220 כ"ס, ומנוע טורבו-דיזל שמספק 190 כ"ס. גרסת ה-R השרירית מקבלת מנוע טווין-טורבו חזק במיוחד, עם 240 כ"ס.

    עיצוב בולט

    סיבה הגיונית נוספת שבגללה מכירותיו של טיגואן היוצא לא הרקיעו שחקים בישראל היא שהוא לא בלט במיוחד בעיצובו, אבל נקודה זאת תוקנה בדגם החדש, עם עיצוב אגרסיבי יותר וממדים גדולים יותר לאורך (כ-3.8 ס"מ) ולרוחב (2 ס"מ), בסיס גלגלים שארך ב-4.8 ס"מ, וגובה שהונמך בכ-2 ס"מ.
    במחצית השנה הבאה מתכננת פולקסוואגן להשיק גרסה מוארכת של טיגואן, בעלת 7 מושבים, וזו יכולה להיות מאד מעניינת ומיוחדת בשוק שלנו.

     

    טיגואן GTE
    טיגואן GTE

     

    בפולקסוואגן, אגב, מעריכים ששוק הג'יפונים והקרוס-אוברים העולמי צפוי להוסיף ולגדול בשנתיים הקרובות, וסך המכירות בו צפוי לצמוח מכ-8.17 מיליון כיום ל-8.93 מיליון בשנת 2018.

    מיותר לתאר כאן את כל מערכות הסיוע לנהג והנוחות שמוצעות בטיגואן החדש, במיוחד מכיוון שרובן מוצעות כיום בכל הדגמים הקומפקטיים של פולקסוואגן, אבל לא מיותר להתעכב על הוספת מערכת להפחתת הנזק להולכי רגל.
    מנגנון פירוטכני מיוחד, שפועל באופן דומה לכרית-אוויר בטיחותית, מרחיק את מכסה המנוע מן המנוע והמרכב כאשר הוא מזהה פגיעה בהולך רגל – וכך מגדיל את הנפח ה"רך" שיכול לספוג אנרגיה ולהפחית את הנזק להולך הרגל.

     

    VW Tiguan 2015 - 008
    עיצוב מודרני של סביבת הנהג. בגרסאות ההנעה הכפולה מותקן בורר לבחירת מצבי הנסיעה

    בנוסף מותקנות בטיגואן מערכת אוטומטית של בלימה לאחר התנגשות, ומערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות אשר מציעה – לראשונה – גם ניטור הולכי רגל כסטנדרט: כאשר המערכת מבוססת-הרדאר מזהה אדם במסלול התנגשות היא מזהירה את הנהג, ובשלב שני אף מפעילה עצמאית את הבלמים.

    טיגואן עבר, כמובן וכצפוי, עיצב מחדש של סביבת הנהג אשר דומה כעת לזו של רוב מכוניות הדור הנוכחי של פולקסוואגן, ואפילו עם דגש מיוחד על עיצוב ספורטיבי.
    מערכת הבידור והמידע ממוקמת כעת גבוה במרכז ומול עיני הנהג, והקונסולה המרכזית מרכזת מספר רב יחסית של כפתורים סביב ידית ההילוכים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כוכבות פרנקפורט 2015: פולקסוואגן טיגואן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.