• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ללא הודעה מוקדמת ממשרד התחבורה, חברת דן מבטלת את האפשרות לעלות לאוטובוסים מהדלת האחורית. העלייה מהדלת האחורית הונהגה במסגרת ניסוי, ונועדה לשפר משמעותית את השירות ולקצר את זמני הנסיעה

    לידיעת נוסעים בתחבורה הציבורית: חברת דן ומשרד התחבורה הפסיקו ניסוי בגוש-דן, במסגרתו התאפשרה עלייה מהדלת האחורית לאוטובוסים בכמה קווי שירות (קווים 4, 5 ו-104). הניסוי הופסק ללא הודעה רשמית של משרד התחבורה, וזאת למרות שתחילת הניסוי לוותה במסע הסברה נרחב.

    גם באתר האינטרנט של חברת דן לא ניתן למצוא פרטים או מידע אודות הפסקת הניסוי. בפנייה טלפונית לשירות הלקוחות של חברת דן הובהר כי העלייה מהדלת האחורית הופסקה היום (א'), על-פי החלטת משרד התחבורה.

    הניסוי בחברת דן החל לפני כשנה, ומטרתו – לפי הודעת משרד התחבורה מאותה עת – הייתה קיצור זמני הנסיעה ושיפור משמעותי של רמת השירות באוטובוסים. עלייה מהדלת האחורית, כך הסבירו במשרד התחבורה, "תאפשר לנהג לצמצם באופן ניכר את ההתעסקות בתשלום דמי הנסיעה, ולהתמקד בנהיגה".

    מעט לאחר שהחל הניסוי, הבטיח שר התחבורה, ישראל כץ, כי העלייה מהדלת האחורית תגיע בסופו של דבר לכל קווי השירות. "אנחנו עכשיו רוצים להוביל את התחבורה הציבורית למצב, כמו שמקובל במדינות המתוקנות, שניתן יהיה לעלות מכל הדלתות", אמר השר במליאת הכנסת במרץ 2013. "כבר התחיל פיילוט בתל-אביב ובקרוב יהיה בירושלים ובמקומות אחרים – (זה) דבר שיש לו חשיבות תחבורתית. זה יהיה דומה למה שקורה ברכבת הקלה, שאפשר לעלות מכל דלת וכל אחד וכל אחת יכולים לעלות".

    במכרזים חדשים להפעלת קווי שירות של תחבורה ציבורית, נקבע שהחברות הזוכות יערכו לקראת אפשרות של עליית נוסעים מהדלת האחורית. עם זאת, הסעיף הרלוונטי אינו מחייב את החברות הזוכות לאפשר עלייה מהדלת האחורית מיד עם תחילת הפעלתם של קווי השירות. לפי נוסח הסעיף, התקנת מכשירי תיקוף ("ולידטורים") ליד הדלתות האחוריות תעשה רק "בכפוף להוראה של המשרד", ורק "במידה ותתאפשר עלייה מכל הדלתות".

    סיוג החובה במכרזים מנוגדת להצהרות משרד התחבורה בעבר. עם תחילת הניסוי בגוש-דן, בפברואר 2013, הצהיר שר התחבורה כי "במכרזים החדשים של התחבורה הציבורית, מחויבות החברות הזוכות לאפשר עלייה לאוטובוס גם מהדלתות האחוריות". כאמור, חובה זו אינה חלה מיידית על החברות הזוכות, והיא כפופה להחלטה עתידית של משרד התחבורה. למעשה, לפי נוסח המכרזים החדשים, העלייה מהדלת האחורית גם כפופה להעברת מימון ממשרד התחבורה לחברות הזוכות.

    חובת העלייה מהדלת האחורית אינה ההבטחה היחידה של משרד התחבורה בעניין קווי אוטובוס שלא התגשמה. עם תחילת הניסוי בחברת דן, הצהירו במשרד שיינקטו "שורה של צעדים לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית, בהם… איחוד מחירי הנסיעה והצבת שלטים אלקטרוניים בתחנות האוטובוסים".

    איחוד מחירי הנסיעה נכלל ברפורמת תעריפים מקיפה, שמתוכננת כבר שנים ארוכות ולא ברור מתי יסתיים יישומה. לדברי בכיר במשרד התחבורה, הרפורמה מיושמת בשלושה שלבים: בתחילה הונהגו תעריפים אחידים בחלק מהמטרופולינים, כאשר המוצא והיעד באותו מטרופולין אך אינם באותה עיר (שלב זה אמור להסתיים ב-2014). בשלב השני יונהג מבנה תעריפים אחיד בקווים בינעירוניים (לא ידוע מתי ייושם), ובשלב האחרון ייושמו תעריפים עירוניים אחידים (כאשר המוצא והיעד נמצאים באותה עיר).

    גם בעניין השילוט האלקטרוני, הבטחות משרד התחבורה אינן מתגשמות – עד כה הופעלו שלטים בשיעור זעום של תחנות נוסעים ברחבי הארץ.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בתל אביב כבר לא עולים לאוטובוס מאחור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.