• Ad
  • יש לך ב.מ.וו. היברידית-נטענת שיוצרה השנה? היא עלולה להתלקח!

    ב.מ.וו. ומיני יחליפו סוללות כמעט בכל דגמי ההיברידיות-הנטענת שהן ייצרו מאז תחילת 2020, וזאת בגלל תקלה בסוללות מתוצרת סאמסונג. אגב, ב.מ.וו. לא לבד בעניין הזה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב.מ.וו. הכריזה על קריאה לתיקון של כמעט 27,000 מכוניות היברידיות-נטענות אשר יוצרו על-ידה בין ינואר לספטמבר השנה, כלומר בשנת הדגם 2020 באירופה או 2020-2021 בארה"ב. בעת התיקון, שמועדו טרם נקבע, יוחלפו סוללות של המערכת ההיברידית, וזאת לאחר שהתגלה פגם בתהליך הייצור שלהן.

     

     

    רשימת הדגמים שייקראו לתיקון כוללת את 330e (שהיה הרכב ההיברידי-נטען הרביעי בטבלת המכירות באירופה במשך שבעה חודשים), את X1, X2 וגרסת ה-Active Tourer שלו, את X3 xDrive30e ו- X5 xDrive 45e, וגם את i8 ואת 745 Le xDrive כמו גם את מיני קופר קאנטרימן SE. במילים אחרות, מדובר כמעט בכל דגמי הפלאג-אין שב.מ.וו. מייצרת וכולם צוידו בסוללות ליתיום-יון מתוצרת סאמסונג.

    אנשי ב.מ.וו. לא פרטו מה השתבש בתהליך הייצור של הסוללות או איך זה קרה, אבל הסבירו שהתוצאה היא תאי סוללה שכאשר הם נטענים במלואם עלול להיגרם בהם קצר, וקצר עלול לגרום להתלקחות ולשריפה. הבעיה האירה את עצמה לאחר שארבעה קרוסאוברים מדגם X5 עם מנועי בנזין היברידים-נטענים התלקחו בזה אחר זה. בעיה חמורה עוד יותר היא שנכון להיום עדיין לא נמצא פתרון לתקלה, ולכן מבקשים אנשי ב.מ.וו. מלקוחותיהם שלא לטעון את הסוללה ממטענים חיצוניים, וגם לא לנהוג במכוניות במצב ידני או במצב ספורט. 26,900 המכוניות שבהן הותקנו סוללות פגומות יוצרו בין 20 בינואר ל -28 בספטמבר 2020, ורובן הגדול נמכרו באירופה, כלומר שבסבירות רבה גם בישראל.

     

     

    אנשי ב.מ.וו. בארה"ב טוענים שלא קיבלו דיווחים כלשהם, וגם לא ידוע להם, על תאונות או פציעות שקשורות לפגם זה, אבל דיווחו ש:"ב -4 באוגוסט 2020 נודע לב.מ.וו. על אירוע שבו היה מעורב דגם X5 משנת (הדגם) 2021 ובו הרכב חווה אירוע תרמי. התחלנו בניתוח התקרית, ובין תחילת אוגוסט לאמצע ספטמבר נודע לב.מ.וו. על שלוש תקריות שטח נוספות". לדברי דובר החברה בארה"ב, "ניתוח פנימי הראה שבמקרים נדירים מאוד ייתכן שחלקיקים נכנסו לסוללה במהלך תהליך הייצור. כאשר הסוללה טעונה במלואה הדבר עלול לגרום לקצר בתוך תאי הסוללה, מה שעלול להוביל לשריפה". הדיווחים בעולם מספרים על כך שתאי הסוללה זוהמו ככל הנראה על ידי שבבים או פסולת ייצור אחרת בתהליך הייצור.

     

     

    למרות שככל הנראה אי שום קשר בין הדברים – אי אפשר לספר על שריפות של סוללות מתוצרת סאמסונג בלי להיזכר בהשקה האומללה של מכשיר הטלפון Galaxy Note 7 ובסוללות הלוהטות שלו בשנת 2016. מה שמתקרב קצת יותר לב.מ.וו, ובכל זאת לא בהכרח קשור, זה שסאמסונג היא גם ספקית הסוללות של פורד עבור 'קוגה' ההיברידית-נטענת, וגם הדגם הזה נקרא לא מכבר לתיקון לאחר שארבעה כלי רכב כאלה עלו באש בגלל קצר בסוללות. וזה לא נגמר שם: מוקדם יותר החודש קראה גם יונדאי לתיקון של כ-25,000 יחידות של קונה החשמלית לאחר שלא פחות מ-16 מכוניות כאלה עלו באש.

    חשוב להדגיש שעד כה לא פורסמו ממצאים אודות הגורמים לתקלות האלה, ואם יש קשר כלשהו בין המקרים. הסוללות של קוגה, למשל, מיוצרות במפעל של סאמסונג בהונגריה, אלה של יונדאי מיוצרות בכלל בקוריאה, וגם לא ברור אם הבעיות בסוללות של פורד וב.מ.וו זהות. מכל מקום, ב.מ.וו. מתכוונת להתחיל לשלוח מכתבי קריאה לתיקון ללקוחות שלה רק בסוף נובמבר, ועד אז, כאמור, מבקשת מהם לא לטעון את המכוניות ולא לנהוג בהן במצב ידני או ספורטיבי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.