• Ad
  • סוזוקי איגניס שבה לישראל אחרי מתיחת פנים, ולראשונה גם עם מערכת היברידית קלה. בשונה מן המקובל – מחירי המכונית דווקא התייקרו.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, השיקה היום (ב') את איגניס החדשה כשגולת הכותרת שלה אמורה הייתה להיות הגרסה ההיברידית שלה. בשונה מן המקובל, יבואני סוזוקי לא הסתפקו בגרסה האוטומטית, והנמכרת ביותר בישראל למכונית כזאת, אלא החליטו להציע גם גרסה ידנית שלה, שתעלה "החל מ" 85,000 ש"ח.

     

     

    בהקשר הזה צריך לומר שיבואני סוזוקי הם בין היחידים שמתעקשים להביא גם דגמים ידניים, וזאת למרות שבתמהיל המכירות שלהם תופסת תצורה זאת לא יותר מ-5% בלבד. לעומת זאת, עד כה לא הייתה לסוזוקי אפשרות להציע מערכת היברידית, שנהנית בישראל מהטבת מס מופרכת. כעת – בזכות שיתוף פעולה טכנולוגי עם טויוטה – יש לה לראשונה אפשרות כזאת.

    לצערה של סוזקי, הגרסה ההיברידית מגיעה רגע לפני שהטבות המס לקטגוריה הזאת פוקעות, ומה שיותר מצער זה שאין לה אפילו מערכת היברידית "אמיתית" שיכולה הייתה לזכות אותה בהטבת מס משמעותיות. התוצאה, לצערם של לקוחות סוזוקי, היא שבמקום שהמכונית תוזל בזכות הטבות מס היא דווקא התייקרה בסדר גודל של בין 5,000 ל-10,000 ש"ח.

    איגניס הראשונה הושקה לפני 20 שנים על-בסיס פלטפורמת המיני/מיקרו של סוזוקי, והיא נמכרה לסירוגין גם בישראל. בשנת 2014 השיקה סוזוקי את הפלטפורמה המודולרית החדשה שלה (דאז), אשר משמשת עד היום כבסיס לרוב הדגמים העצמאיים שלה – החל ממכוניות Kei הפיצפונות ועד לקרוסאוברים הבינוניים בגודלם. שנה לאחר מכן הציגה סוזוקי איגניס חדשה לגמרי על בסיס פלטפורמה זאת, והיא נמכרה גם אצלנו, בישראל, החל משנת 2017 תוך שהיא מתיימרת להתמודד מול מכוניות גדולות ממנה – לכל הפחות מבחינת המיצוב והמחיר.

    בפברואר השנה השיקה סוזוקי מתיחת פנים לאיגניס, זאת שמושקת כעת בישראל, ואיתה גם מערכת היברידית-קלה משופרת (ביחס לדור הקודם) אשר מוצעת לראשונה גם עם תיבת הילוכים אוטומטית.

    בשונה מן המערכות ההיברידיות של טויוטה ושל יונדאי, זאת של סוזוקי היא מערכת קלה מאד (ISG), אשר משלבת מנוע חשמלי באלטרנטור של הרכב ופועלת במתח נמוך של 12 וולט. ה-ISG מונע באמצעות חגורה ומסייע למנוע במהלך התנעה ותאוצה. מערכת בלימה רגנרטיבית אוספת חשמל לתוך הסוללות בעת בלימה, ויחד עם החשמל שמופק באלטרנטור היא נאגרת לתוך סוללה קטנה יחסית, עם קיבולת אנרגיה של 10 אמפר שעה, שמוצבת מתחת למושב הנהג.

    המערכת כולה – כולל הסוללה, מוסיפה בסך הכל 13.64 קילוגרם למשקל הכולל של המכונית. מצד שני, היא גם לא מועילה יותר מידי למשתמש מפני שהיא מעלה את הספק המנוע ב-3 כוחות סוס בלבד.

     

     

    מנוע ה-1.2 ליטר של סוזוקי עבר שדרוג שכולל את מערכת תזמון השסתומים המשתנה שלו ואת קירור הצילינדרים ופעולת משאבת השמן. בנוסף שודרגה גם מערכת הזרקת הדלק. גם היצע מערכות הבטיחות שופר מאד, כך שציון הבטיחות שלה במדד הבטיחות הישראלי המגוחך עלה מ-1 ל-4. מכשירי תנועה תעניק 5 שנות אחריות למערכת ההיברידית בכללותה, כולל גם לסוללה, או עד 100,000 קילומטרים (מה שמגיע קודם). איגניס ההיברידית בתצורה ידנית מוצעת תמורת 85,000 ש"ח, ואילו הגרסה האוטומטית מוצעת תמורת 95,000 ש"ח.

    אגב, צבי נטע, הבעלים של מכשירי תנועה, מסר שבמסגרת שיתוף הפעולה בין סוזוקי לטויוטה מוקם בהודו מפעל משותף, אשר יגדיל בעתיד את מבחר הדגמים שישווק בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    באחור אופנתי: סוף סוף סוזוקי היברידית בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.