• Ad
  • יוקרה וטכנולוגיה אוטונומית: מרצדס E קלאס חדשה בישראל

    E קלאס החדשה של מרצדס עושה צעד נוסף לכיוון המכונית האוטונומית, ובין השאר תוצע עם מערכת שחשה את העולם באמצעות שמונה חיישני רדאר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, השיקה רשמית את הדור החדש של E קלאס אשר נחשפה רשמית בתערוכת דטרויט בינואר השנה.

     

    מרצדס E - 2016 - 004

     

    E קלאס, בעיניי מרצדס, אמורה להוביל את קטגוריית מכוניות הסלון, שבה מתמודדות מולה סדרה 5 של ב.מ.וו, אאודי A6, יגואר XF וכן לקסוס GS, וזאת כפי שעשו ארבעה דורות קודמים תחת אותו שם דגם, וחמישה דורות שקדמו להם, החל בשנות החמישים ואילך.

    הדור החמישי של E קלאס היא מכונית חדשה לחלוטין וניכר שאנשי מרצדס ניסו להפוך אותה לגרסה מוקטנת של מכונית הדגל שלהם, S קלאס.
    הדמיון בעיצוב החיצוני והפנימי לאחות הגדולה גדול מאד ובין השאר גם מצטמצמים פערים בכל הקשור לאיכות החומרים, לאבזור וכמובן בתחומי הטכנולוגיה.

    E קלאס החדשה מכילה שפע מערכות סיוע לנהג ובטיחות, בהן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה שהופיעו כבר בדור היוצא של המכונית, ואל אלה נוספים כעת מספר רכיבים שמקדמים אותה צעד חשוב נוסף אל חזון המכונית האוטונומית.

    E קלאס החדשה כוללת מערכת שמכונה על-ידי היצרנית "Drive Pilot", אשר תוצע בישראל ברמות הגימור Edition ו-AMG, וזו כוללת שמונה חיישני רדאר נפרדים.

    דרייב פיילוט בולמת אוטונומית את המכונית בכל טווח המהירויות עד 250 קמ"ש, ומכילה גם יכולת לזיהוי הולכי רגל (שמוצעת בכל דגמי E קלאס בישראל), מבצעת בקרת שיוט אדפטיבית, שומרת אקטיבית על נתיב הנסיעה – כולל גם בעיקולים, וזאת עד למהירות של 210 קמ"ש. בנוסף, המערכת מזהה תנועה חוצה בצומת ואם היא מזהה התנגשות צפויה היא מבצעת בלימה עצמאית.

    במכוניות שמשווקות בגרמניה ובארה"ב מבצעת מערכת זאת גם עקיפה אוטונומית, ואם כל זה לא מספיק מוצעת גם תאורת LED מטריקס אדפטיבית, עם 84 נורות שנדלקות ונכבות בהתאם לתנאי הדרך המשתנים. אלומות האור מופנות בהתאם לתוואי הדרך, כפי שזה מופיע במערכת הניווט.

    כל מערכות הבטיחות הללו לא מוצעות בגרסת האוונגארד הבסיסית, אבל גם זאת מציעה מערכות שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי עצמים בשטחים מתים והתרעת ערנות.

    E קלאס החדשה הוצגה בשלב ראשון בשלוש גרסאות הנעה: הראשונה בעלת מנוע בנזין והשתיים הנוספות עם מנועי דיזל. לשלוש מערכות ההנעה מחוברות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה, והשיווק של שלושתן החל כעת. לקראת סוף השנה תתווספנה גרסאות בנזין נוספות, יחד עם דגמי AMG השריריים.
    גרסת ההנעה המסקרנת ביותר היא ההיברידית נטענת שטוענת לטווח נסיעה חשמלי של 30 ק"מ. זו תגיע ארצה בראשית השנה הבאה.

    מחיר המחירון של E קלאס הבסיסית (אוונגארד) מתחיל ב-465 אלף ש"ח למנוע ה-2.0 ליטר טורבו (184 כ"ס).
    מחיר המחירון של גרסת הדיזל הבסיסית הוא 470 אלף ש"ח, ובראש המחירון, נכון לעכשיו, נמצאת E350d עם מנוע טורבו-דיזל במבנה V6 ובנפח 3.0 ליטר, שמספק 258 כ"ס ומחירה מתחיל ב-525 אלף ש"ח.

     

    מרצדס E - 2016 - 003

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.