• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'כלמוביל', יבואנית יונדאי, השיקה אולם תצוגה מרכזי חדש בתל אביב, ויחד איתו גם שלושה דגמים חדשים אשר מתייצבים בחוד החנית של המותג הקוריאני בשנה הקרובה. שלושת אלה הם יונדאי i20 מתוחת פנים, יונדאי טוסון מחודש ודור חדש ליונדאי סנטה פה, והשיווק שלהם בארץ יתחיל כבר ברבעון הראשון של 2019. בהמשך השנה יצטרפו חמישה דגמים חדשים או גרסאות חדשות לדגמים קיימים, כך שיומן ההשקות של יונדאי ב-2019 יהיה ככל הנראה העמוס ביותר בתולדות המותג הזה בישראל.

    עוד ב-TheCar
    יונדאי i30 במבחן דרכים
    יונדאי קונה במבחן דרכים 

    יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

     

     

    את שנת 2018, שמסתיימת בקרוב, מסכמת יונדאי עם גידול של כ-6% במכירות, וזה הישג יפה לא רק מפני שיונדאי מובילה את המכירות בישראל מזה מספר שנים ברציפות אלא בגלל שלאחר שנת השיא של 2016 הצטמצם כלל היקף הרכישות של רכב חדש בישראל ב-2017 והשנה. בסיכום שנה זאת צופים אנשי יונדאי מכירות של יותר מ-37 אלף כלי רכב, כך שגם השנה ניצבת החברה הקוריאנית בראש טבלת המסירות.

    פלח השוק הגדול ביותר בישראל (ובעולם) הוא קרוסאוברים, ולמרות זאת ה"קלף החזק" של יונדאי אצלנו הוא איוניק ההיברידית, שממנה נמכרו יותר מ-9,000 יחידות. איוניק היא המכונית ההיברידית הראשונה מעולם שמתכבדת בתואר  "המכונית הנמכרת ביותר בישראל", וזה מוכיח שני דברים. ראשית, המיסוי הדרמטי בשוק הרכב הישראלי הופך את הטבות המס לאפקטיביות במיוחד. שנית, הגורם המרכזי במכירות רכב חדש בישראל היה ונותר השוק המוסדי, וזאת למרות הכבדת המיסוי על מקבלי רכב צמוד ממקום העבודה.

     

     

    ההצלחה של איוניק ההיברידית, בשילוב שיקולים פנימיים של היצרנית, עשויים להסביר מדוע היבואנית והיצרנית בחרו שלא להציע בישראל גרסה היברידית נטענת שלה, וזאת בשונה מקיה שהחלה לשווק בשבוע שעבר את נירו ההיברידי-נטען שחולק עם איוניק בסיס משותף. אנשי כלמביל יתמקדו בגרסה החשמלית הטהורה של איוניק, אשר תוצע בהמשך השנה במקביל לגרסה חשמלית טהורה של קונה. היצרנית מצהירה ששתי המכוניות יכולות להשיג טווח נסיעה מרשים של כ-400 ק"מ, ולדברי דווידי פיאמנטה, מנכ"ל חטיבת הרכב בכלמוביל, היבואנית כבר מכרה כמה מאוטת יחידות מראש, עוד לפני שהמכוניות נשלחו אלינו.

     

     

    הדגם הבודד החשוב ביותר במתקפת הדגמים של יונדאי ב-2019 הוא i20, ולא בגלל היקף המכירות או הערך הכלכלי שלהן אלא מטעמי אגו. i20, אשר החליפה בשעתו את גטס, הייתה בתחילת העשור המכונית הנמכרת ביותר בפלח הסופר-מיני, אלא שהיא התדרדרה במכירות בגלל מחיר מחירון יקר, מנוע חלש, ורמת אבזור נמוכה יחסית. בכל הסעיפים האלה היא הוכתה שוק על ירך בידי סיאט איביזה וגם על-ידי טויוטה יאריס אשר עקפו אותה בסיבוב.

    המכונית המחודשת מתקנת את כל נקודות התורפה האלה, החל במחיר, שיתחיל ב-98,000 ש"ח לגרסת הבסיס (מקודם 105,000 ש"ח), דרך עיצוב מחודש שלקוח מן העדכון שעברה i20, וכלה ברמת אבזור בטיחותי גבוהה במיוחד, אפילו ביחס לרף שהציבה סיאט איביזה, ויחידת הנעה מודרנית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית.

    אנשי יונדאי מתחייבים – וזאת בהחלט אמירה מעניינת אם כבר מדברים על אגו – ש-i20 תהיה מכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר בשנת 2019, וזאת בשורה מעודדת ככל שמדובר במכונית שמוצעת כסטנדרט עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית והתרעת עירנות לנהג.

     

     

     

    הדגם הכי חשוב ליונדאי ולכלמוביל – גם מבחינת מכירות ורווחים וגם ברמת האגו הוא טוסון, אשר הדור הנוכחי שלו מנהל קרב ראש בראש מול תאומו קיה ספורטאז'. טוסון עבר מתיחת פנים לפני כחצי שנה וכעת הוא מגיע עם חרטום מחודש שלקוח משאר רכבי הפנאי של החברה, ועיצוב מעודכן ללוח המכשירים אשר כולל מסך "צף" למערכת המולטימדיה "צפה". אלא שאת כל אלה אפשר לשים בצד יחסית לחידוש החשוב באמת, שהוא שדרוג משמעותי של היצע מערכות הבטיחות והסיוע לנהג.

    טוסון המחודש יכול, סוף סוף, לעמוד גאה לצד ספורטאז' ושאר מובילי הקטגוריה ולהציג לראווה חבילה מלאה של מערכות בטיחות אקטיביות שכוללת בלימת חירום אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה כבר בגרסת הבסיס. ברמות אבזור גבוהות יותר מוצעת גם התרעה מפני כלי רכב, בני אדם או עצמים בשטחים מתים, וזיהוי תנועה חוצה מאחור. מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי המיושן לא עומד בתקני זיהום האוויר החדשים ולכן ירד מן ההיצע, וגרסת הבסיס מעתה מונעת עם מנוע ה-2.0 ליטר האטוספרי. כמו עד כה, הגרסה הבכירה מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר. טווח המחירים נע בין 150 אלף ש"ח לגרסת הבסיס עד ל-183 אלף ש"ח לדגם הטורבו המאובזר.

     

     

    יונדאי סנטה פה הוא הדגם הגדול והיקר ביותר של יונדאי בהיצע המקומי, והדור החדש שלו הוצג לא מכבר. עיצובו החיצוני של הקרוסאובר הגדול עודכן עם חזית חדשה ואגרסיבית מבעבר, המידות גדלו ב-8 ס"מ לאורך ו-6.5 ס"מ לבסיס הגלגלים, ונוספה סוללה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות שמאפשרות נהיגה כמעט חצי אוטונומית.

    אצלנו מוצע סנטה פה עם מנוע 2.4 ליטר אטמוספרי שמספק 185 כ"ס ומנוע טורבו דיזל בהספק של 200 כ"ס, ואלה מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שמונה יחסי העברה והנעה כפולה (דגם הדיזל מגיע גם עם הנעה קדמית). טווח המחירים של סנטה פה הוא 250 עד 295 אלף ש"ח, וזה מרחיק אותו מתחרות ישירה מול הקרוסאוברים בעלי שבע מקומות ישיבה בגודל דומה דוגמת סקודה קודיאק ופיג'ו 5008.

     

     

    במהלך 2019 יגיעו ארצה יונדאי אקסנט ויונדאי אלנטרה המחודשות, שתי מכוניות מאד פופולאריות בציי רכב, ובמקביל צפויים גם מתיחת הפנים של i10 אשר תגיע, לראשונה, גם עם גרסה בעלת גג נפתח. חובבי הרכב ממתינים בנשימה עצורה ל-i30N הספורטיבית שתנחת כאן בגרסתה החזקה ביותר (275 כ"ס). היבואנית עדיין לא פרסמה מחירים אבל ברור מאליו שתמחור אטרקטיבי ייצור סערה בשוק הקומפקטיות הספורטיביות שנשלט על ידי קבוצת פולקסווגן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי 2019: שדרוג ברמות האבזור והבטיחות ומכוניות חשמליות בדרך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.