• Ad
  • קיה מתחילה לשווק בישראל גרסה נטענת ל'נירו' ההיברידי. במחיר של 155 אלף ש"ח זאת ההיברידית הנטענת הזולה בישראל, וכרגע אין לה מתחרים ישירים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'טלקאר' יבואנית קיה הודיעה היום (יום ד') על תחילת השיווק של קיה נירו בגרסה היברידית נטענת. לדברי היצרנית המכונית הזאת יכולה לנסוע כ-50 ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית לאחר טעינה מלאה של הסוללה שלה. נירו פלאג אין מוצעת בישראל תמורת 155 אלף ש"ח, מה שעושה אותה למכונית ההיברידית הנטענת הזולה ביותר שמוצעת למכירה בישראל.

    עוד ב-TheCar
    קיה נירו במבחן דרכים
    מבחן השוואתי: קיה נירו מול טויוטה אוריס היבריד ויונדאי איוניק
    קיה מפתחת טעינה אלחוטית למכוניות חשמליות

     

    שנת 2018 מסתמנת כשנת שיא במכירת מכוניות היברידיות בישראל, אבל חלקן של היברידיות נטענות ('פלאג אין') מתוך אלה קטן וניכר בעיקר בשוק היוקרה. הסיבה לכך היא שגרסאות היברידיות נטענות יקרות יותר לייצור ולכן מוצעות בעיקר בשוק היוקרה, ואילו הטבת המס הנדיבה לה זכו עד לא מכבר עשתה אותם ל"מפלט מס" אטרקטיבי שחסך ליבואניות וללקוחות הרבה עשרות אלפי שקלים לכל מכונית. בעתיד הקרוב, ככל שהטכנולוגיה ההיברידית בכלל, והסוללות בפרט, מוזלת, ייתכן שנראה גידול בנתח השוק של היברידיות-נטענות, מכוניות שיכולות להביא אדם מביתו אל מקום העבודה ובחזרה מבלי להניע את מנוע הבעירה הפנימית כלל.

    את המגמה החדשה מובילה מעתה קיה נירו, שהיא אחת המכוניות ההיברידיות הנמכרות ביותר בישראל.

    לפני נירו נעשו שני ניסיונות בולטים למכור היברידיות-נטענות בישראל, כאשר הראשונה הייתה טויוטה עם גרסה היברידית-נטענת של הדור הקודם של פריוס. מכונית זאת לא זכתה להצלחה בגלל מחיר גבוה, וגם הגרסה הנטענת של הדור הנוכחי לא מגיעה אלינו מאותה הסיבה. הניסיון הנוסף, שאמנם הצליח יותר אבל לא הצליח מספיק, הוא של מיצובישי עם אאוטלנדר.

    יונדאי מציעה גרסה נטענת לאיוניק, המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בישראל שגם חולקת בסיס משותף עם הנירו, אלא שנכון לעתה לא ברור מתי היא תגיע לישראל, אם בכלל.

     

    למעט שינויי עיצוב קלים מבחוץ ובתא הנוסעים, נירו הנטען זהה לנירו ההיברידי המוכר. יחידת הנעה זהה וכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 105 כ"ס, ויחד עם המנוע החשמלי ההספק המשותף הוא 141 כ"ס אשר מועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שישה יחסי העברה. ההבדל העיקרי הוא במערכת הטעינה וניהול הטעינה של מכלול הסוללות. לגרסה הנטענת יש סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 8.9 קילוואט, לעומת 1.5 קילוואט בנירו הסטנדרטי. כאמור, לטענת קיה מספיקה כמות האנרגיה בסוללה לאפשר טווח נסיעה של 50 ק"מ, וזה טווח מספק עבור מי שמשתמשים במכונית שלהם לנסיעה עירונית או שמקום העבודה שלהם מרוחק כ-10-15 ק"מ מן הבית.

    הסוללה המוגדלת של נירו מעלה את משקל המכונית בכ-100 ק"ג יחסית לנירו הרגיל, אבל ההבדל בביצועים שולי, מה גם שעם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כ-10.8 שניות, ומהירות מרבית של 172, זאת לא גולת הכותרת של המכונית מילא. החוזקה של נירו היא תצרוכת דלק מוצהרת של 1.3 ליטר ל-100 ק"מ (77 ק"מ לליטר), נתון שכולל טווח נסיעה חשמלי של סוללה טעונה במלואה. בחיים האמיתיים, בלי טעינה מלאה של הסוללות, צריכת הדלק גבוהה בהרבה ובכל זאת צפויה להיות טובה מזו של הדגם ההיבירידי הרגיל.

     

    במחיר של 155 אלף ש"ח נירו הנטענת יקרה ב-16 אלף ש"ח מהדגם הרגיל, עם רמת אבזור זהה שכוללת  בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. הדגמים ההיברידים הנטענים הקרובים ביותר מבחינת מחיר לנירו, כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV עולים יותר מ-200 אלף ש"ח, כך שדגם זה אמור למשוך אליו לא רק לקוחות של משפחתיות/קרוסאברים אלא גם חובבי טכנולוגיה "ירוקים".

    בכל מקרה, מחיר זה לא כולל התקנת עמדת טעינה ביתית מנוהלת ומהירה, כך שהטעינה נעשית באמצעות חיבור כבל מותאם לשקע חשמל תעשייתי. עמדת טעינה ייעודית עולה עד כ-6,000 ש"ח נוספים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.