• Ad
  • יונדאי תשיק 17 כלי רכב חשמליים חדשים עד סוף העשור

    יונדאי תשיק 17 כלי רכב חשמליים חדשים עד סוף העשור

    יצרנית הרכב הקוריאנית תשקיע 16 מיליארד דולר במטרה למכור 1.87 מיליון כלי רכב חשמליים בשנה. בקרוב תושק פלטפורמה חשמלית שנייה, עם מגוון של חמישה מנועים שונים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יום לאחר שקבוצת סטלנטיס (פיאט-קרייזלר ופיג'ו-סיטרואן) הציגה אסטרטגיה עסקית שמתארת את תהליך ה"התחשמלות" שלה פרסמה גם יונדאי הקוריאנית את התוכניות שלה באותו תחום, אבל נראה שהיעדים שלה מעט צנועים מכפי שאפשר היה לדמיין.

     

    יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר חשמלי גדול

     

    נכון להיום יונדאי היא בין המובילות בעולם בתחום ההתחשמלות, בין הראשונות שפיתחו פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, ובין המובילות גם בפיתוח הנעה מימנית. למרות זאת, בשעה שקבוצת פולקסווגן התחייבה להשקיע יותר מ-100 מיליארד דולר במעבר לכלי רכב חשמליים ואוטונומיים (וצריך להדגיש שההשקעה באוטונומיה לא קשורה להתחשמלות) – יונדאי פורשת בפנינו תוכנית שתג המחיר שמוצמד אליה הוא 16.15 מיליארד דולר "בלבד", עם שאיפה להשיג נתח שוק של כ-7% מכלל המכירות הגלובליות של רכב חשמלי בסוף העשור.

    עם זאת, כאשר מחשבים את כלל ההשקעה של יונדאי ב"עסקים עתידיים" עד לשנת 2030 התמונה נראית קצת יותר מאוזנת. הקוריאנים מצהירים על המחוייבות שלהם להשקיע 79.5 מיליארד דולר ב"חבילה" שכוללת גם 10 מיליארד דולרים בהתאמת מפעלים לייצור רכב חשמלי, וכן בתחומי הקישוריות והנהיגה האוטונומית.

    16.15 מיליארד הדולרים שיונדאי תשקיע ברכב חשמלי מהיום ועד לסוף העשור הנוכחי, כמעט 8 שנים מהיום, נועדו לפיתוח והשקה של 17 דגמים חשמליים חדשים תחת מותגי יונדאי וג'נסיס. 11 מהם, למשל 'איוניק' 6 ו-7, ישווקו תחת הסמל של יונדאי עצמה, ו-6 נוספים תחת הסמל של ג'נסיס. מבין דגמי יונדאי שישה יהיו קרוסאוברים, שלוש מכוניות סדאן, ויהיה גם רכב מסחרי אחד ועוד "דגם מסוג חדש" שלא ניתן לגביו פירוט אבל אצבעותינו שלובות שזאת תהיה מכונית ספורטיבית. בנוסף, תחת ג'נסיס יושקו ארבעה קרוסאוברים ושתי מכוניות נוסעים.

    למספר הזה צריך להוסיף, כמובן, לפחות 11 דגמים נוספים שיושקו תחת המותג קיה, ובמאמר מוסגר צריך לומר שלמרות הנטייה (המוצדקת) לכרוך בין שתי החברות צריך גם להפריד ביניהן. יונדאי אמנם שולטת בקיה וכל הדגמים של שני המותגים מפותחים על בסיס אותם מכלולים וטכנולוגיות, אבל היא מחזיקה רק ב-34% מן הבעלות בקיה. ליונדאי יש את מותג היוקרה ג'נסיס ולקיה עדיין אין מותג כזה, בין השאר מכיוון שפיתוח מותג יוקרה חדש עולה מיליארדי דולרים רבים. העניין הוא שגם הרווחים של מותג יוקרה גדולים עשרות מונים ביחס למותגי מסה, ומכיוון שבעידן הרכב החשמלי הרבה פחות יקר לפתח מוצרים נוספים על בסיס קיים הרי שההנחה שקיה תתרחב אל שוק הפרימיום איננה בלתי סבירה.

     

     

    מכל מקום, גם רק תחת יונדאי וג'נסיס, יונדאי מתכננת למכור 1.87 מיליון כלי רכב חשמליים בכל שנה החל משנת 2030. להערכת יונדאי, כאמור, מספר זה יהווה בסוף העשור כ-7% משוק הרכב החשמלי העולמי.
    בעוד כשלוש שנים תציג יונדאי פלטפורמה ייעודית חדשה לרכב חשמלי, בנוסף לזאת הקיימת, והיא תיקרא IMA. פלטפורמה זאת תהיה אבולוציה של פלטפורמת E-GMP שעליה כבר מתגלגלים דגמים כמו 'איונוק 5'. על בסיס IMA ייבנו מכוניות נוסעים וגם כלי רכב ייעודיים ובהם כלי רכב לשימושים ייעודיים כמו כלי רכב אוטונומיים. הפלטפורמה החדשה תציע טווח נסיעה גדול יותר ותוצע עם מגוון של חמישה מנועים שונים.
    אחד ההבדלים החשובים בין הפלטפורמה החדשה לזאת הנוכחית הוא שכיום מותקנת סוללה ייעודית ושונה לכל דגם. בעתיד, אריזות הסוללות בפלטפורמת IMA יהיו מודולריות וסטנדרטיות, וזה יאפשר התאמה גמישה יותר לכל דגם. לדברי יונדאי כך יוזלו העלויות, תובטח תכולת אנרגיה גבוהה יותר ליחידת נפח ומשקל, ויקוצר משך הטעינה של הסוללה.

     

    יונדאי תשיק 17 כלי רכב חשמליים חדשים עד סוף העשור

     

    יונדאי מתחייבת גם לספק "חוויית בעלות משופרת ללקוחות" בזכות הקניית יכולות עדכונים מן האוויר (OTA) לכל הדגמים החדשים שלה שיושקו החל מן השנה הנוכחית והלאה, ואפשרות זאת תגיע לכל הדגמים שהחברה מוכרת, כולל דגמים קיימים, החל משנת 2025.

    במקביל החברה מתחייבת להרחיב את הפוטנציאל של שירותי ניידות ואת מספר השותפויות העסקיות שלה עם ספקי שירותים בתחום באמצעות הגדלת ההשקעה בקישוריות ופיתוח שירותים מבוססי מידע. החל מסוף העשור מתכוונת יונדאי להגיע למצב שבו "הכנסות מעסקים שקשורים בתוכנה יהוו כ-30% מכלל המכירות" שלה. נקודה חשובה אחרונה: בנוסף למפעלי הייצור הקיימים של יונדאי, בקוריאה ובצ'כיה, החברה תתחיל להפעיל בקרוב מפעל חדש לייצור רכב חשמלי אשר הוקם לאחרונה באינדונזיה.

     

    יונדאי תשיק 17 כלי רכב חשמליים חדשים עד סוף העשור

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.