• Ad
  • במקביל לחקירת שריפות המנועים קראה יצרנית הרכב הקוריאנית לתיקון של מערכות בלמים בדגמי אופטימה, סורנטו וסנטה פה שיוצרו בין 2013 ל-2015
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כשלוש שנים לאחר קבלת דיווח ראשון הכריזו בסוף השבוע יונדאי וקיה על קריאה לתיקון של קרוב ל-600,000 כלי רכב בגלל דליפת אפשרית של נוזל בלמים, שעלולה לגרום לשריפה. לדברי יצרנית הרכב הקוריאנית – שריפה כזאת עלולה להתפרץ גם במכוניות חונות, והיא עלולה להיגרם כאשר דליפת נוזל בלמים גורמת לקצר חשמלי.

     

     

     

    יונדאי וקיה מתמודדות בשנים האחרונות עם סדרת בעיות שקשורות בשריפות, רובן של מנועים, ואלה נמצאות במוקד חקירה של מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני. בסוף השבוע נקראו לתיקון מכוניות מדגמי קיה סורנטו שיוצרו בין השנים 2014 ל-2015, קיה אופטימה שיוצרו בין 2013 ל-2015 ויונדאי סנטה פה שיוצרו בין השנים 2013 ל -2015. בשלב זה פרסמה יונדאי-קיה את הקריאה לתיקון רק בארה"ב ובקנדה.

    שני המותגים מסרו שעד היום דווח להם על 23 שריפות שנגרמו בגלל דליפת נוזל בלמים, ושלא ידוע להן על נפגעים במקרים האלה. בהצהרה של יונדאי נכתב במקור שאין צורך להחנות מכוניות מחוץ לבתים (חניות רכב סגורות שצמודות לבתים נפוצות למדי בצפון אמריקה), אבל שבמקרה שבו נדלקת נורית האזהרה של מערכת ה-ABS (מניעת נעילת בלמים) צריך להפסיק לנהוג במכונית ולהעביר אותה לרשת השירות. במקביל – כך אומרים הקוריאנים – במקרה כזה יש לנתק את הכבל החיובי מן המצבר (כדי להפסיק את מתח החשמל במערכת).
    ביום שישי, פחות מיממה לאחר פרסום ההודעה, חזרו בהם אנשי יונדאי ומסרו שאסור להחנות את כלי הרכב מדגם סנטה-פה בחניות סגורות ויש להחנות אותן מחוץ לבתים. קיה טרם פרסמה הודעה דומה ולא הייתה זמינה לתגובות.

    מערך הלקוחות של יונדאי קיבל תלונה ראשונה אודות שריפת מנוע בסנטה פה בשנת 2014 והחל בחקירה פנימית, ואילו אנשי קיה פתחו בחקירה דומה כשנה לאחר מכן בעקבות שריפה דומה בקיה סורנטו. תלונה ראשונה לגבי שריפה כתוצאה ממערכת הבקרה של הבלמים התקבלה, כאמור, בשנת 2018.

     

     

    בחודש פברואר השנה ביצעה יונדאי קריאה לתיקון של כמעט 430,000 מכוניות מדגמי אלנטרה שיוצרו בין השנים 2006 עד2011, וזאת בגלל בעיה דומה אבל ככל הנראה אחרת: אנשי יונדאי מסרו באותו מקרה על האפשרות של חדירת מים ליחידת הבקרה של הבלמים, לגרום לקצר חשמל ואולי אף לשריפת מנוע. פחות מחודש לאחר מכן קראה קיה לתיקון של מכוניות מדגמי אופטימה וקרניבל בגלל תופעה דומה, וכעבור פחות מחודשיים לאחר מכן פתח מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) בשתי חקירות חדשות של שריפות שבהן היו מעורבים כלי רכב מתוצרת יונדאי וקיה, וזאת לאחר שהצטברו אצלם יותר מ-3,100 תלונות אודות שריפות שבהן נפצעו 103 בני אדם. המינהל חוקר בעיה בדגמי יונדאי סונטה שיוצרו בין 2011 ל-2014, סנטה פה משנות הייצור 2011 עד 2014 כמו גם קיה אופטימה וסורנטו מאותם שנתונים, וכן קיה סול שיוצרו בין 2010 ל-2015.

    ממינהל הבטיחות בדרכים נמסר בעבר שחקירה זאת משולבת בחקירה אחרת שנפתחה בשנת 2017 אודות כשלים במנועים של יונדאי וקיה "אשר עשויים להשפיע על יותר מ-6 מיליון כלי רכב שיוצרו מאז שנת 2015".

    לקריאה נוספת: יונדאי וקיה נתבעות בגלל שריפות במנועים

    תהליך הקריאה לתיקון בארה"ב יחל אצל קיה ב-15 באוקטובר ואצל יונדאי שבוע לאחר מכן, וכמקובל במקרים כאלה יקבלו כל בעלי הרכב הנוגעים בדבר הודעות לבתיהם, ויוזמנו לתיקון על-חשבון יצרנית הרכב. במערך השירות ייבחנו יחידות הבקרה האלקטרוניות של המערכת ההידראולית, ואם יימצאו פגמים הן תוחלפנה ללא עלות.

    ומה בישראל?

    נכון להיום אין אפשרות לאתר באתר של משרד התחבורה קריאות לתיקון של יונדאי או של קיה בנושא זה, כך שסביר שקיה ויונדאי לא דיווחו למשרד התחבורה על צורך בביצוע קריאה חוזרת (ריקול) בנושא המנועים או בנושא מערכות הבלמים. זה לא אומר שתקלות כאלה לא התרחשו גם בישראל (אבל גם לא אומר שכן).

    כפי שדיווחנו כאן, בתחילת השנה שעברה, בעקבות גישור והסכם פשרה שסיימו הליך משפטי בבית המשפט השלום ברמלה, שילמו חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, וחברת הביטוח שלה, 175,000 ש"ח לבעלים של יונדאי סנטה פה משנת ייצור 2014 שמכוניתו נשרפה מסיבה לא ידועה.

    אם גם במכונית שלכם התרחשה שריפה מסיבה כלשהי נודה לכם אם תספרו לנו על המקרה ועל השלכותיו באמצעות הדוא"ל אל editor.thecar@gmail.com 

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי וקיה נשרפות: 600,000 מכוניות נקראו לתיקון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.