• Ad
  • האמריקנים מתקנים מכוניות מדגמי אופטימה וקרניבל, משרד התחבורה הישראלי מאמין ברצון הטוב של יצרניות הרכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת קיה פרסמה בסוף השבוע בארצות הברית שתי קריאות לתיקון של שני דגמים שונים שלה, בגלל חשש להתלקחות שלא נגרמת בגלל תאונה. שתי הקריאות כוללות יותר מ-193,000 מכוניות נוסעים ומיניוואנים, ואלה מצטרפות לשורת קריאות לתיקון של יונדאי וקיה בנושאים דומים בשנים האחרונות.

     

     

    הקריאה הגדולה יותר לתיקון נוגעת לקיה אופטימה – שבה גילו אנשי קיה תקלה בצנרת הדלק של כ-142,000 מכוניות שיוצרו בשנים 2013 ו-2014 עם מנועי 2.0 ליטר טורבו ו-2.4 ליטר עם הזרקת דלק ישירה. אנשי קיה מצאו שחום המנוע עלול לגרום לצינור הדלק להיסדק, ובאופן טבעי לדליפת דלק ממנו. באופן משונה – אנשי קיה אמנם הכריזו על תאריך יעד לתתחילת התיקון – 16 באפריל השנה – אבל טוענים שהם עדיין לא פיתחו פתרון לבעיה.

    קריאה אחרת לתיקון, של כ-51,000 מיניוואנים מדגם 'סדונה' ('קרניבל' בישראל) אשר יוצרו בשנים 2011 ו-2012, היא לצורך תיקון מזרקי דלק אשר עלולים להיסדק כתוצאה מחשיפה לחום, מה שגורם לדליפת דלק ולשריפות. אנשי קיה טוענים שלא ידוע להם על שריפות ממש או על פציעות של בני אדם, אבל דווח להם על שמונה דליפות דלק במכוניות מדגמי אופטימה, ועל 24 דליפות דלק ב'קרניבל' (סדונה).

    הקריאה לתיקון הזאת מוסיפה עוד קיסם למדורה שממילא בוערת בחצר של יונדאי וקיה בארה"ב מזה מספר שנים, וזאת לנוכח מספר פרשות של תקלות סדרתיות שגורמות לשריפת כלי רכב. מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני החל לחקור מקרים שונים כאלה, וקיה עצמה כבר הכריזה מוקדם יותר השנה על קריאה לתיקון של כמעט 229,000 כלי רכב מדגמי סורנטו וקרניבל – בגלל תקלה בבלמים אשר עלולה לגרום להצתות ולשריפות. יונדאי, החברה האחות, קראה לתיקון לכמעט 430,000 מכוניות מדגמי אלנטרה בגלל אותה תקלה.

    לקריאה נוספת: יונדאי וקיה נתבעות בגלל שריפות במנועים

    באפריל 2019 פתח מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני שתי חקירות שנוגעות לשריפות שבהן היו מעורבים כלי רכב מתוצרת יונדאי וקיה, וזאת לאחר שהתקבלו תלונות על יותר מ -3,100 שריפות ו-103 פצועים. חקירות אלה נוגעות לכמעט 3 מיליון כלי רכבים שנמכרו בארה"ב. חקירה נוספת נפתחה בנושאים דומים כבר בשנת 2017, והיא נוגעת לתקלות במנועים. בסך הכל נוגעות החקירות השונות לבעיות שעלולות להשפיע על 6 מיליון כלי רכב.

    יונדאי-קיה נמצאת כבר בעיצומו של קמפיין שירות שבמסגרתו מותקנת תוכנת הצלה ב-3.7 מיליון כלי רכב. תוכנה זאת אמורה להכניס את המכונית ל"מצב בטיחות" כאשר היא מזהה את תחילתה של שריפה ברכב, ואז המכונית עוברת לנסיעה איטית שאמורה לאפשר לנהג ולנוסעיו להיחלץ מן הרכב, אבל מחייבת אותם לעצור בצד הכביש.

    התקלה השניה שבגינה נקראות כעת מכוניות מתוצרת קיה לתיקון נוכעת, כאמור, לכ-50 אלף מיניוואנים מדגמי 'קרניבל', אשר יוצרו בקוריאה כמו כלים דומים להם שנמכרו בישראל. אלה יוצרו, כאמור, בשנים 2011 ו-2012, והחשש שם הוא שמזרקי דלק סדוקים עלולים להשפריץ בנזין לתוך חלל המנוע. מדובר בכלי רכב שיוצרו החל ב-3 במרץ 2010 ועד ל-14 באוגוסט 2012.

    כרגיל בקריאות לתיקון, קיה תשלח הודעות לבעלי הרכב בארה"ב ורשת השירות שלה תבצע את התיקונים ללא עלות ללקוחות. בעלי רכב אשר שילמו בעבר תמורת תיקונים כאלה יקבלו מן היצרנית החזר מלא. בשונה ממינהל הבטיחות בדרכים האמריקני, משרד התחבורה הישראלי לא מבצע מעקב אקטיבי אחרי תקלות סדרתיות ואפילו לא מתעניין יותר מידי בנעשה בעולם. קיה ויונדאי, כמו כל יצרניות הרכב האחרות, יכולות להחליט אם לבצע אצלנו קריאות לתיקון לפי שיקולי עלות-תועלת פנימיים שלהן, ומבלי שיש עליהן מורא כלשהו של החוק הישראלי. ברצותן תבצענה אצלנו תיקונים סדרתיים, וברצותן לא.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכוניות אש: קיה קוראת לתיקון לכ-200,000 מכוניות בגלל סכנת התלקחות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.