• Ad
  • יגואר מציגה: חתול פנאי חשמלי

    יגואר היא יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שמנסה לאתגר את טסלה וחושפת את ה-I-PACE - רכב פנאי חשמלי הכולל עיצוב מרשים, טווח ראוי וביצועים מסמרי שיער
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות החששות מאז שקונצרן טאטה ההודי רכש את יגואר ולנד רובר לפני כעשור, הרבה דברים טובים קרו לחתול הבריטי: ליין הדגמים התחדש, האיכות שופרה וכמעט בכל סגמנט מכוניות יגואר החדשות הצליחו לתת פייט יפה למתחרות מתוצרת מותגי הפרימיום הגרמניים.
    עם זאת, בכל הנוגע להיקפי המכירות הפער בין יגואר למותגי הפרימיום הגרמניים הוא אדיר וגם אם לוקחים בחשבון את מספר הדגמים והגרסאות המצומצם שיש ליגואר מול ההיצע המגוון של המתחרים ומשווים רק את הדגמים המקבילים, עדיין הפערים בלתי נתפסים.

    לא לגמרי ברור אם הבריטים הרימו ידיים הזה או עדיין מקווים לנס, אבל נראה שמישהו שם החליט שבמקום לנהל קרב מאסף מול שחקנים חזקים אולי כדאי להתכונן לעתיד ויגואר היא היצרנית המסורתית הראשונה שמציגה מענה הולם לדור החשמלי של עולם הפרימיום הנשלט בשלב זה באופן מלא על ידי טסלה.

    עוד ב-TheCar:
    יגואר E פייס בישראל: החל מ-318 אלף ש"ח
    החתול יורד לשטח: יגואר F Pace הושק בישראל
    יגואר XE במבחן דרכים

    בסוף השבוע יגואר חשפה את ה-I-PACE, קרוסאובר חשמלי מלא עם ביצועים של מכונית ספורט שאמור להסתכל למודל X של טסלה בלבן של הפנסים.


    ה-I-PACE תוכנן מדף חלק ומציג פלטפורמה חדשה וייעודית לכלי רכב חשמליים עם סוללות הממוקמות ברצפת הרכב ותורמות למרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימלית בין הסרנים. הוא יגיע עם צמד מנועים חשמליים המפיקים 400 כ"ס ומומנט של כ-70 קג"מ שבשילוב מערך סוללת ליתיום-יון בנפח של 90kWh יאפשרו לחתול המחושמל, כך על פי הנתונים הרשמיים, לרשום מהירות תלת ספרתית בתוך כ-4.6 שניות ולהציג טווח מרשים של 475 ק"מ בין טעינות.

    ביגואר מבטיחים שמעבר לביצועים המאוד מרשימים בקו ישר ה-I-PACE מרשים מאוד גם ביכולות הדינמיות שלו בכביש המפותל ומציג, בזכות שימוש במתלי אוויר גם נוחות נסיעה מצוינת – סעיף בו חשמליות רבות מתקשות בשל הצורך במתלים קשיחים יחסית שיתמודדו עם המשקל העצמי הגבוה של מערך הסוללות.

    בעזרת שימוש במטען ציבורי ניתן יהיה בתוך קצת פחות משעה וחצי לטעון 80 אחוז מקיבולת הסוללה ובעזרת מטען מהיר טעינה כזו תמשך רק 40 דקות. טעינה ביתית מלאה תמשך כ-10 שעות.


    ה-I-PACE נראה אמנם פחות עתידני מהמודל X של טסלה ולא כולל דלתות שחף אחוריות, אך בניגוד למראה המוזר של רכב הפנאי מעמק הסיליקון רכב הפנאי הבריטי מציג עיצוב נאה מאוד ומרשים עם פרופיל נמוך יחסית לרכבי פנאי, תא מנוע קדמי קצר וצללית צד שמזכירה מכונית קופה המאפשרות לרכב לרשום מקדם גרר של 0.29Cd.

    תא הנוסעים מציג עיצוב המשלב בין מראה של רכב פנאי יוקרתי קובנציונלי לעתידניות של רכבי טסלה ולמרות שלא מדובר ברכב בעל מימדים עצומים (אורך כללי של 4.68 מטרים) וללא שורת מושבים שלישית כמו במודל X, יגואר טוענת למרווח נדיב במיוחד לנוסעים בשל העדר הצורך בתא מנוע גדול בחזית ובסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים.


    ה-I-PACE יגיע עם מגוון מערכות מתקדמות כמתבקש, לוח מחוונים דיגיטלי עם שלל אפשרויות תצוגה ומסך פיקוד מרכזי גדול (אם כי לא מתקרב בגודלו לזה שניתן למצוא בטסלה ושולט על הכל) ששולט במרבית מערכות הרכב.
    עם זאת, בניגוד לטסלה ניתן למצוא גם מספר כפתורים ומתגים ממשיים לטובת נוחות תפעול מבלי להסיר את המבט מהדרך. ה-I-PACE יגיע עם מערכת Touch Pro Duo המאפשרת קישוריות מלאה לרשת, שימוש בעוזרת האישית Alexa של אמזון ואפשרות סנכרון עם מערכות בית חכם.
    כמו כן ניתן יהיה להפעיל בעזרת הסמארטפון את טעינת הרכב מרחוק, להתאים אותה לטמפרטורה ולתעריפי החשמל כדי להשיג ביצועים מיטביים וגם להדליק את החימום או את הקירור בטרם הגעה לרכב.
    חידוש הנוסף חשוב והוא אפשרות לקבלת עדכוני תוכנה און ליין מרחוק לרכב ולמערכותיו (כמו בטסלה). ה-I-PACE כולל גם לא מעט מערכות בטיחות אקטיביות אם כי בשלב זה לפחות לא פורסמו פרטים בנוגע ליכולות אוטונומיות.

    כדי להוכיח שהחתול החדש מוכן לקרב על תואר מלך השכונה, ביגואר לא בזבזו רגע ועם חשיפת ה-I-PACE הציגו גם סרטון בו הוא מצליח להביס במאוץ למהירות תלת ספרתית את המודל X של טסלה גם בגרסה ה-X75D בעל תג מחיר גבוה במעט משל היגואר וגם בגרסה הבכירה, X100D, שעולה הממלכה המאחודת כמעט כפליים מרכב הפנאי החשמלי הבריטי.

    הרכב יוצג רשמית בתערכות ז'נבה בהמשך החודש אך כבר כעת ניתן להזמין אותו. התמחור של ה-I-PACE לצרכן בבריטניה מתחיל בכ-62 אלף פאונד שהם כ-300 אלף שקלים, ומשום שבשלב זה לפחות המס על רכב חשמלי מלא במחוזותינו עומד על 10 אחוזים בלבד, אין ספק שמדובר ברכב שיכול להיות מעניין מאוד ואטרקטיבי ללקוחות הפרימיום גם בשוק הישראלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.