• Ad
  • טסלה מודל Y היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה בתחילת השנה
    כלי רכב חשמליים הניעו את שוק הרכב האירופאי עם פתיחת השנה. פלח השוק של כלים חשמליים זינק ב-33% וכלל שוק הרכב ב-12%
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במהלך חודש פברואר נמסרו בכל מדינות מערב אירופה קצת יותר מ-900,000 כלי רכב, עלייה של 12% בהשוואה לפברואר 2022. בסיכום מצטבר של ינואר ופברואר נמסרו באירופה 1.81 מיליון יחידות, וזאת עליה של כ-11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההפתעה הגדולה: טסלה 'מודל Y' היא הדגם הבודד הנמכר ביותר בחודש פברואר.

     

    האם טסלה מודל Y תגיע אלינו מסין, ארה"ב או מגרמניה?

     

    העלייה במכירות, למרות המיתון והעלאת הרבית, מיוחסת במידה רבה לחזרה לרמות ייצור נורמליות לאחר התאוששות ממשברי השבבים ושרשראות האספקה, כלומר להגדלת ההיצע, וכן לתמיכות של ממשלות ברחבי אירופה בכלי רכב חשמליים.

    אנשי JATO Dynamics, אשר אוספים ומנתחים מידע על כל שווקי הרכב בעולם, מוסרים שהנתונים האלה מעידים על כך ש"צרכנים מגיבים בחיוב להצעות תחרותיות יותר בשוק", אך מזהירים ש"העלאת הרבית עלולה להקשות על הצרכנים ולהשפיע על החלטות הרכישה שלהם".

    פלח השוק של כלי רכב חשמליים משך את כלל המכירות כלפי מעלה: שם נרשמה עליה חדה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, עם מסירת 118,329 יחידות. עם זאת, בתוך השוק הזה נרשם מהפך: אחרי שנים שבהן נורבגיה – חלוצת האימוץ של רכב חשמלי מחוץ לסין – הובילה את מכירות הרכב החשמלי היא איבדה את הבכורה. לדברי JATO: "נורבגיה כבר לא תורמת לצמיחת כלי רכב חשמליים באירופה", והשוק הזה מדורג כעת במקום החמישי בלבד במכירת רכב חשמלי, אחרי גרמניה, צרפת, בריטניה והולנד.

    מודל Y מוביל כמובן את טבלת המכירות של רכב חשמלי באירופה ואחריו, מבין הדגמים החשמליים, מדורגים פולקסווגן ID. 3, פולקסווגן ID. 4, פיאט 500, וטסלה 'מודל 3'.

    מקור: JATO Dynamics

     

    כל המכוניות החשמליות שיגיעו לישראל ב-2022

     

    לפי מומחי JATO, "אימוץ מואץ של כלי רכב חשמליים באירופה נובע מהצעות תחרותיות בשוק, במקביל לירידה בדאגה של צרכנים לגבי טווח הנסיעה וחרדת הטעינה. נתח השוק של רכב חשמלי גדל ב-25 שווקים ברחבי אירופה כאשר פינלנד הובילה בשיעור הזינוק הזה עם כמעט 18 אחוזי עליה במסירות בין פברואר 2022 לפברואר 2023. נתח שוק דו-ספרתי של רכב חשמלי נרשם ב-14 מדינות אירופאיות: אירלנד, צרפת, בלגיה, לוקסמבורג, אוסטריה, פורטוגל, נורבגיה, שוודיה, הולנד, דנמרק, פינלנד, בריטניה, גרמניה ושווייץ.

    כאמור, טסלה מודל Y, אשר מיוצרת בגרמניה, הוא הדגם הנמכר ביותר באירופה בפברואר 2023. אנשי JATO מעריכים ש"אם מגמה זאת תימשך – עד סוף השנה תבטיח לעצמה 'מודל Y' מקום בין 10 המכוניות הנמכרות ביותר באירופה". מודל Y דורג באחד מחמשת המקומות הראשונים במכירות באוסטריה, דנמרק, פינלנד, גרמניה, לוקסמבורג, הולנד, נורבגיה ופורטוגל, והיא מדורגת במיקום העשירי במכירות עד מרץ. עם זאת, העלייה בפופולריות של Y צמצמה את הביקוש ל'מודל 3', שמכירותיו צנחו בכמעט 49% ביחס לפברואר 2022. למרות זאת, 'מודל 3' היא עדיין המכונית החשמלית החמישית בטבלת המסירות הכלל אירופאית בפברואר.

     

     

    פולקסווגן חזרה לעצמה

    קבוצת פולקסווגן הייתה הנפגעת העיקרית מ"משבר השבבים" בשנתיים האחרונות מבחינת מספר היחידות שלא יוצרו, אבל כעת היא שבה אל מקומה בטבלת המכירות האירופאית עם שלושה מותגים שלה בחמשת המקומות הראשונים בטבלת המכירות בפברואר. פולקסווגן הובילה את הטבלה, טויוטה במקום השני, פיג'ו שלישית, סקודה רביעית ואאודי חמישית. אחריהן דורגו מרצדס, רנו, דאצ'יה וב.מ.וו.

     

     

    עם זאת, אשר בוחנים את המותגים שהתחזקו בשיעור הגבוה ביותר בהשוואה של פברואר 2023 עם פברואר 22 בולטת יצרנית הרכב הסינית MG עם 121% התחזקות. 'קופרה', במקום השני, התחזקה ב-67%, דאצ'יה ב-54% וטסלה – שדורגה כמותג במקום ה-16 בפברואר, התחזקה ב-47%.

     

     

    הדגמים הנמכרים ביותר באירופה בפברואר 23 הם, כאמור, טסלה 'מודל Y' שמכירותיו זינקו ב-173%, ואחריו דאצ'יה סנדרו, פיג'ו 208, פולקסווגן T-ROC ואופל קורסה. את ההתחזקות הגדולה ביותר, למעט מודל Y, רשמו פולקסווגן T-ROC (68%) ופורד פוקוס (54%).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.