• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שני ספסלים ממתינים לנו בפינה ירוקה ומוצלת על הכתף הדרום מזרחית של רכס הכרמל. לגימת קפה, כרגיל, אל מול נופי הגלבוע מן העבר האחד, והמוחרקה מאידך

    גם בשיא החמסינים של שלהי יולי מסתתרות פה ושם פינות חמד קסומות וירוקות, ממתינות למטיילים שמאסו במזגן. פינה מומלצת אחת, ובה שני ספסלים מהם נשקף נוף נהדר, ממתינה לנו בקרן הכרמל, בדרום-מזרחו של ההר הירוק תמיד.

    הפינה הקסומה בקרן הכרמל מושכת אליה מטיילים שאוהבים את ההר גם בעת חמסין, ובה הם נהנים להתרגע בפינה מוצלת מול הנוף. זהו מקום מושלם להכנה איטית ושלווה של קפה, שבמהלכה כיף ללגום לאט גם הנוף.

    בעוד שבועות ספורים, כבר לקראת סוף אוגוסט, יקשטו את המדרונות החצבים, ובחורף שלאחריו יתהדר חורש האורנים בשלל רקפות. עד אז אפשר להסתפק בהליכה קצרה, טיול רגלי בן כמחצית השעה בתוך נוף יפה של צמחיה עשירה, אל נקודות התצפית.

    ככל שתגביהו ינידו לכבודכם הברושים את ראשיהם ברוח, ותחלפו מבעד לחורשות אורנים מצלות. אם תגיעו בשעות בין ערביים תוכלו אף ליהנות מרוח ערב נעימה וקרירה. אבל אם חם לכם אפילו לחשוב על הליכה רגלית בשלהי יולי, תוכלו גם לטפס אל התצפית עם רכב שטח קל.

    במעלה נמצאת מרפסת נוף מוקפת בגדר אבן נמוכה, ובה שני ספסלי עץ ולצידם ברוש ענק. כאן נמצאת נקודת תצפית מרהיבה אל השדות של קיבוץ רמות מנשה, הגגות האדומים של המושבה יקנעם, אל משטחי השדות של עמק יזרעאל, וגם, משמאל, אל מנזר המוחרקה שמתנשא מעל.

    dubi zakai 25.7.14-4

    אם התמזל מזלכם והגעתם ביום בהיר עם ראות טובה תוכלו להרחיק עם מבטכם מזרחה עד להרי הגלבוע, ותוכלו לפגוש את ההתעגלות המושלמת של הר תבור, ואת הבטן המתגבהת של גבעת המורה.

    מכאן, לאחר הקפה, תוכלו לצאת למספר טיולים חביבים בסביבה הקרובה, לכיוון רמות מנשה, גבעת הרקפות וגלעד.

    כך מגיעים: בצומת אליקים פונים מערבה לכיוון דליית אל כרמל, על כביש 672. מעט לאחר הכיכר השנייה, לפני תחנת הדלק, ישנה פניה חדה ימינה אל דרך עפר מסודרת. מיד לאחר הפניה תמצאו שלט של קק"ל עם מפת אזור הטיול (קרן הכרמל, חורבת חרמש). למסתבכים: קק"ל, 1-800-350-550

    זה המקום לאפס את מד המרחק, ולנסוע בהמשך השביל. משני צדי הדרך נטוע משמר כבוד של ברושים, ומכאן גם ילווה אתכם ענן אבק לבן (מומלץ לדחות את רחיצת הרכב).

    dubi zakai 25.7.14-3

    לאחר כ-800 מטרים השביל הופך לכביש צר, ומימין תבחינו בשלט אבן עליו כתוב "חניון שער הכרמל".

    שביל קטן בין העצים מוליך אל מערות קבורה עתיקות, פתחן חצוב בקשת מרהיבה. היסטוריונים קבעו שמקום זה היה מיושב עוד בתקופה הפרסית. במקום שרידי בית בד, ופיסות זכוכית מעידות על תעשיית זכוכית עתיקה שהתקיימה במקום.

    מכאן נחזור אל הרכב ונמשיך לאורך כ-1,100 מטרים נוספים, עד לחורש אורנים עם פינות פיקניק מוסדרות וברזיות.

    מכאן אפשר לטפס רגלית בשביל (סימון ירוק) לאורך כ-1,500 מטרים עד לנקודת התצפית שבה ניצבים שני הספסלים מול הנוף. אפשר לחזור על שביל טבעתי (סימון אדום) אל חורש האורנים.

    dubi zakai 25.7.14-1

    בסביבה 1: נסיעה בכבישים שבין שדות רמות מנשה. עתה החל החריש העמוק שבו הופכים האדמה ובין הרגבים הגדולים מתרוצצים יצורים שונים, בהם ירבועים, עכברים, וגם האויבים הטבעיים שלהם – הנחשים. בשמים דואה החיואי, עוף דורס גדול אשר תר בעיניו החדות אחר נחשים ומכרסמים גם יחד.

    כך מגיעים: חוזרים אל מחלף אליקים וממשיכים ישר לכיוון אליקים, עין העמק ורמות מנשה. בהמשך הכביש נבנתה סוף סוף כיכר חדשה, לכיוון רמות מנשה מימין ועין השופט משמאל, ממשיכים ישר לכיוון קיבוץ גלעד. לאחר מעט יותר מ-500 מטרים קצת יותר מחצית הק"מ, מימין, נמתח מערבה שביל, פס של צמחייה ירוקה (סימון שביל כחול). זהו מסלול הליכה אל נחל שלף. השרך חולפת לצד סבך צמחי פטל, ומנגד נמצא מעין עין דמומית. כשלושה קילומטרים נוספים בהמשך שביל זה ממתין עין מחוללים, מעיין שנובע כל השנה.

    בסביבה 2: פארק רמת מנשה. אחד הפארקים היפים בארץ, דרכי קק"ל, שבילי כורכר מסודרים חוצים חורשות חביבות, גן עדן לרוכבי אופניים ולטיולים רגליים. רוב השבילים מתאימים גם לכל כלי הרכב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לשבת: קרן הכרמל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.