• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה
    האביב כבר כאן ועונת הרחצה נפתחה. רגע לפני שאלפי רוחצים יגדשו את החופים אפשר לנצל את השקט והיופי לטיולים רגליים ולמנוחה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השבוע, לקראת חג הפסח, נפתחה עונת הרחצה בישראל והיא תימשך עד ל-14 באוקטובר 2023. אפשר להניח שחופי הים יהיו עמוסים בחול המועד ובערבי חג הפסח, אבל נראה גם שפחות אנשים יפקדו את החופים בסוף השבוע הנוכחי, וזאת הזדמנות מצוינת לטיולי חוף מצפון ועד דרום. קבלו 13 חופים מומלצים לאורך הים התיכון.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

     

    חוף אכזיב

    אחד החופים היותר יפים בארץ ישראל. קהל רב מגיע לגן לאומי אכזיב, חוף הרחצה צר, שתי לגונות בצבעי טורקיז, הגלים נשברים הרחק מן החוף בזכות ריף טבעי שמגן על המתרחצים. במקום שירותי חוף והכניסה בתשלום, וחובבי הליכה יכולים להתמקם בקצה הצפוני מול שרידי נמל עתיק, לצד בריכה חביבה שאליה נכנסים מי ים.

    בהמשך, צפונה לאורך החוף, יש חוף פראי עם מפרצונים נפלאים ובריכות טבעיות. הסלעים חדים כסכין ולכן חייבים לנעול סנדלים עד למים, ואין שם שירותי הצלה. מכאן אפשר ללכת הליכה די ארוכה עד למצוק ראש הנקרה. (מומלץ להשאיר קודם לכן רכב בראש הנקרה כדי לחזור איתו).

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

    חוף שבי ציון

    מול הישוב הקטן שמדרום לנהריה יש חוף פראי ובדרך כלל פנוי למדי. אפשר לטייל במסלול טיול נהדר ולשכשך מעט במים. בצמוד לחוף ישנם שרידים של כנסייה עתיקה ובהם שרידי פסיפס, ובהמשך ניצבת אנדרטה לזכר לוחמי השייטת.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

     

    חוף עכו

    עכו העתיקה מוקפת ים משלושה כיוונים, והדרך המהממת ביותר לחוות את הטיול בה היא להביט בים מעל חומות העיר. מן הטיילת רואים את גלי הים מסתערים על החומות העתיקות, ובהמשך, מדרום לעיר העתיקה, ישנם חופים חוליים ובהם חוף ארגמן שהוא חוף רחצה מוסדר עם שירותים. חובבי דייג ימצאו לא מעט אתרים להשלכת חכה.

    חופי הכרמל

    הר הכרמל גולש בחדות לים כשהוא מותיר פיסת חוף נאה בין חוף שקמונה כמעט עד לעתלית. חובבי הליכה וים יכולים לפסוע לאורך קילומטרים ארוכים של חוף חולי ולטבול מידי פעם רגליים במים. בצפון ישנם מספר חופים מוכרזים עם שירותי הצלה, וכשמדרימים החוף כמעט נטוש ומאד רומנטי. עבור חובבי ריצה על החוף זה אחד האתרים המושלמים.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

    חוף נווה ים

    מפרצונים חמודים ואפילו "גייזר" אחד שנוצר כאשר גלי הים נדחסים מתחת לסלע ומרימים סילון אל עבר השחקים. מקסים.

    מחוף הבונים לדור

    לדעתי זה חוף הים היפה ביותר בישראל. יש מסלול הליכה בין מפרצים קטנים על גבי סלעי כורכר חדים (סנדלים חובה), ובאחד הקטעים יש מפרץ גדול ונהדר בצבעי טורקיז. מול חוף דור ישנם שלושה איים קטנים ועל החוף עצמו ישנם שני מפרצים גדולים, אחד מהם רדוד למדי. הכניסה לחוף בתשלום.

    אפשר לתכנן הליכה נינוחה למשך לפחות שעה וחצי, ומאד מומלץ להגיע עד לחולות הזהב שבמפרץ הגדול. ממרכז המפרץ בולט אי יפה שממנו נמתח ריף כמחסום לגלים, וסביבו מלחשים ורוחשים זרמי מים.
    בצפון המפרץ יש מעין קשת שסביבה משתרע חוף מצולק, סלעי, מוכה גלים. החוף נמתח עד לשמורה היפה שבחוף הבונים. בין הסלעים בבריכות קטנות נגלים יצורים ימיים זעירים, והצפייה בהם היא חוויה חביבה מאד עם ילדים.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

     

    ג'יסר א-זרקא

    חוף הים מול ג'יסר הוא אחד היפים בארץ. הטבע פיסל כאן פסלי כורכר יפים והסלע גולש אל תוך ים צלול ויוצר בריכות טבעית. מעט דרומה משם, מתוך מפרץ קטן ומוגן, בולט מגדלור זעיר מעל סלע, ועל קו החוף עוגנות סירות דייגים.

    פירוש השם ג'יסר א-זרקא – 'גשר על הנהר כחול' מרפרר לימים עברו שבהם זרמו מימיו הצלולים של נחל תנינים מתחת לגשר סמוך. החוף נמתח דרומה לאורך כארבעה קילומטרים לכיוון קיסריה עד לחוף אמת המים (חוף האקודוקט). הדרך לשם רצופה חול עמוק ונעים שממנו מבצבצים מידי פעם סלעים שגולשים אל תוך הים ויוצרים מפרצונים קטנים. החול מרוצף בכמויות גדולות של צדפים והוא לבן וזך.

    חוף בנימין

    מתחת למבנה מכוער בשם 'כוכב הים' שבנוי בגבעת אולגה, השכונה המערבית של העיר חדרה, נמצא מפרץ חמוד בשם 'מפרץ בנימין'. המים תכולים, החול נקי ונעים, ועל מצוק הכורכר נטוע (עדיין) בית שבנה יהושוע חנקין עבור אשתו אולגה. מצוק הכורכר נמצא בסכנת קריסה והרשויות מתאמצות למנוע את זה.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

     

    חופי נתניה

    לנתניה יש חופים נפלאים ואפשר ללכת לאורכם או דווקא מעליהם – לאורך הטיילת הנוחה של העיר. לא הרחק משם, ליד המושב חבצלת השרון, יש חוף מקסים – ללא שירותי הצלה, שנקרא (באופן לא רשמי) ה'מפרץ הסיני'.

    חוף סידנא עלי

    תושבי שכונת נוף ים נהנים מן היופי הזה בכל ימות השנה אבל כולם מוזמנים למסלול הליכה הרפתקני לכיוון צפון, בצמוד למצוק הכורכר. החוף יפה ומסודר ויש בו שירותי הצלה, אבל צריך להיזהר שלא להתקרב יותר מידי למצוק עצמו.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

    חופי בת ים

    גם העיר בת ים זכתה בחופים נפלאים, החל בסי פאלאס בצפון, שם יש ריף טבעי שיוצר בריכות רדודות (אין שירותי הצלה), דרך "הפנינה" של חופי בת ים – 'חוף הסלע' שבו יש בריכה טבעית ענקית שמוגנת על ידי ריף טבעי. מומלץ לפסוע במסלול הליכה דרומה, מרחק של כארבעה קילומטרים לכל כיוון, עד לחופים הצפוניים של העיר ראשון לציון.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

    חוף ניצנים

    חוף פראי ויפה עם חול רך ונעים ומרחבים נקיים ופנויים לכל כיוון. יש שירותי הצלה, ואפשר לפסוע במסלול הליכה נפלא, מרחק של כ-7 קילומטרים לכל כיוון, עד לאשקלון. זאת הליכה למטיבי לכת, ומותר לבצע אותה רק בסופי שבוע ובחגים מפני שחלק מן המסלול סגור במהלך השבוע לצורכי הצבא.

     

    טיול לסופ"ש: אל חוף הים עם פתיחת עונת הרחצה

    חוף זיקים

    מבין כל חופי ישראל זה החוף שמזכיר לי יותר מכל את חופי סיני. הוא פראי, יפה, בתולי ונקי, החול רך והדמיון רץ.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: חופי הים המומלצים עם פתיחת עונת הרחצה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.