• Ad
  • לקראת שקיעה נאספות ציפורים לציוצים אחרונים במצפור שמעל הבריכה הגדולה בנחל אלכסנדר. מקום מושלם לרומנטיקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: דובי זכאי

    יש הטוענים שהקיץ הישראלי ממיס את הרומנטיקה בחומו הכבד וגם מזגנים עתירי הספק לא יכולים להשיב אותה, אבל אנחנו יודעים שמפיצי השמועות סתם מקנאים ואת מי שבאמת אוהבים לא יעצור אף קיץ ושום חום.

     

     

    dubi zakai

     

    מצד שני, אם החום לא עושה את הנזק ייתכן שללחות יש יד בדבר, ולכן עדיף אולי להמתין שהשמש תנדוד מערבה אל מקום מפלטה הצונן שעל קו האופק במערב. או אז יכולים אוהבי הטיולים לצאת משעות אחר הצהריים ועמוק אל תוך הלילה, ואחד המקומות המושלמים לטיול כזה הוא מצפור יפה שבנתה הקרן הקיימת לישראל על גדות נחל אלכסנדר. זהו מצפור שצופה אל מעין אגם גדול, שהוא למעשה מאגר המים 'משמר השרון'.
    dubi zakai 24

     

     

    בימי החורף משמש האגם כאכסניה צפופה לשקנאים כבדי גוף ושאר עופות שחולפים וחורפים בארצנו, וזאת בין השאר מפני שמפעילי המאגר ממלאים בו דגים קופצניים אשר משפרים את איכות המים וגם משמשים למאכל לעופות מים.

    בימי הקיץ החמים לא זוכה המצפור למטיילים רבים, וכך הוא הופך נעים מאד למי שמבקש להתבודד וליהנות מן הגוונים הזהובים שמציירת השמש השוקעת על המים, בקצה היום.
    ציפורי ארצנו הקבועות לא מתרשמות מכך שהמקום ננטש על-ידי הציפורים החורפות שנדדו מערבה, והן מציגות מפגני טיסה מרהיבים מעל למים, חלקן צוללות בתוך כדי מעוף ושולות להן דבר מה מתוך מי המאגר.

    על המורד התלול שסביב הבריכה מצקצקות להן ביצניות לבנות כנף, לבניות אצילות מקרקרות בהנאה, וסנוניות צולחות את האוויר כמטאורים מהירים – וכל אלה מעניקות למקום אווירה נעימה ומיוחדת. חובבי רומנטיקה יכולים לצפות מזרחה אל מי האגם וללוות במבט מערבה את השמש השוקעת.

     

     

    dubi zakai 57

     

     

    אי אפשר להגיע עד לגדת הבריכה עצמה, אבל מן המצפה קל לראות את מלוא שטחו של האגם. במקום הוקם גם גשר חדש להולכי רגל מעל לנחל אלכסנדר, וכן 'מעבר אירי' לכלי רכב.
    נחל אלכסנדר אוסף את מי הגשמים מן המורדות המערביים של הר גריזים ומוביל אותם במסלול יפה לאורך כ-45 קילומטרים עד לים התיכון, אליו הוא נשפך בין מכמורת לבית ינאי.
    לאורך ערוץ הנחל הכינו אנשי קק"ל מאגרים גדולים, כדי לתפוס את המים לפני שייאבדו בים הגדול ולחלחל אותם אל אקוויפר מי התהום, ומאגר משמר השרון הוא אחד מהם.
    המצפור עצמו צופה אל הנחל וגם אל מספר מאגרים נוספים, וממנו הוכשר שביל גישה נגיש. הקמת המצפור התאפשרה בין השאר בזכות נדבנותם של בני משפחת ויקר, לארי וטובה.
    dubi zakai 5

     

     

    כך מגיעים: בצומת כפר רופין (על כביש 4) פונים מזרחה אל כביש 5711, חולפים על פני כפר מונש וממשיכים לכיוון הישוב בית הלוי.
    פונים שמאלה אל כביש שלצידו נטועה שורות עצי ברוש (שילוט קטן מפנה לכיוון המאגר ו'מצפור ויקר'). ממשיכים לאורך שדרת הברושים ופונים ימינה לפני שער צהוב וסגור אל דרך כורכר קלה לנסיעה – עד לנחל אלכסנדר.

    הצעות נוספות לפעילויות סוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: המצפור הרומנטי בנחל אלכסנדר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.