• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל פארק נחל לכיש
    העיר אשדוד הפכה בשנים האחרונות למוקד תיירות מושך למשפחות עם ילדים, גם בזכות שפע מסעדות ובעיקר בזכות פארק מושקע ויחיד במינו. ההקפדה על מניעת זיהום מן הנמל ומפעלי התעשייה החזירה את הטבע לתושבי המדינה, והנוף הימי עוצר נשימה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מקורותיו של נחל לכיש נמצאים בשטח הרשות הפלסטינית, לא הרחק מן הכפר אידנא, ומשם הוא זורם מערבה לאורך ל-70 קילומטרים עד שהוא נשפך לים התיכון לא הרחק מנמל אשדוד. במהלכו משיק הנחל לעיר המקראית לכיש, על שמה הוא נקרא, אבל גם זה לא הציל אותו מגורלם של רוב נחלי ישראל אשר הפכו במרוצת השנים לחלק אינטגרלי ממערכת הזרמת השפכים.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק נחל לכיש

     

    בשנת 1992 התרחש אירוע מטאורולוגי שהקדים את זמנו בכ-30 שנים, והנחל עלה על גדותיו והציף שכונות בצפון אשדוד. יחד עם מי הגשמים כוסו הרחובות והבתים ברעלים שהוזרמו לנחל במשך שנים ממפעלי תעשייה ובראשם בתי הזיקוק ומפעלי הכימיקלים, וזאת הייתה קריאת ההשכמה שאילצה את המדינה להחזיר לנו את הטבע. בארבע השנים הבאות, בהובלת הקרן הקיימת לישראל ובהשתתפות חברת החשמל, החברה הממשלתית לתיירות, המשרד להגנת הסביבה וחלק מן המפעלים המזהמים – הועמק ונוקה ערוץ הנחל, שפכים הוסטו אל מערכות ניקוז מוסדרות, וסביב הערוץ החלו לצוץ יוזמות תיירותיות לרווחת התושבים והמבקרים.

    כמעט 30 שנים לאחר אותה הצפה, בעידן שבן ההתחממות הגלובלית גרמה לכך שאירועי גשם מקומיים ואינטנסיביים הפכו למרבה הצער לנורמה, נחתה עלינו הקורונה. את שיא תקופת הסגרים ניצלו אנשי העירייה וחברות הבנות שלה להרחיב את ההשקעה בפארק ואת מספר האטרקציות התיירותיות בעיר בכלל, וכעת הפכה אשדוד ליעד תיירותי נחשק עבור משפחות עם ילדים, כמו גם עבור חובבי גסטרונומיה.
    מרכז טיול סוף השבוע שלנו הוא פארק נחל לכיש – רצועה צרה, מטופחת וארוכה שנמתחת לאורך הגדה הדרומית של הנחל, ממש מול נמל אשדוד. שלוחה של הפארק מתחילה לא הרחק מצומת 'עד הלום', שנקראת כך על שום שבאזור זה נבלמו כוחות הצבא המצרי במלחמת העצמאות, ומשם נשלחת למרחק של כעשרה קילומטרים שכוללים מסלולי הליכה ורכיבת אופניים עד לפארק עצמו – שטח של כ-650 דונמים שמשתרע על-פני שלושת הקילומטרים האחרונים עד לשפך הנחל לים.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק נחל לכיש

     

    פארק נחל לכיש נחלק לשני חלקים שונים: אחד טבעי, שבו נעשה ניסיון לשמר את הטבע ואת החי, והאחר פתוח יותר ומלאכותי, שבו הוכשרו שטחים לפעילות נופש ופנאי לרווחת התושבים והמבקרים. בפארק נשתלו וטופחו מדשאות רחבות והוכשרה טיילת יפה עם מסלול הליכה שמוליך עד לחוף הים.

    הטיילת, אגב, מונגשת במלואה ובקצה שלה הוקם 'פארק פיראטים' לילדים. לאורך הטיילת הותקנו מקומות ישיבה מוצלים עם ספסלים מעוצבים, ולרווחת הילדים נבנו גן חיות קטן שבו נמצאים אייל נקוד, יעל נובי, ראם סהרה, דישון מקראי, זברה מצויה ועוד. יש גם פינות ליטוף.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק נחל לכיש

     

    בשטח הפארק ישנם חלקת פסלים, פארק אתגרי על שטח של כ-30 דונמים, ומרכז צפרות. למרבה הצער, בימים אלה לא פעילה אחת האטרקציות החביבות של הפארק – האפשרות לשוט באחת מעשר סירות פדאלים במימי הנחל. סביר להניח שתקלה זאת תתוקן בעתיד וכדאי להתעדכן. הסירות מיועדות לשני אנשים בלבד, וכאשר הן פעילות אפשר לרדת אליהן מתוך רציף קוביות צף ולפדל לאורך מסלול של כקילומטר חצי – מאזור שנקרא פארק אתגרים ועד לסמוך לשפך הנחל. שימוש בסירות למשך חצי שעה כרוך בתשלום של 50 שקלים לתושבי אשדוד ו-60 שקלים למבקרים, ושעות הפעילות שלהן הן החל ב-09:30 ועד ל-18:80.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק נחל לכיש

     

    בפארק צומחת צמחיית נחלים טיפוסית לצד עצים ושיחים שנשתלו על-ידי מחלקת הגננות, ואלה כוללים עצי אקליפטוס בוגרים וגדולים, שיטה מלבינה, צמח הקנה, סוף, פטל, רותם המדבר, אטד, תאנה וקיקיון. קצה הטיילת שפולחת את הפארק נושק לחוף ים אשדוד, שם ישנם חופי רחצה מוכרזים ופתוחים לקהל.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 4 ויורדים מערבה במחלף אשדוד צפון. ממשיכים מערבה על כביש 41 עד הכניסה למל אשדוד ופונים דרומה בכביש המקביל לנמל. חוצים גשר מעל הנחל ומגיעים אל רחבת החניה של 'פארק לכיש / פארק אתגרים' ומשם ממשיכים במסלול ההליכה עד לים. הכניסה לפארק בחינם, חלק מן הפעילויות כרוכות בתשלום.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל פארק נחל לכיש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.