• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

ממרום גובהו של מגדל שומר היערות שעל גבעת המורה נחשפים נופיו המרהיבים של עמק יזרעאל והגליל המזרחי

גבעת המורה, שליד עפולה, מתנשאת לגובה של כ-500 מ'. מקור השם מקראי: "הגבעה הרמה", הגבעה המורה.
    שמו הערבי של ההר הוא ג'בל א-דחי, על שם אחד ממצביאיו של הנביא מוחמד. בראש ההר שתי פסגות, ומשתיהן מתקבלות תצפיות מרהיבות אל עמק יזרעאל ואל רמות הגליל המזרחי וישוביו.

שבילי טיול חורצים את היערות שבראש ההר, ושיא היופי מתגלה ממגדל תצפית של קק"ל אשר פתוח לקהל. ממרום המגדל, שמחופה באבן בזלת מקומית, מתגלים 360 מעלות של יופי עוצר נשימה.
    בימי שרב אלה אפשר עדיין לראות שבחלק מהשדות עדין לא נאספו חבילות החציר, והן פזורות ברחבי השדות.

בתנ"ך מסופר אודות הקרב של גדעון המדייני: מחנה ישראל מתארגן במעיין חרוד ומטפס בלילה אל גבעת המורה. גדעון אוסף את חייליו, ובעזרת שופרות וצעקות מעצימים את כוחם שבעתיים. האוייב, שמולו ניצב צבא גדול, נס בפחד.

בראש ההר נמצא, תחום בגדר, קבר שמיוחס לנבי א- דחי. זהו מבנה אבן בעל כיפה כחולה, ולא רחוק משם נמצא הכפר הערבי דחי.

בימי הקיץ, לנוכח ריבוי השריפות, מציבה קק"ל בראש המגדל שומר יערות חביב אשר מקבל את המטיילים בשיחה ולעיתים גם עם קפה. סביב הפסגה וביערות מסביב שבילים רבים, מסומנים, חלקם מתאימים לרכב רגיל, וחלקם לרכבי שטח.

איך מגיעים: מעפולה ממשיכים צפון מזרחה, ופונים מזרחה במעלה לפי השילוט לגבעת המורה. אחרי הכניסה לגבעת המורה ממשיכים בכביש צר לכיוון הישוב דחי, ולפני הכניסה פונים ימינה אל דרך עפר שמתאימה לכל רכב. שביל זה מוביל עד להצטלבות דרכים שבה פונים שמאלה, ומשם בכביש קטן עד למגדל שומר היערות של קק"ל.

• Ad

טיול לחג: גבעת המורה, 360 מעלות של שדות

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו.

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.