• Ad
  • טויוטה תחשוף השבוע את הדור החמישי של פריוס
    האם טויוטה באמת "בוראת מחדש" את פריוס, ואפילו את הטכנולוגיה ההיברידית שלה, או שזאת רק סיסמת מיצוב וטיזינג שנועדה לגרום לנו לדריכות לקראת יום רביעי השבוע?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה אולי טעתה כאשר התעקשה שמכוניות היברידיות הן הגשר הבלעדי אל כל מה שיגיע בעקבותיהן, או שהיא לא הגיבה מספיק מהר כאשר הסתבר שמה שבא אחריהן הן מכוניות חשמליות טהורות. אבל ההיסטוריה של תעשיית הרכב לעולם תזכור אותה כמי שהמציאה את המכונית ההיברידית המודרנית.

     

    טויוטה תחשוף השבוע את הדור החמישי של פריוס

     

    תחת הסיסמא "היברידית נולדת מחדש" תחשוף טויוטה ביום רביעי השבוע את הדור החמישי של 'פריוס' – המכונית הכי מזוהה בעולם עם הטכנולוגיה ההיברידית. הדגם החדש, שמציץ בינתיים תחת השם "פריוס חדשה", יאפשר לטויוטה לנסות ולהוכיח את הטענה שלה לפיה הדחיפה של ממשלות – במיוחד באירופה – אל שליטה מוחלטת של מכוניות חשמליות היא לא הפתרון הטוב ביותר, ובוודאי לא היחיד, לבעיית פליטות הפחמן בעולם.

    בסוף השבוע חשפה טויוטה "טיזר" למכונית החדשה וגם מיניסייט יפני, ולמרות שאין בו יותר מידי חוץ מאשר צללית כהה  – נראה שהעיצוב שלה מבטיח מכונית חדשה ושונה, מעט פחות "מוזרה" ויותר מודרנית ויוקרתית. מצד אחד, טויוטה שימרה את מבנה ה'קופה' עם אחוריים שנחתכות מאחור בזווית ייחודית, אבל החזית רומזת על עיצוב רחב ונאה – משהו מאד שונה גם מפריוס הנוכחית וגם מן המכוניות החשמליות הטהורות של טויוטה – BZ3 ו-BZ4X.

    אז זאת תהיה אמנם פריוס חדשה אבל היא תתבסס על פלטפורמת TNGA שהוצגה לראשונה עם פריוס הקודמת ומהווה כעת בסיס לרוב הדגמים הלא חשמליים של החברה, והניחוש שלנו הוא שהסלוגן 'Hybrid Reborn' נועד יותר מכל לצרכי מיצוב ותדמית, כלומר שאנשי טויוטה רוצים לומר שהרעיון ההיברידי חי ובועט, ואפילו מתחדש.

     

    טויוטה תחשוף השבוע את הדור החמישי של פריוס

     

    מבחינה טכנולוגית מותר להמר על סוללה עם תכולת אנרגיה גדולה יותר, מנוע חשמלי חזק יותר ואפילו שונה, מנוע בנזין יעיל יותר (ו/או שילוב של כל אלה יחד או של חלקם), ובסבירות רבה גם על האפשרות שטויוטה פסחה עליה כמעט לגמרי בדורות הקודמים – טעינה ממקור מתח חיצוני. כלומר, טויוטה הציגה פריוס היברידית-נטענת כבר בשנת 2012, אבל לאורך השנים היא לא שמה עליה דגש והסתפקה בגרסאות מוגבלות ביחס למתחרות שלה. טויוטה פשוט לא כל כך האמינה בכיוון הזה בעבר אבל כבר כמה שנים שאי אפשר להתעלם ממנו יותר.

    בעולם מסתובבות ספקולציות על שיטת הנעה שונה לגמרי, יותר בכיוון של שברולט 'וולט', כלומר הנעה חשמלית שבה האנרגיה מסופקת על-ידי מנוע-גנרטור, אבל ההימור שלנו הוא שזאת לא דרכה של טויוטה. אפשרות סבירה יותר היא שטויוטה תחליף את הסוללה הקיימת שלה בסוללה מתוצרת BYD הסינית, בזכות שיתוף הפעולה החדש של שתי החברות בשוק הסיני, ובמקרה כזה אנחנו מדברים על "סוללת להב" שמיוצרת בטכנולוגיה פחות יקרה ומציעה בטיחות משופרת מפני פגיעה פיזית חיצונית.

    מאד מסקרן לדעת אם במבחן הזמן טויוטה תצליח או לא תצליח להוכיח את הטענה הבסיסית שלה לפיה מכוניות היברידיות הן הפתרון הנכון יותר לאבולוציה של המכונית בדרך אל עידן המימן.

    פריוס הושקה ביפן בשנת 1997 ונחשבת למכונית היברידית הראשונה בעולם בייצור סדרתי. עקומת המכירות התרוממה לאיטה מפני שהיה מדובר בטכנולוגיה חדשה ויקרה ובעיצוב מעט משונה, אבל כבר בשנת 2008 פריוס חצתה את רף המיליון מכוניות שיוצרו ונמכרו ברחבי העולם. חמש שנים לאחר מכן חצו המכירות של פריוס את רף ה-3 מיליון, ועד היום זה הדגם ההיברידי הנמכר ביותר בעולם. לאורך השנים היא נמכרה בכ-90 מדינות ברחבי העולם, אם כי השווקים החשובים ביותר שלה הם ארה"ב ויפן.

     

    האם טויוטה מתאמצת לעכב את מהפכת הרכב החשמלי?

     

    עם ארבעת הדורות הראשונים של פריוס טויוטה השיקה מספר גרסאות מרכב שנוספו לגרסת הסדאן המקורית, בהן פריוס 'V' ו'C', ובארה"ב היא דורגה לא אחת כמכונית החסכונית ביותר בדלק או כאחת מן השלישיה הראשונה להחזיק בתואר הזה.

     

    לקריאה נוספת:

    טויוטה פספסה את המהפך החשמלי וכעת זקוקה לסיוע של BYD הסינית

    BYD הסינית נכנסת אל גוב האריות היפני

    טויוטה bZ4X בנהיגת מבחן ראשונה

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.