• Ad
  • בשעה שהחיים של סאנגיונג מוטורס תלויים על בלימה מקיימת הרוכשת המיועדת משא ומתן מסמר שיער עם הממונים על מכירת החברה. בינתיים נחתם הסכם סוללות חדש עם BYD, וכולנו מקווים שאנחנו רואים אור בקצה המנהרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הקוריאנית הקטנה והמיוחדת סאנגיונג לא מפסיקה לספק כותרות לעיתונים הכלכליים בקוריאה בשעה שעשרות אלפי עובדי החברה וספקיות המשנה שלה כוססים ציפורניים וחוששים לעתידה. אנשי אדיסון מוטורס, מי שמובילים את קבוצת הרוכשים של החברה פושטת הרגל, דחו מוקדם יותר השבוע בפעם הרביעית את מועד החתימה הסופית על עסקת הרכישה, וזאת בטענה שבבדיקת הנאותות שביצעו הם מצאו הפסדים חבויים נוספים.

     

    סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

     

    כעבור שעות פורסם בקוריאה שחברת רואי החשבון אשר מנהלת עבור בית המשפט לפשיטות רגל את מכירת סאנגיונג הגיעה להסכמה עם הרוכשים המיועדים על הפחתת הסכום הכולל של הרכישה. עובדה זאת עשויה להאיר באור אחר את ההתנהלות של אנשי אדיסון מוטורס, וגם גרמה למחיר המניה של אדיסון לזנק בכ-13% – מה שעשוי להעיד על כך שהמשקיעים מזהים את סיומו של משא ומתן מוצלח. התחושה, אחרי חודשים רבים של "רכבת הרים", היא ראשית לכל של אמפתיה עמוקה עם עשרות אלפי העובדים שחיים את המהפך הזה ובעיקר את חוסר הידיעה אודות עתידם המקצועי, וגם עם כל הלקוחות של סאנגיונג שמבינים שמשהו לא הכי בריא קורה למותג שלהם.

    בראיה אופטימית, ובתקווה שאנחנו רואים סוף סוף את האור בקצה המנהרה, צריך לקוות שאדיסון וקבוצת המשקיעים שהיא מובילה יחתמו על עסקת הרכישה ויעבירו לנושים את הכסף כדי שיוכלו להתחיל כמה שיותר מהר במלאכת השיקום של סאנגיונג. אם זה יהיה התסריט ייתכן שסאנגיונג תנחת סוף סוף על חוף מבטחים ותתחיל כמה שיותר מהר מהפך בדרכה להיות יצרנית רכב חשמלי.

    חדשות מעודדות מאד שנקשרות לתסריט זה מגיעות מכיוונה של יצרנית הסוללות הסינית BYD שדיווחה הבוקר (ד') על חתימת מזכר הבנות עם סאנגיונג (ולא עם אדיסון) על פיתוח משותף של סוללות לרכב חשמלי, ולייצר "ערכות סוללות" לדגמים שלה. ההסכם נחתם למעשה מול הנהלת סאנגיונג מטעם בית המשפט לפשיטות רגל, ומי שעומד כרגע בראשה – צ'ונג יונג-וון – מסר בהצהרה ש"השותפות עם BYD תסלול את הדרך לתוכנית (של סאנגיונג) להפוך את עצמה ליצרנית רכב חשמלי בעידן החשמול".

    מן ההודעה אפשר להבין ש-BYD תישא בעיקר נטל המימון של פרויקט הפיתוח המשותף, אשר מיועד להזין את הדגם החשמלי המלא הראשון של החברה שמפותח כעת תחת שם הקוד U100 ואמור להיכנס לייצור בשנת 2023.
    החלק היותר מעניין בהודעה הזאת הוא ההכרזה ש"שתי החברות מתכננות להרחיב את השותפות לפיתוח משותף של פלטפורמה חשמלית טהורה בטווח הארוך" – ומכאן אנחנו למדים שהחיבור הזה חשוב הרבה יותר תחת הכובע של BYD כיצרנית רכב ולאו דווקא תחת היותה יצרנית סוללות. במילים אחרות, נראה ש-BYD מתייחסת לעסקת סאנגיונג החדשה כאל מכירה של הפלטפורמה החשמלית שהיא מפתחת בכל מקרה לצרכים שלה אל לקוח נוסף. עסקה כזאת, מבחינתה, תוזיל את עלויות הפיתוח הכוללות (אך גם יחסוך מסאנגיונג את הצורך לפתח פלטפורמה יקרה בעצמה). העובדה שהעסקה תלויה בכך שסאנגיונג תוסיף להתקיים פחות חשובה כרגע היות ש-BYD זקוקה לפלטפורמה הזאת כך או אחרת ותפתח אותה בכל מקרה.

    מצד שני, אם וכאשר אדיסון תיקח את המושכות של סאנגיונג ייתכן שהיא תצטרך לבחור אם לקיים את ההסכם החדש או להתבסס על פלטפורמה חדשה ממקור אחר – בין אם מפיתוח עצמאי שלה ובין אם של ספק אחר.

     

    לקריאה נוספת:

    עסקת סאנגיונג: הדרך להצלת החברה רצופה במהמורות

     

    זה נגמר רק כשזה נגמר

    כדי שעסקת אדיסון-סאנגיונג תיסגר ותיחתם חייבת אדיסון להגיש לבית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה תוכנית הצלה שמסבירה כיצד בדיוק היא מתכוונת לשקם אותה, כלומר שעליה לפרט תוכנית עסקית סבירה להצלת החברה. תוכנית כזאת צריכה, בין השאר, לא רק להראות שהקבוצה מביאה את הכסף לרכישה עצמה אלא גם איך היא מממנת את החברה המדממת הזאת בעתיד כדי לשמור עליה כעסק חי (ולהימנע מסיבוב נוסף בבית המשפט). התוכנית חייבת, לכן, להצביע על המקורות הכספיים של הקונסורציום שבראשות אדיסון, ורק אם היא תאושר על ידי בית המשפט היא תקבל מנושי החברה אור ירוק.

    הסאגה המתמשכת של סאנגיונג ואדיסון מקשה מאד גם על כל ספקיות המשנה של סאנגיונג, ולפי פרסומים בקוריאה מדובר בלא פחות מ-203 ספקים שהחברה חייבת לכם, יחד, עשרות מיליוני דולרים. בפועל, מאות הספקים האלה נאלצו להשתמש בכספם שלהם כדי לסייע ליצרנית רכבי השטח פושטת הרגל לשרוד את התקופה הקשה ואף לפתח בתוך כל הבלגאן הזה דגמים חדשים. הנתון החצי רשמי האחרון שמגיע מקוריאה הוא שקבוצת המשקיעים ואדיסון ישלמו לנושי החברה 261 מיליון דולר, והסימן של כולנו שכל העסק הזה באמת יוצא לדרך יהיה כאשר במהלך תשעת הימים הבאים, עד לסוף השנה, אדיסון תעביר לנושים צ'ק על סך 10% ממחיר הרכישה ותחתום על חוזה רשמי.

    בשורה תחתונה: יש אור חזק בקצה המנהרה וכולנו מקווים שזהו אור יום ולא פנס הרכבת שדוהרת ממול.

     

    האם העידן החשמלי יציל את סאנגיונג?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חדשות סאנגיונג: זה לא נגמר עד שזה נגמר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.