• Ad
  • עסקת סאנגיונג: הדרך להצלת החברה רצופה במהמורות

    עסקת סאנגיונג: הדרך להצלת החברה רצופה במהמורות

    יו"ר הבנק לפיתוח קוריאה, בעבר בעל החוב הגדול ביותר של החברה, מטיל ספק ביכולת של אדיסון מוטורס לרכוש את סאנגיונג וגם בתוכניות שלה לייצור רכב חשמלי.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אך לפני כחודש נדמה היה שהספינה של יצרנית הרכב סאנגיונג הגיעה אל חוף מבטחים, ושהחברה מופקדת בידיים הטובות ביותר האפשריות: יצרנית של רכב חשמלי שזקוקה לה כבסיס ייצור לקראת העידן החשמלי שכל העולם נכנס לתוכו. כעת מסתבר שהדרמה המטלטלת של יצרנית הרכב הקטנה עדיין רחוקה מן הסוף הטוב.

     

    סאנגיונג רקסטון

     

    במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בסיאול, קוריאה, תיאר לי דונג-גל (Lee Dong-gull), יו"ר הבנק לפיתוח קוריאה (KDB), מספר מיזוגים ורכישות גדולים שאיתם מתמודד כעת המשק הקוריאני, ובהם גם רכישת יצרנית הרכב פושטת הרגל סאנגיונג מוטורס בידי יצרנית הרכב החשמלי אדיסון מוטורס. דונג-גל הטיל ספק גם בתוכנית העסקית העתידית של החברה הרוכשת, וחמור מכך – גם בעצם היכולת שלה להשלים את הרכישה עצמה. לא מיותר להזכיר, בהקשר זה, שהבנק לפיתוח קוריאה – הבנק הממשלתי הגדול ביותר במדינה – הוא הנושה הגדול ביותר של סאנגיונג, ואנשיו מעורים מאד במצבה של החברה.

    במסיבת העיתונאים אמר דונג-גל שהבנק לפיתוח קוריאה לא מתכוון להעמיד הלוואה לחברה, וזאת לאחר שאדיסון לא עמדה בתאריך היעד של השלמת העסקה שחל אתמול, ה-30 בנובמבר, מכיוון שלא הצליחה לגייס את סכום הכסף שנדרש ממנה. אדיסון ביקשה, וככל הנראה גם קיבלה, ארכה של חודש נוסף כדי להשיג כסף. כפי שכתבנו כאן בעבר, אדיסון מוטורס נבחרה ב-20 באוקטובר כמציעה המועדפת לרכישת סאנגיונג, ואת בדיקות הנאותות השונות של החברה היא אמורה הייתה לסיים עד ל-23 בנובמבר, מועד שבו היא אמורה הייתה לבצע את הרכישה.

    "KDB לא קיבלה בקשה להלוואה מאדיסון מוטורס, או תוכנית מפורטת שמתארת כיצד היא מתכוונת לנהל בעתיד את סאנגיונג", אמר דונג-גל במסיבת העיתונאים. "יש הרבה חששות וספקות אודות עסקת הרכישה. אני מאמין שהחברה די בטוחה בעצמה, אבל אני ממליץ שתוכניות החברה עבור סאנגיונג ייבחנו על-ידי גוף ניטראלי".

    אדיסון מוטורס זקוקה בסך הכל לכ-1.26 מיליארד דולר כדי להעמיד את סאנגיונג על הגלגלים, ובכלל זה גם החובות לנושי החברה ולעובדים וגם סכום שדרוש כדי לקיים את החברה בחיים. הרוכשת, אדיסון מוטורס, מייצרת כיום משאיות רגילות וכן משאיות ואוטובוסים חשמליים, וסך ההכנסות שלה בשנת 2020 עמדו על 75.5 מיליון דולר, מהם נותר בידיה רווח של כ-2.35 מיליון דולר בלבד. סאנגיונג עצה דיווחה על הפסד נקי של כ-151 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. אדיסון מוטורס, שמובילה קבוצת משקיעים שכוללת את 'הקרן לשיפור הממשל התאגידי בקוריאה', את חברת ההשקעות 'קיסטון פרייבט אקוויטי' ואת חברת סמיסקו, הצהירה שהיא מתכוונת לגייס כ-672 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות חדשות.

    אלא שכעת נראה שהקבוצה תיאלץ להלוות כסף מגורם פיננסי כלשהו, ואם קוראים בין השורות של דברי יו"ר הבנק לפיתוח קוריאה נדמה שאפשר לחוש בעלבון כלשהו, אלא אם התחושה הזאת מתקבלת רק בגלל תעתועי השפות והתרגום לאנגלית ולמנטליות מערבית. "אם אדיסון רוצה הלוואה מ-KDB", אמר אתמול לי דונג-גל, "היא חייבת לחשוב על תוכניות ספציפיות וברות-קיימא לגבי עתידה של סאנגיונג. קראתי מאמר שבו הצהיר קאנג יאנג-קוון, מנכ"ל אדיסון מוטורס, שהוא יכול לרכוש את סאנגיונג גם ללא עזרה מ-KDB. אז אם הוא חושב שזה אפשרי בלי העזרה של הבנק הוא צריך "ללכת על זה". קאנג גם אמר שכדי לפתח שלושה עד חמישה דגמי קרוסאובר חדשים יידרשו לסאנגיונג בין 42 ל-84 מיליון דולר. אבל שוק הרכב החשמלי מאלץ כעת את יצרניות הרכב הגדולות להשקיע סכומי כסף אסטרונומיים. יונדאי הצהירה שהיא מתכוונת להשקיע כ-85 מיליארד דולר בתחום הזה בארבע השנים הבאות ופולקסווגן מתכוונת להשקיע בו כ-52 מיליארד דולר באותה תקופה. אני בספק אם ה-42 מיליון דולר של אדיסון מייצגים תוכנית מציאותית", הוא אמר.

    "חברה יכולה לחיות רק אם היא זוכה באמון מן השוק", הוסיף דונג-גל. "לצורך זה עליה להוכיח ארבעה דברים: יכולת כלכלית, בעלות על טכנולוגיה, תוכנית עסקית עם ראייה עתידית ויכולות ניהול. אם אדיסון מוטורס תוכיח שיש לה את כל הארבעה, השוק יגיב בחיוב. אבל אם לא – לא יהיה לה קל… במהלך ההתפתחות המהירה של תעשיית הרכב החשמלי נקודת התורפה המרכזית היא איך לקצר את משך טעינת הסוללה ולהאריך את טווח הנסיעה של כלי רכב. זה מאלץ יצרניות רכב גדולות להשקיע הרבה מאד מזומנים. האם אדיסון מוטורס מסוגלת לעשות את זה? האם היא מסוגלת לעמוד בציפיות של הלקוחות? אני קצת בספק אודות תוכנית ההצלה של סאנגיונג כפי שהיא מוצגת על-ידי אדיסון מוטורס".

     

    סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

     

    כאשר נשאל לגבי הלוואה אפשרית של הבנק לאדיסון למרות הדברים האלה השיב דונג-גל: "KDB לא שוקל לספק תמיכה כספית לאדיסון והסיבה פשוטה: אדיסון מוטורס עדיין לא השלימה את רכישת סאנגיונג. אני מקווה שהרכישה תתקדם בצורה חלקה ללא תמיכתה של KDB. אנחנו יכולים להשקיע (במיזם הזה), אבל (נעשה זאת) אם נחשוב שקיימת אפשרויות שהחברה תשרוד עם התמיכה הפיננסית שלנו".

    לקריאה נוספת:

    אדיסון מוטורס תקנה את סאנגיונג הקוריאנית

    סאנגיונג התקדמה צעד נוסף לקראת פשיטת רגל ופירוק

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.