• Ad
  • סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

    סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

    מיזם האוטובוסים החשמליים הקוריאני רכש את יצרנית הרכב החבולה, וכעת לוטש עיניים אל יצרנית סוללות סינית פושטת רגל.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    100% מן המניות של יצרנית הרכב הקוריאנית הקטנה סאנגיונג מוטורס יועברו בקרוב, בכפוף לאישור בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה, לידי קבוצת משקיעים שבראשה עומדת יצרנית הרכב החשמלי אדיסון מוטורס. החלק המפתיע יותר הוא שאותה קבוצת משקיעים לוטשת כרגע עיניים גם אל יצרנית סינית של סוללות לרכב חשמלי – ויחד עשויה להתחבר כאן חבילה ממש מעניינת.

     

    סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

     

    כפי שדיווחנו כאן – אדיסון הייתה המציעה המועדפת על נושי סאנגיונג אשר טיפלו במכירתה, ושני המכשולים היחידים שנותרו בדרך לסיכום העסקה הם ההסכמה הפורמלית של בית המשפט, וסיום בדיקת הנאותות שאנשי אדיסון יבצעו, ובפרט בחינת כל מצבת החובות והנכסים של החברה.

    אמש חתמו שני הצדדים על הסכם המכירה, ואם הכל יתקדם כמתוכנן תצא מן התמונה יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, אשר החזיקה 75% ממניות סאנגיונג ואשר במשמרת שלה התדרדרה החברה לפשיטת רגל שלישית בתולדותיה.

    אדיסון מוטורס העבירה השבוע לחשבון של סאנגיוננג פיקדון על סך כ-13 מיליון דולר שמהווים כ-5% מסכום הרכישה המוצע (שעומד על כ-261 מיליון דולר בלבד). בהמשך צריכה קבוצת המשקיעים בראשון אדיסון לכסות גם חובות שוטפים של סאנגיונג וחובות שלה לנושה העיקרי – הבנק לפיתוח קוריאה (KDB).

     

    סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

     

    אדיסון מוטורס, שנוסדה בשנת 2015, בונה אוטובוסים חשמליים ומפתחת משאיות מסחריות חשמליות, והיא מעוניינת להשתמש בידע של סאנגיונג ובאמצעי הייצור שלה כדי להניח רגל בטוחה על הקרקע של ייצור ומכירת רכב חשמלי.

    במקביל לחדשות מקוריאה פורסמו היום (ו') חדשות מסין, לפיהן אדיסון מוטורס שוקלת לקנות את יצרנית הסוללות הסינית eTrust Power אשר מוכרת גם בשם Lixin Jinagu Energy Technology. חברת eTrust Power, אשר הוקמה בשנת 2016 ושייכת לתאגיד הסיני CITIC, מתמחה במחקר ופיתוח ובייצור של סוללות ליתיום-יון למערכות אחסון אנרגיה ולכלי רכב חשמליים, וכן במערכות ניהול סוללות. לחברה היו שאיפות גדולות מאד לשוק הסיני ובכלל, אולם נראה שקיצוץ הסובסידיות בסין עשה את שלו והיא נקלעה לחדלות פירעון.

    אם עסקה זאת תצא לפועל תהפוך אדיסון לשחקנית עם ערך אסטרטגי ייחודי בתעשיית הרכב מכיוון שתהיה לה שליטה במקור ייצור של סוללות לרכב חשמלי, וזה נקשר היטב עם התוכנית האסטרטגית שלה לגבי סאנגיונג. ה"עז" בעסקה הספציפית הזאת היא שכדי להוציא אותה לפועל זקוקה אדיסון מוטורס זקוקה לפחות ל-50 מיליארד וון, שנוספים על מאות מיליוני הדולרים שהיא גייסה כבר לצורך רכישת ותפעול סאנגיונג. eTrust Power מוכרת כיום סוללות לרכב חשמלי ליותר מ-20 יצרניות רכב, ואחת מהן היא אדיסון מוטורס בעצמה. החברה מסוגלת לייצר סוללות בטכנולוגיות LFP ו-NCM.

    סאנגיונג עברה לא מעט ידיים מאז שנוסדה מיד אחרי מלחמת קוריאה כיצרנית של רכבי שטח. בשנת 1997 היא עמדה בפני פשיטת רגל ונרכשה על ידי יצרנית הרכב דייהו, שבעצמה פשטה רגל. לאחר מכן היא נמכרה לתאגיד ייצור הרכב הסיני הממשלתי סאיק שנטש אותה לאנחות לא לפני שקילף ממנה (כך טוענים הקוריאנים) את כל הטכנולוגיה שבה יכול היה לעשות שימוש. מכאן התגלגלה היצרנית (שפירוש שמה הוא "שני דרקונים") לידיה של יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, אולם זו לא הצליחה להבריא את החברה ולפתח אותה.

     

    סאנגיונג העבירה בעלות: להתראות מהינדרה, ברוכה הבאה אדיסון

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.