• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל נחל שיח
    ערוץ נחל קטן על הכרמל, בלב העיר חיפה, טומן בחובו כמה הפתעות נעימות ומתאים לטיול נעים, בן כשעתיים, למשפחות עם ילדים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כאשר הולכים ברחוב לוטוס הצר שבשכונת 'כרמליה' במרכז הכרמל – ה"טבע" היחיד שאפשר לחשוב עליו הוא חורש של אורנים קשישים שתוחמים את הרחוב משני צדדיו, בסמוך לבתים בני 2-3 קומות שמציצים מתוך החורש. אלא שבמרחק של מטרים ספורים מן הרחוב פעור ערוץ נחל פראי שאליו אפשר לרדת על גבי מספר מדרגות נסתרות, ולטייל בעולם קסום וגדוש בהרפתקאות.

     

    טיול לסופ"ש: אל נחל שיח

     

    נחל שיח (בערבית: ואדי עין א-סיאח) הוא נחל אכזב שאורכו כ-2,000 מטרים בלבד, והוא מתעורר לחיים בחורפים גשומים. כדי להגיע אל כתם הטבע הנהדר הזה, בעיבורה של עיר, צריך להגיע אל שכונת כרמליה הוותיקה שבמרכז הכרמל, ולרדת לאורכו מערבה, לכיוון הים, בערוץ תלול.

    מסלול ההליכה מתחיל לצד מספר סלעים אשר מקשים על המעבר, אך העולם הקסום שנחשף מיד לאחר מכן מצדיק את המאמץ. לאורך הנחל נובעים מספר מעיינות שצובעים את נתיב הזרימה בירוק צמחי וחי, ושביל ההליכה מתפתל כאילו מדובר בנחש שעושה את דרכו אל החופש. השביל מפלח מבעד לצמחייה, חולף בתוך סבך עצי אלון מצוי, לבנה רפואית ואלה ארצישראלית, שחלקם מעוטרים בצמחים מטפסים. הדרך במורד הואדי קלה להליכה ומתאימה למשפחות עם ילדים בגיל ההליכה, אבל לא מאפשרת תנועה עם עגלות ילדים או עגלות נכים, והשביל מסודר ומסומן. בסוף המסלול, כעבור מסע שאפשר למתוח למשך שעתיים, מגיעים אל בית הקברות היהודי בכפר סמיר, בסמוך לחוף הכרמל.

     

    טיול לסופ"ש: אל נחל שיח

     

    בעונת הפריחה מנוקדים צדדי הדרך בנקודות צהובות-כתומות שמקשטות את חלקו העליון, ואלה פרחיו של 'כובע הנזיר' – צמח מבוית – אשר הסתננו אל תוך הטבע מגינות הבתים הסמוכים. כבר עם תחילת הטיול, במרחק נגיעה מן הרחוב, נמצאות פינות אפלוליות וממתיקות סוד, ובהמשך פוסעים בצל אלונים חסונים ועצי אורן ענקיים.

    לאורך הדרך נמצאים מספר אתרים היסטוריים מעניינים. כעבור כ-30 דקות הליכה מגיעים אל מעיין קטן שנובע מתוך תחתיתו של מצוק הסלע, ומימיו נקווים אל בריכת אגירה קטנה. בסמך לבריכה גדל סבך של עצי רימון לצד עץ תאנה כבירת ענפים, ועל השביל מצלה שורת עצי ברוש. מקום זה נקרא 'עין משוטטים', על שם אגודת מטיילים שנוסדה בבית הספר הריאלי בחיפה בתחילת המאה שעברה. שמו הערבי של המעיין הוא 'עין אל פארג', (מעיין הישועה), ובמסורת הערבית הוא מקודש לאלישע, תלמידו של אליהו הנביא, אשר הרווה בו את צמאונו. במאה ה-12 נבנה לצד הערוץ מנזר נאה בתוך "מערת קומתיים", אשר כשמה כן היא – כוללת שתי קומות, על-ידי נזירים כרמליתים. שרידי המנזר נראים היטב במורד הנחל, עם קשתות אבן, מדרגות מתוחכמות, גומחת תפילה וסימנים שחצובים באבן.

     

    טיול לסופ"ש: אל נחל שיח

     

     

    במורד הערוץ מגיעים אל בתי הכפר המוסלמי ככאביר, על צריחי מסגדו שמגרדים את השמיים, וממש בסמוך לסיום המסלול מגיעים אל מעיין צלול שנקרא 'עין שיח'.

    כך מגיעים: מוצאים חניה סביב רחוב לוטוס, מעל בית הספר 'הרצל' שבשכונת כרמליה, וברחוב עצמו ממוקם שילוט שמפנה אל הנחל. בוחרים בגרם מדרגות שנמצא מצפון לשלט ועוברים מתחת לגשר תלוי אל תוך ערוץ הנחל (סימון שבילים שחור).

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל נחל שיח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.