• Ad
  • דיווחים בקוריאה על קריסת עסקת המכירה של חלק מסאנגיונג לחברת HAAH האמריקנית. מהינדרה שילמה את חובות החברה לבנק אוף אמריקה, וזה מאותת על כוונתה לזנוח את סאנגיונג לאנחות. ממשלת קוריאה הקציבה תקציב להצלת ספקיות המשנה של סאנגיונג.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מדיווחים שפורסמו היום (ו') בעיתונים הכלכליים החשובים של דרום קוריאה עולה שיצרנית הרכב סאנגיונג מוטור התקרבה ביומיים האחרונים צעד נוסף לקראת כינוס נכסים ופשיטת רגל רשמית. ממשלת דרום קוריאה, שנערכת לאפשרות כזאת, הכריזה על העמדת מימון ממשלתי לטובת ספקיות המשנה של יצרנית הרכב הקטנה.

     

     

    כפי שפורסם ב-TheCar, ב-21 בדצמבר ביקשה סאנגיונג וקיבלה את הגנת בית המשפט מפני נושים, וזאת לאחר שבעלת השליטה בחברה – יצרנית הרכב ההודית מהינדרה, אשר רכשה שליטה בסאנגיונג בשנת 2011, הכריזה שאין בכוונתה להזרים כספים נוספים לחברה לאחר 15 רבעונים רצופים של הפסדים. החלטה זאת לא אפשרה לסאנגיונג לעמוד במועד פירעון של אחת מן ההלוואות שנטלה, ולכן היא פנתה להגנת בית המשפט. שלב זה בתהליך פשיטת רגל של חברה בקוריאה נקרא "תוכנית תמיכה בארגון מחדש" (ARS), והוא מעניק לחברה פושטת רגל זמן במטרה לנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים.

    במקביל לפנייה של סאנגיונג להגנת בית המשפט פורסמה העובדה שמהינדרה מנהלת משא ומתן עם החברה האמריקנית HAAH אשר מתמחה ביבוא והפצה של כלי רכב בארה"ב. לנוכח זאת העניק בית המשפט לסאנגיונג הגנה זמנית, עד לסוף פברואר השנה. עם זאת, הגנת בית המשפט הותנתה, בין השאר, בדוח התקדמות לגבי המגעים עם רוכשים פוטנציאליים ועם הנושים של החברה, שאמור היה להיות מוגש לבית המשפט עד ל-22 בפברואר. מהינדרה ו-HAAH לא הצליחו להגיע להסכם ביניהן ודוח כזה לא הוגש.

    אתמול (ה') פורסמו בקוריאה ידיעות לפיהן מהינדרה שילמה חוב ספציפי של סאנגיונג, בסך 27.15 מיליון דולר, לבנק אוף אמריקה ול'מריל לינץ'. מומחי כלכלה בקוריאה רואים בכך סימן שמהינדרה "הרימה ידיים" מן המגעים עם HAAH ו/או מסאנגיונג באופן כללי, ושהיא מתכננת לנטוש את החברה לאנחות.

     

     

    על רקע ההתפתחויות האחרונות מפרסמים היום פרשנים כלכליים בקוריאה הערכות לפיהן סאנגיונג מתכוננת להגיש לבית המשפט בקשה ל"תוכנית פשיטת רגל ארוזה מראש" ("pre-packaged plan") – שזאת שיטה שהופעלה לראשונה בקוריאה בשנת 2016 במטרה להציל חברות פושטות רגל מקריסה וסגירה. "פשיטת רגל ארוזה מראש" מאפשרת לחברה להגיע להסכמה עם הנושים שלה על מחיקת נתח נכבד מן החובות כלפיהם, כדי להכניס הון חדש.

    המו"מ קרס?

    בית המשפט הקוריאני נוטל בימים אלה חלק בניסיון לגבש הסדר בין מהינדרה, סאנגיונג, HAAH והבנק לפיתוח קוריאה (KDB) אשר מייצג את קבוצת הנושים. "גורמים בתעשייה", שמצוטטים על-ידי העיתונות הקוריאנית, טוענים שבמשא ומתן בין מהינדרה לבין HAAH מבקשת יצרנית הרכב ההודית להיפטר מכל אחזקותיה בחברה, שעומדות על כ-75% מן הבעלות בסאנגיונג, ואילו האמריקנים לא מוכנים לקפוץ לבד למים ומבקשים שההודים ימשיכו להחזיק בחלק מן הבעלות ולשאת בחלק מן ההתחייבויות העתידיות.

    ההערכה היא שהמשא ומתן בין הצדדים הגיע למבוי סתום, וזה הוביל את מהינדרה להחלטה להיפטר מסאנגיונג. כמובן שלעולם אי אפשר לפסול את האפשרות שכל אחד מן הצדדים למשא ומתן "עושה שרירים" ויוצר אווירת משבר במטרה להשיג הישגים לטובתו.

    אם המגעים ייכשלו, וסאנגיונג תיכנס לתוכנית "פשיטת רגל ארוזה מראש", היא תצטרך להגיע להסכמה עם הנושים שלה לגבי מחיקת חובות. לא מן הנמנע שמצב כזה ישרת את HAAH, או כל שחקן אחר שממתין בינתיים על הגדר כדי לקטוף את סאנגיונג במחיר נמוך יותר. ארגון מחדש לאחר מחיקת חובות יאפשר למוסדות מימון או למשקיעים אסטרטגיים להזרים הון חדש מבלי שזה ישרת חובות קודמים. מה שברור זה שמהינדרה, במצב כזה, תמחוק כמעט את כל השקעותיה בסאנגיונג לאורך השנים.

    לקריאה נוספת: ספקיות חלקים משאירות את סאנגיונג בחיים בתקווה להשקעה חדשה

    חשוב לדעת גם שאם לא יימצא אף קונה, למשל אם HAAH ייסגו מכוונתם, יונדאי-קיה תישאר אדישה, ואף יצרנית סינית לא תחשוב שיש לה כאן הזדמנות עסקית – סאנגיונג מוטור תתדרדר במהירות לפשיטת רגל ולפירוק.

    הכל פוליטי?

    הבנק לפיתוח קוריאה, שמוביל כאמור את קבוצת הנושים ונחשב גם לאחד הנושים העיקריים של החברה, שייך לממשלת קוריאה, ולכן אפשר היה לצפות שלממשלה יהיה אינטרס למנוע קריסה של חברה תעשייתית מקומית ולאובדן עשרות אלפי מקומות עבודה.
    מצד שני, תעשיית הרכב הקוריאנית נשלטת על-ידי אחד ה"צ'ייבולים" החזקים ביותר בקוריאה – יונדאי – ולבכיריו יש מן הסתם השפעה גדולה לא פחות בתוך הממשלה. חשוב לזכור שיחסי העבודה בתוך סאנגיונג נחשבים בעיתיים, והם עלולים להקרין על יחסי העבודה ביונדאי וקיה.

    בכירים בבנק לפיתוח קוריאה אמרו אתמול שאין בכוונתם להעניק מימון נוסף לסאנגיונג כל עוד שאיגוד העובדים של החברה לא יבטיח שלא לשבות, ולחתום על הסכם קיבוצי חדש למשך שלוש שנים במקום הסכם שנתי כמקובל כיום.

     

     

    החובות הנוכחיים של סאנגיונג נאמדים בכ-180 מיליון דולר – חלקם לספקיות החלקים של החברה, וממשלת קוריאה העבירה היום החלטה לתמוך בספקיות אלה כדי למנוע את קריסתן. בין השאר יוכלו חברות אלה לפנות לקרנות ולבנקים ממשלתיים ולקבל הלוואות חדשות.
    אנליסטים שונים בקוריאה הביעו היום ספק לגבי יעילות תוכנית "פשיטת רגל ארוזה מראש" במקרה של סאנגיונג, ראשית לכל מפני שהיא תלויה באישור של נושים שמחזיקים ביותר ממחצית חובות החברה. בנוסף, סאנגיונג לא מסוגלת לשלם חובות שוטפים לספקיות המשנה שלה, ומספיק שאחת מהן תפסיק לספק לה חלקים כדי שכל מערך הייצור שלה יושבת וייגרמו לה נזקים כלכליים נוספים.

    בראיה גלובלית, סאנגיונג הפך להיות שחקן חסר משמעות לחלוטין בתעשיית הרכב. בסיכום 2020 מכרה החברה 107,324 כלי רכב בלבד, ולמרות ההתמחות שלה בכלי רכב עם יכולות שטח ובכלי רכב מסחריים – אין לה טכנולוגיה מעניינת או יכולות או תכונות בעלות ערך, ומה שיותר גרוע – אין לה טכנולוגיה מתאימה למהפך שחל כיום בעולם עם המעבר להנעה חשמלית.

    הסיכוי היחיד של סאנגיונג הוא אם גורם כלשהו יחשוב שיש לה ערך עבורו כבסיס ייצור או כשלוחה שמתמחה בכלי רכב שמיועדים לשטח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סאנגיונג התקדמה צעד נוסף לקראת פשיטת רגל ופירוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.