• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשך שנים ארוכות מנסה ציבור הרוכבים להיאבק בגזירות ותקנות המושתתות על המשתמשים ברכב דו-גלגלי. למרות שהאינטרסים של ציבור הרוכבים ושגשוג הענף אמורים להשפיע על רווחת כלל הציבור, למשל בתחומים כמו הצפיפות בכבישים ואיכות הסביבה, המחוקק הישראלי עדין נותר אדיש, וציבור הרוכבים מוצא את עצמו נלחף בחזיתות רבות מהאיסור על רכיבה בשוליים ועד לתעריפי הביטוח המוגזמים.

    למעט מחאת הרוכבים הגדולה לפני כעשור, לא הצליח ציבור הרוכבים להתאגד ולייצר תהודה משמעותית שתגרום לנבחרי הציבור לקחת בחשבון את צרכיו. כעת לקראת מערכת הבחירות הקרובה אנו מקווים שהדבר ישתנה הודות ליוזמה אינטרנט חדשה בשם “זהו יום הרוכב”.

    היוזמה כוללת עצומת דרישות עליה יחתמו הרוכבים אשר תוצג בתאריך ה-20/02 למועמדים לכנסת הבאה ותדרוש מהם לנקוט עמדה ביחס לדרישות הרוכבים. אתר האינטרנט של מיזם “יום הרוכב” יעקב ויציג את תשובותיהם של המועמדים כדי לשציבור הרוכבים תהיה האינדיקציה מי מהם מתכון לפעול למענם בעתיד.



    מתוך אתר האינטרנט של המיזם:

    וזמה חדשה של רוכבי האופנועים והקטנועים בישראל לקראת הבחירות: ב-22 בפברואר, עשרה ימים לפני הבחירות הקרובות, הם מתכוונים לקיים את “יום הבוחר” ולאתגר את כל מי שרואים את עצמם כמועמדים לכנסת הבאה. הרוכבים מגבשים רשימת דרישות – ובראשן תביעה להכיר בכלי רכב דו-גלגלי כפתרון לבעיית התחבורה הלאומית, בכוונה לשגר אותה אל המועמדים כדי לבחון מי תומך בהם, מי אדיש כלפיהם, ומי מתנגד להם.

    ממש כמו במאבק ה”שולמנים”, אשר מקדמים את ההכרה בבעיות של עוסקים עצמאים בישראל, גם רוכבי הדו-גלגלי לא הציבו בשלב ראשון דמויות שידבררו אותם אלא מגייסים קבוצת רוכבים גדולה במטרה לנהל קמפיין חברתי. לדבריהם, “אם ציבור של פחות מ-20,000 נהגי מוניות מצליח לקדם את האינטרסים התחבורתיים והעסקיים שלהם, אין סיבה ש-600,000 אזרחים לא יזכו ליחס אוהד ממקבלי החלטות וממוסדות המדינה”.

    באתר האינטרנט של הרוכבים, www.220220.co.il, מוצגת בשלב זה רשימה של 9 דרישות שכוללת, כאמור, את ההכרה בכלי רכב דו-גלגליים כפתרון זמין ומידי לבעיות התחבורה וזיהום-האוויר בישראל, וכן דרישה לקידום השילוב של כלים דו-גלגליים במערך התחבורה כמקובל במערב אירופה וברוב מדינות העולם, קידום פעולות ממשלתיות למען בטיחות הרוכבים, הוזלת ביטוח החובה והבטחת ביטוח הוגן לכלל הרוכבים בישראל, וכן התחייבות לפעולה להוזלת השימוש בכלים דו גלגליים ולהנגשתם לכלל אוכלוסיית הנהגים בישראל.

    בנוסף, הרוכבים דורשים מן המתמודדים לכנסת להתחייב לפעול למען אפשרות לרכיבה בטוחה בשול ובנתיבי תחבורה ציבורית, לקידום פעולות לשיפור רמת לימוד הרכיבה בישראל, הוזלת ציוד המגן ועוד.

    לאחר משלוח רשימת הדרישות, מתכוונים מארגני מחאת הרוכבים לעקוב אחרי תגובות המועמדים לכנסת, לעודד את מי שיתמוך בהם ולהצביע על מי שאדיש כלפיהם כעל מועמד פחות אטרקטיבי. בנוסף, באתר האינטרנט מופיע מספר חברי הכנסת מכל מפלגה שמביעים תמיכה בדרישות הרוכבים.


     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הרוכבים מתאחדים: 22/02/2020 זהו יום הרוכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.