• Ad
  • הרכב ששולט בסגמנט הטנדרונים כבר יותר משני עשורים מתחדש. הברלינגו החדש יתבסס על פלטפורמת EMP2 המודולרית של הקונצרן ויכלול מערכות בטיחות מתקדמות ופרונט בהשראת ה-C3. אחיו התאומים, הפרטנר של פיג'ו והקומבו של אופל, יתבססו על אותם מכלולים אך יציגו עיצוב שונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בישראל מאמינים כנראה בתרבות העדר או מה שבעידן הפוליטיקלי קורקט נהוג לכנות "חוכמת ההמונים" וגם בשוק הרכב חלק לא מבוטל מהרוכשים בוחרים את הגלגלים שלהם על פי מה שיש לשכן.
    השבטיות הזו גורמת לדגמים מסוימים להפוך ללהיטי ענק מקומיים אשר שולטים בשוק או בסגמנט שלהם בצורה ברורה.

    פעם זו הייתה סובארו ליאונה (DL בלשון העם), אחר כך הגיעו מיצובישי לנסר, מאזדה לנטיס ו-3 וגם בסגמנטים פחות מרכזיים העם היושב בציון אוהב להכתיר כוכבים, בין אם מדובר בפיקנטו המחזיקה בנתח של יותר מ-50 אחוזים משוק רכבי המיני או באיסוזו די-מקס שמחזיק בנתח דומה בשוק טנדרי הפיק אפ.

    עם זאת, אף אחד מהם לא יכול להתהדר בוותק המתקרב לזה של הברלינגו של סיטרואן השולט בצורה ברורה בסגמנט טנדרוני השירות כבר יותר משני עשורים.

    הברלינגו לא המציא את הסגמנט וקדמו לו לא מעט רכבי עבודה קלים ומוצלחים למדי כמו הסימקה 1100, הפיאט פיורינו והרנו אקספרס, אבל אין ספק שהברלינגו שהוצג ב-1996 הציג קפיצת מדרגה של ממש בעיקר בכל הנוגע ליכולות ההיברידיות לשילוב בין יעילות כרכב עבודה ונוחות של רכב למשפחה.

    אמנם מאז השקתו במחצית השנייה של שנות ה-90' קמו לו לא מעט מתחרים שניסו להציע אף הם את אותה רבגוניות, אבל לפחות בישראל אף אחד לא הצליח לערער את מעמדו של הברלינגו בצמרת.

    הדור השני של הברלינגו נמצא במחוזותינו מאז 2009 וב-2015 הוא עבר מתיחת פנים. כעת חושפת סיטרואן תמונה רשמית ראשונה, חלק מהפנים של הברלינגו הבא שיוצג בעוד מספר חודשים.

    הברלינגו החדש יושק קצת אחרי אחיו, הטנדרון פרטנר של פיג'ו, שיוצג בתערוכת ז'נבה, ובמקביל לדור עדכני של המצטרף החדש למשפחה (אחרי שקונצרן PSA רכש מג'נרל מוטורס את השליטה במותגים אופל ו-ווקסהול) הקומבו של אופל, שבדורו הנוכחי מבוסס בכלל על הדובלו של פיאט.

    שלושת טנדרוני השירות יתבססו על פלטפורמת EMP2 המודולרית המתקדמת של הקונצרן המשמשת לא מעט מרכבי הדור החדש של המותגים הצרפתיים וכמותם יוכלו להיות מצוידים במערכות ההנעה העדכניות של הקונצרן ובמערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

    בעוד שמתחת למעטפת ככל הנראה השלישייה תציג זהות מוחלטת, תמונות הפרונט של שלושת הדגמים החדשים שנחשפו אמש מציגות, בניגוד לעבר בו ההבדלים בין הדגמים הסתכמו מקסימום בעיצוב הסבכה ובסמל בחזית, כי בקונצרן PSA  עשו מאמצים להעניק לכל אחד מהם נוכחות מותגית מאובחנת מאי פעם ובעוד שמקו החלון הקדמי ואחורה שלושת הרכבים דומים, החזיתות של השלושה מציגות זהות עצמאית ברורה כשהקומבו מציג מראה יותר שמרני עם סבכה טרפזית גדולה התואמת את קווי העיצוב של ליין הרכבים שהגיע בירושה מעידן ג'נרל מוטורס, הפרטנר של פיג'ו עם יחידות פנסים גדולות, סבכה מצד לצד וכנפונים בולטים מעל בתי הגלגלים המחברים את הרכב לעולם רכבי הפנאי שפיג'ו שמה כליו דגש בשנים האחרונות, ואילו הברלינגו כולל סבכה צרה וארוכה, שני צמדים של פנסים ראשיים ומגיני AIRBUMPS בצידי המרכב כמו ב-C3 וה-C3 איירקרוס הססגוניים.

    על פי מקורות בקונצרן, לצד שמירה על פונקציונליות ועל מבנה קשוח, גם תאי הנוסעים של שלושת האחים לא יסתפקו בסמל שונה במרכז ההגה ויציגו עיצוב דשבורד ודיפונים שונים בתכלית בהתאם לרוח כל אחד מהמותגים.

    שלושת רכבי העבודה ייוצרו במפעלים של קבוצת PSA בספרד ובפורטוגל (האופל הורכב בעבר על קו היצור של הדובלו של פיאט בטורקיה) וצפויים להגיע בגרסאות ל-5 או ל-7 נוסעים או גרסאות מטען קצרות וארוכות.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיטרואן ברלינגו החדש נחשף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.