• Ad
  • העיר שנחאי תתמוך בתשתיות טעינה למיליון ורבע כלי רכב חשמליים

    לא רק דיבורים: הממשלה המקומית של אחת הערים הגדולות והחשובות ביותר בסין קבעה מדיניות שתאפשר בתוך שלוש שנים תפעול יעיל של יותר מ-1.25 מיליון כלי רכב חשמליים. לממשלת ישראל יש ממי ללמוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סין – המדינה המאוכלסת ביותר ואחת הגדולות בעולם, מובילה מזה זמן את תחום הרכב החשמלי ונחשבת לאחד הגורמים שזירזו יותר מכל את ההתפתחות שלו בעשור האחרון. את אחת הדוגמאות הברורות ביותר לדרך שבה נעשים שם דברים – וזאת דוגמא חשובה גם עבורנו – הציגה אמש הממשלה המקומית של העיר שנחאי אשר פרסמה את המדיניות שלה לתשתיות טעינה לשלוש השנים הבאות.

     

     

    היעד של ממשלת שנחאי הוא לתמוך בתשתיות טעינה שיאפשרו את קיומו של צי רכב חשמלי בהיקף של 1.25 מיליון כלי רכב בתוך שלוש שנים מהיום, ולא מיותר לציין שכבר כיום מדובר באחת הערים המתקדמות ביותר והתומכות ביותר בתחום הרכב החשמלי. המדיניות החדשה מפרטת לא רק את ההחלטה והשאיפה הממשלתית לקידום הקמת תשתיות טעינה והחלפת סוללות, אלא בעיקר מגדירה את האחריות הספציפית של כל מחלקה ומחלקה בשירות הממשלתי במאמץ הכולל לשיפור חוויית המשתמש של בעלי רכב חשמלי.

    המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בשבוע הבא, ב-1 במרץ, ובין השאר מציבה יעד מרשים ביותר של יותר מ-600,000 נקודות ועמדות טעינה, כלומר שההגדרה היא להגיע ליחס מינימלי של לפחות 2:1 – עמדת או נקודת טעינה אחת לכל שני כלי רכב חשמליים.

    המדיניות החדשה מספקת אמצעים מוחלטים לטיפול בבעיות שעליהן מתלוננים בעלי רכב חשמלי רבים, למשל תפקוד לקוי או חוסר תקינות של עמדות טעינה ציבוריות. בנושא זה, למשל, תקים ממשלת שנחאי צוות ייעודי שכל מטרתו לטפל ב"עמדות טעינה זומביות", והכלים שעומדים לרשות הצוות הזה הם "שכר ועונש" באמצעות מערכת הסובסידיות הממשלתית למפעילי תשתיות טעינה.

     

    החלפת סוללות עדיין חיה אבל בקושי

     

    בנוסף, העירייה תשקיע מאמצים מוגברים בתיקון ובקרה של חניונים ציבוריים שבהם יש תשתיות טעינה, ותייעל את הביורוקרטיה שכרוכה בהתקנת תשתיות נוספות. הצוות גם יטפל באחת הבעיות המוכרות בעולם וכואבות גם בישראל: חניה של כלי רכב שאינם נטענים באופן שחוסם עמדות טעינה ציבוריות או פרטיות, וזה יבוצע באמצעות חקיקה וקנסות ואכיפה מוגברת כנגד נהגים שחונים כך.

    המדיניות החדשה של שנחאי מגדירה גם תמיכה ייעודית בפיתוח תקנים לתחום החלפת הסוללות – גם ברכב וגם בתשתיות, בתמיכה בייצור והצבת ציוד להחלפת סוללות ובבניית אתרים להחלפת סוללות, והכל במטרה לקדם תקן אחיד להחלפת סוללות בכלי רכב ייעודיים ובמכוניות נוסעים. בין השאר העירייה תבחן מודל לשיתוף סוללות בין מוניות, רכבי הסעות ומכוניות נוסעים בבעלות פרטית, ותעודד הקמת תחנות משותפות משולבות שכוללות גם עמדות טעינה וגם מתקני החלפת סוללות.

    בנוסף, הממשלה מקצה גם משאבים לעידוד מוסדות בנקאיים להגדלת היקפי המימון של חברות שעוסקות בהקמה ובתפעול של תשתיות טעינה לרכב חשמלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.