• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעה שכולנו ממתינים להשקתו של קרוסאובר חשמלי ראשון שיישא את הלוגו 'קוואטרו' של אאודי, שאותו הבטיחו הגרמנים לחשוף ב-17 בספטמבר, אאודי מפתיעה הלילה עם תמונת 'טיזר' ומעט מאד פרטים אודות קונספט למכונית-על חשמלית שהם מתכוונים להציג כשלושה שבועות קודם לכן, בקליפורניה.

     

     

    מכונית-העל, עדיין בתצורת תצוגה בלבד, נקראת PB18 e-tron והיא תוצג לראשונה על מסלול המרוצים לגונה סקה בקליפורניה ב-23 באוגוסט, לפני שתועבר לאירוע המוטורי היוקרתי והפופולרי "שבוע המכוניות של 'פאבל ביץ'" שמתקיים מידי אוגוסט בסמוך לעיירה הציורית מונטריי.

    אאודי בונה את המתח ולא חושפת יותר מידי פרטים אודות הקונספט החשמלי שלה, למעט טענה ש"הרעיון והתכנון של PB18 E-Tron הם בהשראת המכונית R18 E-Tron מנצחת הלה מאן". לדבריהם מדובר ב"מכונית מחקר" למכונית-על חשמלית טהורה, והדבר הראשון שהם בודקים זאת הסיסמא החדשה שלהם: "רגשות במקום פליטות: הנעה חשמלית חזקה" (באנגלית זה נשמע יותר טוב: " Emotion instead of emissions: powerful electric drive).

    כאמור, למעט "תמונת גירוי" אפלה אנשי אאודי לא מגלים לנו יותר מידי אודות המכונית עצמה, את זה הם שומרים לאירועים היוקרתיים על המסלול ובפאבל ביץ', וכל שהם מוכנים לנדב לנו כרגע כדי לנגב מעט את הריר שמתחיל לנטוף זה את המילים הבאות: "ראשי התיבות בשם הדגם נגזרים ממקום האירוע (פאבל ביץ') שבו תיחשף המכונית ולשנת הופעת הבכורה שלה. זה גם מזכיר את זוכת הלה מאן אאודי R18 e-tron, שהטכנולוגיה שלה היוותה השראה לפתרונות של פרטים שונים במכונית. העיצוב של PB 18 e-tron בוצע בסדנת העיצוב החדשה של אאודי במאליבו".

    אאודי אמנם הניחה ל'טסלה', וגם לכמה ממתחרותיה, לעקוף אותה בתחום החשמלי, אבל בואו לא נשכח שהיא בונה התמחות חשמלית, וגם את המותג e-tron, עוד משנת 2009. זאת גם לא הפעם הראשונה שאאודי בונה מכונית-על חשמלית: קדמה לה גרסה חשמלית טהורה של R8 שנושאת את הלוגו e-tron, וזאת מכונית עם ביצועים מרשימים של 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. אלא שהגרמנים גבו תמורת R8 הזאת כמיליון אירו ליחידה, כמעט פי 6 ממחירה של R8 "סדרתית", ולכן לא מפליא שהם בנו ומכרו ממנה רק 100 יחידות בשנתיים שבה היא יוצרה, והפסיקו את הייצור כבר בשנת 2016.

     

     

    כעת, להבדיל, כבר ברור לכולנו שאנחנו נמצאים בתחילתו של עידן חשמלי/היברידי, ושייצור סדרתי נרחב של סוללות חשמליות ורכיבים אחרים צפוי להוזיל מאד את מחירי המכוניות האלה, לכן מותר לנו לקוות שגם מכונית-על חשמלית עם ארבע טבעות – אם וכאשר תושק – תעלה פחות כסף ותיוצר במספרים יותר משמעותיים.

    לכל מי שמתכנן גיחה קצרה לשבוע המוטורי המרתק של פאבל ביץ' קליפורניה, אחת התצוגות המרתקות שמשלבות טכנולוגיה מתקדמת נוכחית עם רמזים לטכנולוגיות עתידיות מחד והרבה מאד כבוד למכוניות היסטוריות חשובות מאידך, נזכיר רק שאאודי מתכננת לשנע את הקונספט שלהם לסירוגין בין התצוגה שם (שלצידה יוצגו גם מכוניות עבר חשובות אחרות של אאודי) לבין המסלול בלגונה סקה ובחזרה.
    אגב, באותה נשימה מזכירים הגרמנים גם שהם פתחו את פנקס ההזמנות לקרוסאובר החשמלי הראשון שלהם, ומי שמבקש להבטיח לעצמו מקום בשורה הראשונה מתבקש להשאיר להם שם גיהוץ קטן של כרטיס האשראי, או צ'ק על סך 1,000 דולר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הניצוץ: אאודי מפתיעה עם מכונית על חשמלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.