מחליפתן של לינאה ובראבו תתבסס על הפלטפורמה של 500L, תיוצר בטורקיה, ותשווק במדינות מתפתחות כמכונית סדאן ובשווקים האירופאים כהאצ'בק
פיאט תחשוף בעוד כעשרה ימים בתערוכת המכוניות של איסטנבול את המשפחתית הקטנה החדשה שלה, אשר תחליף את לינאה ואת בראבו, ואז גם יוכרז שמה – ייתכן שהוא יישאר לינאה וייתכן שיוחלף.
המכונית, אשר מבוססת על הפלטפורמה "הקטנה הרחבה" של פיאט, שעליה בנויות גם 500L וגם 500X, תיוצר בשלב ראשון בתצורת סדאן, וככזאת היא מיועדת להתחרות במכוניות סופר-מיני פלוס דוגמת סקודה ראפיד ופיז'ו 301.
גרסת ההאצ'בק, שתחליף את בראבו, תושק בתחילת השנה הבאה, פחות או יותר במקביל להשקתה של גרסת סטיישן.
בהתאם לאסטרטגיה החדשה של פיאט, עליה הכריז מנכ"ל החברה, סרג'יו מרקיונה בתערוכת ז'נבה לפני כחודשיים, החברה מבקשת להתרחק מן החלק התחתון של השוק ולא להיות יצרן שמייצר כמויות גדולות של מכוניות זולות.
עם זאת, פיאט לא רוצה לוותר על השווקים המתעוררים ועל מדינות מתפתחות, לכן היא מייעדת את תצורת הסדאן לשווקים האלה, ואת תצורות ההאצ'בק והסטיישן, שיהיו כנראה איכותית ומאובזרת יותר, היא מייעדת לשווקים מערב אירופאים מבוססים.
פיאט תכננה ובנתה מכונית חדשה לגמרי בשיתוף פעולה בין השותפה הטורקית שלה, חברת טופאש (Tofaş) לבין מרכז המו"פ שלה, והיא תייצר את המכונית על שלוש גרסאותיה בעיר הטורקית בורסה.
מכירותיה של גרסת הסדאן יחלו בנובמבר הקרוב בשוק המקומי, הטורקי, ויורחבו בהמשך אל יותר מארבעים מדינות, בהן גם ישראל.
בטופאש מקווים שעד עד לשנת 2023 יוכלו להגדיל את היקף הייצור שלהם, בסיוע הדגם החדש, ל-700,000 יחידות שאת רובן הם מייעדים ליצוא.