• Ad
  • המכונית החשמלית הכי יפה של יונדאי תושק בחודש הבא
    איוניק 6 חולקת אמנם פלטפורמה עם החשמלית-הטהורה הראשונה של יונדאי אבל מעוצבת באופן שונה לגמרי, פחות עתידני, יותר קלאסי ומאד אירודינמי. כשנתיים לאחר חשיפת דגם התצוגה המרתק כל שנותר לראות הוא מה נותר ממנו בגרסת הייצור הסדרתי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משפחת המכוניות החשמליות הטהורות של יונדאי תתרחב בעוד כחודש עם מכונית שתהיה ככל הנראה לא רק המכונית היפה ביותר של יונדאי אלא גם אחת המכוניות החשמליות הכי יפות בעולם.

     

    המכונית החשמלית הכי יפה של יונדאי תושק בחודש הבא

     

    מדיווחים שפורסמו בקוריאה עולה שיונדאי צפויה להשיק את 'איוניק 6' החדשה בתערוכת המכוניות הבינלאומית של בוסאן, אשר תיערך בין ה-14 ל-24 ביולי בעיר שנמצאת בדרום דרום-קוריאה, לא הרחק מאחד ממרכזי הייצור החשובים ביותר של יונדאי. סביר להניח שבשבועיים הראשונים של יולי יונדאי תחשוף פרטים נוספים אודות המכונית החדשה, ערב השקתה.

    תמונות ריגול שפורסמו בקוריאה מגלות, ככל שאפשר לראות תחת מעטה ההסוואה, מכונית יותר "מציאותית" מדגם התצוגה "נבואה" שיונדאי חשפה לפני כשנתיים, ועדיין כזאת ששומרת על קווי המתאר העגלגלים והמאד ייחודיים. בסרטון "טיזר" שיונדאי פרסמה היא מדמה את המכונית החדשה לחלוק אבן, וגם זה סימן למה שצפוי לנו.

    צריך לומר לזכות מעצבי יונדאי שהם הפנימו את ההזדמנות שמעניק עידן הרכב החשמלי לפריצת גבולות, וגם את הצורך הזה מבחינה שיווקית בעידן שבו נדמה כאילו שכל המכוניות הפכו לקרוסאוברים ומאד קשה לבדל אותן. איוניק 5, המכונית החשמלית הטהורה הראשונה של יונדאי אשר מבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי – לקחה את ההזדמנות הזאת לכיוון העתידני, וזה יצר שני מחנות: מי שאוהבים את העיצוב הזה ומי שסולדים ממנו.

     

    המכונית החשמלית הכי יפה של יונדאי תושק בחודש הבא

     

    איוניק 6, לעומת זאת, אמנם בנויה על אותה פלטפורמת E-GMP ייעודית, ועושה שימוש באותם מכלולים עיקריים, אבל היא צפויה להיראות שונה עד כדי כך שיהיה מי שיחשוב שהיא מיוצרת על-ידי יצרנית אחרת בכלל.

    העיצוב העגלגל שלה מתכתב, כך נראה, עם עיצובים אקצנטריים של מכוניות אירופאיות ואמריקניות משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, אבל תוך שימוש ביכולות הנדסיות ובחומרים שלא היו בנמצא לפני 60 שנים ויותר.
    יונדאי מכתירה את העיצוב של איוניק 6 כ"Electric Streamliner" ורומזת על כך שלמכונית הזאת יש יעילות אווירודינמית "שאין שניה לה". העיצוב כולל פרופיל אווירודינמי מושלם החל בפגוש הקדמי ובפנסים קדמיים שנראים כאילו עוצבו בהתאם למכנית התצוגה, דרך קו כתפיים מלוטש ומעוגל, פרופיל "קופה ארבע דלתות" אופנתי, וקצה אחורי ייחודי עם פנסים אחוריים בסגנון "פיקסלים" (גם אם פחות דרמטי מזה של האחות הקטנה, 5).

    תחת עיצוב זה נבנתה מכונית נוסעים בגודל בינוני-גדול אשר תונע באמצעות שני מנועים חשמליים שיישלחו לכביש כ-300 כוחות סוס דרך ארבעת הגלגלים, בגרסאות היקרות יותר. הגרסה הבסיסית תסתפק במנוע חשמלי יחיד שמייצר 215 כוחות סוס. האנרגיה תאגר בסוללה עם תכולת אנרגיה של 77.4 כוחות סוס ויונדאי מבטיחה טווח נסיעה סביר, גם אם לא מאד מרגש, של "יותר מ-483 קילומטרים".

     

    המכונית החשמלית הכי יפה של יונדאי תושק בחודש הבא

     

    במקור אמורה הייתה יונדאי להשיק את איוניק 6 במרץ או באפריל וזה הצית לא מעט שמועות – רובן לא סבירות בעליל – לגבי סיבת הדחיה. "שינויים של הרגע האחרון בעיצוב המכונית" לא נשמעים כמו סיבה הגיונית – ואם היו נעשים כאלה זה היה גורר עיכוב משמעותי יותר בלוח הזמנים. כך או אחרת, כמיטב המסורת של יונדאי אפשר לצפות שהיא תריץ את המכונית החדשה במשך כחצי שנה בקוריאה לפני שתתחיל לייצא אותה לארה"ב ולאירופה, וזה עוד לפני שדיברנו על משבר האספקה.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.