• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים
    החופש הגדול עלול להפוך למעמסה כלכלית כבדה על משפחות עם ילדים, אבל אפשר להפוך אותו להזדמנות נהדרת ונוחה לחיבור משפחתי, עם חוויות מהנות של טבע ומורשת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    באחד האמשים טלפן אלי חבר והתלונן על כך שהבן שלו קרא כתבה שלי אודות אתר סמוך לחוף הים שבו אפשר להקים אוהל ולהעביר לילה בכיף. מסתבר שהבן ביקש מאביו לנפוש יחד באותו מקום אבל האב, החבר שלי, חובב נוחות ידוע. בשיחה הוא הפציר בי לדבר על ליבו של בנו ולשכנע אותו להמיר את הבילוי המשותף ללינה במלון אמיתי, בנוי כהלכה, מקום שבו יש מיטות ומזרונים יאים למפונקים שכמותו.
    מיד התקשרתי אל הבן ושכנעתי אותו שלא לוותר לאבא הפדלאה שלו, וכך יצאו שניים – אחד ממורמר והשני מאושר – לנטות את האוהל שלהם מול הגלים.

     

    טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים

     

    כעבור ימים ספורים התקשר אלי שוב אותו חבר, עדיין חבר יש לומר, ובמקום לנזוף בי הוא הודה לי על החוויה. "זכיתי להכיר את הילד שלי" הוא סיפר. "ישבנו עד לשעות הקטנות בפתח האוהל ושוחחנו, נהנינו ממראה הים, בבוקר השכמנו לטיול רגלי, ובשורה תחתונה נהניתי כפי שלא נהניתי שנים רבות".
    לינה בשטח תמיד ליוותה אותנו בארץ, אבל בשנים האחרונות, אולי דווקא בגלל שרבים מן המטיילים שבעים ממלונות הומים, מנותקים ויקרים, היא חוזרת ובגדול. בכלל – את עוצמת החוויות שאפשר לחוות בטיולים ובשטח אי אפשר להשיג בבילוי מול מסך הטלוויזיה או המחשב, וגם לא באף מקום ממוזג אחר. בימים אלה, רגע לפני החופש הגדול וכאשר יוקר המחיה תוקף אותנו מכל עבר – בחרנו לרכז כאן מספר רעיונות לבילויים משפחתיים בחודשי הקיץ.

    חניוני לינה חינמיים

    ברחבי הארץ פזורים לא מעט אתרים שהוכשרו והוכרו על ידי רשות הטבע והגנים לטובת לינת לילה בשטח, והם מתאימים לקבוצות ולבודדים. בחניוני לילה כאלה אין מים זורמים או שירותים, אך יש בהם מקום מסודר, ולרוב גם מסומן, ללינת ללינה. חניוני הלילה מסומנים על מפות סימון שבילים ולרוב ממוקמים בסמוך לאתרי טיולים, והלינה בהם לא כרוכה בתשלום.

    היתרונות הם שהחניונים ממוקמים בלב הטבע, ושהלינה בחינם. החסרונות, כאמור, הם שאין מים זורמים או שירותים, ושיש להצטייד מראש בכל הציוד הנחוץ לשהייה וארוחות.

    חניוני לילה ללא תשלום רשות הטבע והגנים.

     

    חניוני לילה בתשלום

    במקומות רבים ישנם חניוני לילה בתשלום, ולרוב אלה ממוקמים בסמוך לאתרי תיירות. בחניונים כאלה יש שטחים מוגדרים להקמת אוהלים, שירותים ומקלחות ציבוריים, ולרוב יש גם מטבח שבו מטיילים יכולים לבשל ומקומות מוגדרים להדלקת מדורות או להצבת "מנגל".

    בחניונים שונים מתקיימות פעילויות מודרכות במהלך היום ובלילות, והיתרון הוא שמדובר באתרים מוסדרים ובכל זאת פחות יקרים באופן משמעותי מכל בית מלון או אפילו "צימר". החיסרון: רוב המקומות "מפוצצים" בנופשים בעונת הקיץ.

    חניוני לילה בתשלום רשות הטבע והגנים.

     

    טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים

     

    החלפת דירות

    פתרון זול ומוכר בעולם לצרכי נופש הוא "החלפת בתים". משפחות ממקומות שונים בארץ עוברות להתגורר למשך מספר ימים זו בביתה של זו. אפשר ורצוי לבצע את ההחלפה עם חברים, בני משפחה או מכרים של חברים.
    בדרך זאת אפשר "לשנות אווירה" בעלויות אפסיות וכל הצדדים נהנים והופכים ל"תיירים בארצם". אתר לדוגמא שמתמחה בהחלפת דירות (יש גם נוספים): swapshome. קבוצת פייסבוק באותו נושא: החלפת דירות בארץ.
    היתרון: עלות אפסית. החיסרון: רוב מחליפי הדירות הם אנשים טובים אבל קיים אחוז קטן של בעייתיים, לכן מאד רצוי להכיר את המשפחה שאיתה מחליפים.

    משפחה מארחת

    דרך אלטרנטיבית לחילופי דירות ואווירה היא "משפחה מארחת משפחה", וזה מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים באותה סביבת גיל שאוהבים להיות יחד.
    בשבוע הראשון משפחה אחת מתארחת אצל האחרת ובשבוע לאחר מכן (או בכל תקופת זמן אחרת) מתחלפים. המשפחה המאחרת מפיקה את כל "תוכנית הבידור": פעילויות משותפות, טיולי נסיעה, סיורים עירוניים, סרטים, הצגות, מסעדות וכיוצ"ב.
    היתרון: כיף גדול לילדים ולחיזוק הקשרים בין חברים. חיסרון: הקשרים עלולים גם להיפגע.

    טיולי נושא

    מתאים בעיקר למשפחות עם ילדים גדולים יחסית ובעלי יוזמה, כאלה שאפשר לשתף אותם בהפקת בילוי משפחתי. למשל, בוחרים ספר אהוב עם עלילה שהתרחשה/מתרחשת בישראל, ומתחקים אחריה.
    מתחילים עם בחירה משותפת של ספר ויוצאים אל מקומות שמככבים בעלילה שלו. רעיונות מן המוכן לוקטו על-ידי עידית שכטר-פייל בספרה 'טיולים בעקבות סופרים' (הוצאת ידיעות אחרונות) ובו מוזכרים סופרים, ספרים, קיצורי עלילות ומסלולי טיולים בעקבות הספרים.
    דוגמא נוספת: טיולים בעקבות עצים עתיקים, יחד עם ספרו של יעקב שקוליניק '101 עצים עתיקים' (צילום: חנן יששכר. הוצאת עם עובד). ועוד דוגמא: טיולים בעקבות מים, ספרו של צביקה צוק שעוסק בהיסטוריה של פיתוח מקורות מים בארץ ישראל ('מים בקצה המנהרה, טיול במפעלי מים קדומים' – צביקה צוק הוצאת יד בן צבי).

     

    טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים

     

    טיול עם סבא וסבתא

    דוגמא פרטית משוכללת ל"טיול נושא", שגם מחזקת קשרים משפחתיים היא מסע בעקבות סבא וסבתא. מבקשים מן ההורים (שלכם) לספר לנכדים על ילדותם ומקום לידתם, ולנסוע יחד לטיול במקומות המוכרים והחדשים באותו אזור. אם סבא וסבתא לא נולדו בארץ אפשר לבקר במקום הראשון שאליו הגיעו. מומלץ לצלם את הסיור המשותף ובעיקר את ההורים שמספרים לנכדים סיפורי ילדות.
    היתרון: טיולי נושא משלבים קטעי קריאה והפקת האירוע. חיסרון: צריך להלהיב את הילדים ולזכות לשיתוף פעולה.

    טיול חושך

    טיולים ליליים בליל ירח מלא או חלקי מספקים חוויה מסעירה ושונה מאד מטיולים רגילים. יש לבחור שבילים מוכרים ומסומנים ולהצטייד בפנס טוב או בעששיות, ורצוי ללכת במסלול מעגלי. אם בוחרים באחד היערות או אחת החורשות אפשר ליהנות מקולותיהם של יצורי הלילה כמו תנים וציפורים, ובמקומות מתאימים שבהם מותר להדליק אש אפשר לקנח במדורה קטנה.

    מי שמעדיף סיורי לילה מסודרים יכול לבחור בסיור לילי בספארי ברמת גן או באגמון החולה, או בסיורי לילה של החברה להגנת הטבע. אם יוצאים לסיור עצמאי עדיף שלפחות אחד המבוגרים יבצע סיור מקדים באור יום כדי להכיר היטב את הנתיב. כמובן שיש להצטייד בפנסים ולקבוע נקודות ציון לדרך חזרה.
    יתרון: מפגש עם הלילה, היער וחיי חיות הלילה יכול להסיר פחדים אצל ילדים. חיסרון: עלול לנטוע פחד אצל ילדים אחרים.

     

    טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים

     

    ארוחת שדה

    פעילות משפחתית מגבשת, פשוטה ומהנה היא פשוט לצאת לטבע כדי לאכול ארוחה משפחתית. במקום לאכול ארוחת ערב או בוקר במטבח או בפינת האוכל – לארוז הכל לסל פיקניק ולצאת עם שמיכה או סדין לטבע. אפשר לבחור מדשאה סמוכה, עדיף – אם אפשר – ללכת אל חוף הים או אל פארק עירוני – ופשוט ליהנות מן האוויר הצח.

    אפשר גם לבחור באחד מתוך מאות חניונים מוסדרים של קק"ל ולהתארגן כראוי עם תאורה ועצים למדורה (במקומות שבהם מותר להבעיר אש). קל מאד בימינו להכין חביתות או שקשוקה בשטח על גזיה או כירת גז. כדאי להזמין חברים עם ילדים בני גילאים קרובים.

    חניוני פנאי ונופש – קק"ל

     

    אוהל בחצר הבית

    כן, אפשר גם ממש בצמוד לבית, בחצר, ולא רק בבית פרטי. לבתים משותפים רבים יש חצר מסודרת, וחוויית השינה בחוץ מאד מיוחדת ומהנה עבור ילדים.
    יתרון: עיסוק של כמה ימים לילדים. חיסרון: אין.

     

    טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים

     

    לימוד מפה

    מערכות ניווט מודרניות נגישות כיום לכל מכשיר טלפון סלולרי וקל לנווט באמצעותן לכל מקום. למרות זאת כדאי ללמוד לנווט בעזרת מפות טיולים וסימון שבילים, יש כ-20 כאלה שמתארות את כל הארץ. הורה עם מושג וניסיון יכול לתת לילד לתכנון מסלול טיול על אופניים או ברגל ולצאת איתו כדי להמחיש איך מתגשם התכנון הזה בשטח. (ספר עזר: 'צעדים כפולים – מדריך מפה לניווט', ישראל טאובר, הוצאת מפה).
    יתרון: עוד פעילות משפחתית שמגדילה ראש. חיסרון: צריך קצת רגע בניווט.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל מלונות מיליון כוכבים ופעילויות עם הילדים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.