• Ad
  • קבלו את 'רקסי': הכלב שמתרסק כדי להציל את הכלב שלכם ואתכם
    שני כלבי ריסוק חדשים בוחנים את היעילות של התקני ריסון ברכב לפי אותם קריטריונים ותקנים שמשמשים לבחינת מושבי בטיחות לילדים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת סליפיפוד (Sleepypod) מקליפורניה, ארה"ב, הציגה לאחרונה שני "כלבי ריסוק" חדשים שמדמים כלב במשקל של רועה גרמני ונועדו לבחון את יעילותם של התקני ריסון לכלבים ברכב.

     

     

    קבלו את 'רקסי': הכלב שמתרסק כדי להציל את הכלב שלכם ואתכם

     

    סליפיפוד, שמפתחת ומשווקת ציוד ומוצרים לבעלי חיים מזה כ-20 שנים, בנתה עד היום תשעה דגמים של כלבים וחתולים במיוחד עבור מבחני ריסוק, והיא משפרת אותם מדור לדור כך שיתאימו טוב יותר לתקני מבחני הריסוק לרכב, שמתפתחים באופן קבוע.

    רוב רובם המכריע של בעלי כלבים בישראל (ובעולם) לא מרסנים בהתקני ריסון את בעלי החיים שלהם כשהם ברכב, בעיקר מפני שאין אף חוק שמחייב לעשות זאת. אבל כאשר חושבים על כך לעומק נראה שזאת טעות קטלנית, ולא רק בגלל צער בעלי חיים. שתי בובות הריסוק החדשות של סליפיפוד, שמכונות על ידה 'דאש 1.0' ו'דיוק 3.0' (אבל אנחנו מעדיפים לכנות אותן 'רקסי המתרסק') שוקלות בין 34 ל-40 קילוגרם, וכמובן שישנם גם כלבים ששוקלים יותר. בעת תאונה, גם אם בוחרים להתעלם מן הנזק העצום והכאב שצפוי להיגרם לכלב – הוא מוטח במהירות עצומה קדימה, והמסה שלו עלולה לפגוע קשה ואף להרוג את הנהג או את הנוסע לצידו.

    ריסון כלב באמצעי ריסון לא שונה מחגירת אדם בוגר בחגורת בטיחות או ילד במושב בטיחות, ויש לו ערך מוסף נוסף: מיד לאחר תאונה סביר שאף אחד לא יקדיש תשומת לב לכלב, שעלול להיפגע פגיעה נוספת אם הוא ייבהל ויברח אל כביש סואן.

     

    קבלו את 'רקסי': הכלב שמתרסק כדי להציל את הכלב שלכם ואתכם

     

    מכל מקום, אנשי החברה טוענים שהם משתמשים בדגמי בעלי החיים שהם פיתחו ושהם מבצעים באמצעותם מבחני ריסוק שתואמים אחד לאחד את הפרוטוקולים שמשמשים מעבדות ניסוי בעת לבחינת התקני ריסון לילדים ולתינוקות.

    'דאש 1.0', לדבריהם, היא בובת מבחני ריסוק שמייצגת גזעים "רזים" יחסית שמאופיינים ברגליים ארוכות, חזה עמוק, גוף חטוב וראש רזה. אפשר להתאים את משקל בובת הריסוק למשקלים של בין 34 ל-40 קילוגרם ושלד הפלדה שלה כולל מותניים מפרקיים ורגליים.

    ב"צוואר" או על הגרון של הבובה מותקנת מצלמת וידאו, ובמיקום אחר בגוף מותקנים חיישן תאוצה ומקליט נתונים. 'דיוק 3.0', לעומנת זאת, היא בובת ריסוק שמייצגת גזעי כלבים מעט יותר מאסיביים, למשל רועה גרמני, וגם היא מיועדת לאותם משקלים. בובה זאת לא מצוידת במצלמת וידאו.

     

     

    לקריאה נוספת:

    פדיחה של דאצ'יה דאסטר וסוזוקי סוויפט: רק שלושה כוכבים במבחן הריסוק

    מדוע הצמיגים כל כך יקרים? רשות התחרות האירופאית חוקרת התנהלות קרטליסטית של ענקיות הצמיגים. ומי לדעתכם דואג לצרכנים בישראל?

    גלגלים וצמיגים גדולים: האם הם משפרים בטיחות או רק מגדילים את צריכת הדלק?

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קבלו את 'רקסי': הכלב שמתרסק כדי להציל את הכלב שלכם ואתכם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.