• Ad
  • חברת האוטו-טק הישראלית שפיתחה פלטפורמה מתקדמת לרכב חשמלי משתפת פעולה עם אחת מספקיות החלקים החשובות של תעשיית הרכב. בקרוב: מכונית חשמלית ראשונה בעולם על בסיס טכנולוגיה ישראלית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת REE הישראלית, אשר תתחיל להיסחר בקרוב בבורסה האמריקנית באמצעות מיזוג 'ספאק', חתמה על הסכם ייצור עם חברת מגנה הקנדית שהיא אחת מספקיות החלקים הגדולות והחשובות לתעשיית הרכב. שתי היצרניות לא חושפות עדיין עבור איזו יצרנית ייוצר הרכב החשמלי הזה, כלומר תחת איזה שם מותג הוא יימכר באולמות התצוגה, אבל אפשר למלא את הלב בגאווה ישראלית: כל מכונית כזאת תישא אזכור מפורש להתבססות על מכלולים שתוכננו על-ידי REE, באמצעות הכיתוב: "Powered by REE".

     

     

    Magna International Inc מייצרת מגוון רחב של חלקים עבור יצרניות רכב, ואחת החברות הבנות שלה, 'מגנה שטייר' האוסטרית, בונה מכוניות מושלמות ליצרניות רכב חשובות כמו ב.מ.וו. (סדרה 5 ו-Z4), מרצדס (G CLASS), יגואר (E-Pace ו-I-Pace) וטויוטה (סופרה, למעשה ב.מ.וו. Z4). בעבר בנתה שטייר (מגנה) באוסטריה גם מכניות עבור ג'יפ, קרייזלר, אאודי, פיג'ו, מיני ועוד.
    ל-REE יש כבר מספר שיתופי פעולה נוספים עם יצרניות רכב מתחום המשאיות, אבל השת"פ עם מגנה חשוב במיוחד משתי סיבות: ראשית, זהו זינוק אל ייצור מכוניות נוסעים, ושנית – הוא מבוצע בידי יצרנית של "מכוניות מדבקה", במובן זה שמגנה יכולה לשכפל את המוצר, בהתאמות העיצוב הנדרשות כמובן, עבור מספר רב של יצרניות שעדיין לא מייצרות מכוניות נוסעים חשמליות בעצמן – אך זקוקות להן במהירות.

    בהודעה המשותפת של החברות נאמר ששתיהן יבחנו את השילוב בין הטכנולוגיות של REE לבין מומחיות הייצור של מגנה כדי לפתח מכוניות חשמליות שמאפשרות ללקוחות מסחריים להתאים בהתאמה אישית כלי רכב בהתאם למפרט ולמיתוג שלהם, תוך קיצור הזמן אל השוק.

     

     

    דניאל בראל, מייסד ומנכ"ל REE, מצוטט בהודעה לעיתונות כשאמר, "אנחנו שמחים להגיע להסכם שיתוף פעולה עם מגנה, אשר אמור לסייע בהעלאתנו למסלול המהיר למגוון רחב של כלי רכב חשמליים. אנחנו רואים דרישה הולכת וגוברת לכלי רכב חשמליים מודולריים מצד חברות טכנולוגיה מובילות ומאת שחקני ניידות חשמליים חדשים שמתכוונים להיכנס לתחום הרכב החשמלי תוך בניית מותג רכב. REE ומגנה עובדים יחד תחת גישת 'Powered by REE' וכל יכולים לסייע לחזון שלהם להתגשם".

    נדבך מעניין נוסף לשיתוף הפעולה בין שתי החברות לא קשור לייצור רכב אלא לבחינת הפוטנציאל המסחרי בשירותי ניידות תחת מיזם משותף שנקרא בשם הגנרי "ניידות כשירות" Mobility-as-a-Service" (MaaS)" עם התמקדות ספציפית בתחום הרכב המסחרי הקל, כלומר ב'ואנים' בגודל בינוני שמשמשים בעיקר להסעת נוסעים ומשלוחים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.