• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'וולטוס' מעוצב ברוח ספרי הקומיקס היפנים וסרטי מדע בדיוני, במטרה להחזיר את קהל הצעירים-הדבוקים-למסכים אל עולם האופנועים. באטמן פוגש מטוס חמקן.

    בתערוכת האופנועים של אוסקה, שנפתחה בסוף השבוע האחרון, מציגה הונדה את אחד האופנועים הנועזים והמיוחדים ביותר שנראו בשנים האחרונות.
    NM4 VULTUS מוגדר אמנם בקטלוג התערוכה כאופנוע קונספט או תצוגה, אבל אנשי יחסי הציבור של הונדה באירופה ובארה"ב מבטיחים שמדובר בכלי מוכן לייצור, ששיווקו באירופה צפוי עוד השנה.
    NM4 'וולטוס' (שמשמעות שמו בלטינית היא "פנים", "הופעה" או "מראה") ניכר בראש ובראשונה בעיצובו האוונגארדי, אך נושא איתו גם כמה בשורות נוספות.
    לעיצוב השונה והייחודי אחראית קבוצת מעצבים צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, אשר לטענת יחצ"ני הונדה "קיבלו יד חופשית" לעצב ככל העולה על רוחם. ההשראה לאופנוע מגיעה, כך הונדה, מסרטי האנימה והמאגנה היפנים, כלומר שזאת חגיגת "יפאנימיישן", עיצוב שיכול היה להגיע רק מיפן. היות שהעיצוב צועק בפני עצמו, ומן הסתם יש שיאהבו אותו ויש שיסלדו ממנו, אין טעם להכביר מילים אודותיו.
    עם זאת, המעטה המקיף של הכלי עלול ליצור רושם שגוי כאילו שמדובר בקטנוע, או באחד מן הכלים ההיברידיים שבין אופנוע לקטנוע שבהם עוסקת הונדה בשנים האחרונות.
    אלא שלמעשה, מתחת לפיירינג המרשים (עם תאורת LED קדמית) מסתתר אופנוע לכל דבר, עם מנוע דו-צילינדרי בנפח 745 סמ"ק שנגזר ממנוע ה-670 סמ"ק של הונדה ומספק כאן 54 כ"ס. כפי שאפשר להבין זהו מנוע רגוע למדי, טווין מקבילי עם 8 שסתומים וגל זיזים עליון בודד, שמגיע לשיא ההספק שלו בסל"ד נמוך יחסית והקו האדום שלו מתוח ב-6,000 סל"ד בלבד.
    התבוננות ב-NM4 גם עלולה ליצור את הרושם השגוי כאילו שמדובר, כפי שרומזת הונדה, ב"מכונה פורצת דרך שמקבלת את ההשראה שלה ממכונות עתידניות", ומיועדת לכן לרוכבים מתקדמים.
    למעשה, הונדה אמנם ניסתה לחדש כמה וכמה פעמים עם אופנועים ייחודיים או מוזרים למראה ולא ממש הצליחה איתם מסחרית (מישהו אמר DN-01?).   הפעם, כך נדמה כאשר בוחנים לעומק את "החבילה" כולה, הונדה דווקא מכוונת אל קהל אחר לגמרי, אולי בכלל לא הקהל הטבעי של אופנוענים.
    בעידן שבו כל יצרני האופנועים בעולם סובלים מעליה קבועה בגיל הממוצע של לקוחותיהם – פועל יוצא מכך של ירידה בהיקפי הכניסה של משתמשים צעירים וחדשים, נראה שהכלי הזה מיועד לקסום בעיקר לרוכבים מתחילים.
    שפת העיצוב, לכן, לקוחה מן העולמות הוירטואליים, סרטים מצויירים, פנטזיות ומדע בדיוני, עם אמירה עתידנית ברורה מאד – בדיוק מה שעשוי לקסום לדור של צעירים שגדלו כל חייהם מול מסכי מחשב וטלפון.
    לטובתם של המשתמשים החדשים נעשה שימוש בתיבת ההילוכים הרובוטית בעלת מצמד כפול החדשה, יחסית, של הונדה (רוב המכלולים, כולל שלדת הפלדה, לקוחים מן ה-NC700), עם מנוע צנוע, יחסית, בכוחו ומהלך בוכנה ארוך שמבטיח אופי רגוע.
    גובה המושב, 65 ס"מ מעל לאספלט, נמוך ותנוחת הישיבה זקופה או אף נשענת לאחור.
    NM4 שופע טריקים, החל ממושב הנוסע שניתן לקיפול באופן שהוא הופך למשענת לרוכב, דרך לוח שעונים שהוא למעשה מסך LCD שמשנה את צבעיו בהתאם למוד הנסיעה (או החלטת הרוכב), ועד לתאי האחסון הננעלים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הונדה חיה בסרט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.