• Ad
  • אירופה מתאוששת: עליה שישית ברציפות במכירות

    קצב מכירת מכוניות באירופה עלה בפברואר ב-7.6% ביחס לפברואר אשתקד. רוב האנליסטים מעריכים כי השוק מתאושש ויצמח ב-2% השנה, אבל חלקם מנבאים שחורות ומזכירים את תקופת פשיטות הרגל של ענקיות הרכב האמריקניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי משבר כלכלי ארוך נראה שאירופה משנה מגמה. נתוני המכירות של מכוניות חדשות באירופה עלו בפברואר ב-7.6% – עליה חודשית שישית ברציפות, וזה עשוי להעיד על התאוששות כלכלית בעיקר בדרום אירופה. גורם נוסף שמסייע לעליה במכירות הן הנחות גדולות שהגבירו את הביקוש למכוניות חדשות.

    בסה"כ עלו על כבישי אירופה (מדינות האיחוד ואפט"א) 894,730 מכוניות חדשות בחודש פברואר.

    רוב יצרניות הרכב הגדולות באירופה רשמו עליות במסירות בפברואר. בראש רשימת רבות המכר נמצאת קבוצת פולקסווגן, עם עליה של 7.2% – עליה קטנה במעט מסך העליה של כלל השוק. בתוך הקבוצה נרשמה ירידה במכירות של דגמי פולקסווגן, שמהווים כמעט מחצית ממכירות הקבוצה. סקודה, לעומת זאת, רושמת את העליה הגדולה ביותר עם 21.5% ביחס לפברואר 2013.

    קבוצת PSA, פיז'ו וסיטרואן גדלה ב 3.5% כאשר פיז'ו רושמת עליה של 6.6% וסיטרואן שומרת על קצב מכירות דומה ביחס לאותה תקופה אשתקד.

    מכירות קבוצת רנו עלו ב-11.5%, בעיקר בזכות זינוק של 34% במכירות מותג דצ'יה. הדגמים הבולטים הם 'דאסטר' ו'לוגן' שחודשו לאחרונה. רנו קפצ'ור סייע לרנו לעלות ב-4% לעומת פברואר 2013.

    ג'נרל מוטורס צמחה ב-12% בעיקר בזכות עליה של 16% במכירות אופל/ווקסהול. עליות אלה נרשמו עוד לפני שאופל נכנסת לפלח שוק חדש עבורה, עם 'אדם' ובצל הודעת GM על יציאת מותג שברולט מאירופה.

    מכירות קבוצת פיאט עלו ב-5.8% בעיקר בזכות משפחת דגמי ה-500

    פורד עלתה ב-11% בזכות מכירות ערות ל'פיאסטה' ול'קוגה'. בינואר דיווחה פורד שהיא מגדילה את יכולת הייצור של פיאסטה במפעלה שבקלן, גרמניה.

    ראויות לציון קבוצת טויוטה, שרשמה גידול של 14%, סוזוקי שרשמה את הגידול הגדול ביותר באחוזים (31%), יונדאי שרשמה ירידה של ,3% וקיה שעולה ב-8%.

    בין חמשת השווקים הגדולים באירופה רק צרפת חוותה ירידה במכירות פברואר (כ-1%). בגרמניה עלו המכירות ב-4%, בבריטניה ב-3%, באיטליה ב-9% ובספרד ב-18%. הזינוק בספרד נובע בעיקר בזכות תוכנית ממשלתית לעידוד גריטת מכוניות ישנות.

    מהישרדות לתחייה

    מנהלים ואנליסטים בתעשיית הרכב מעריכים שמכירות כלי רכב באירופה יגדלו השנה ב-2%, אך מציינים כבעיה מתמשכת את ההנחות הגבוהות הניתנות כיום עבור רכב.

    קרלוס דה סילבה (Da Silva), מנהל תחום מכירות "כלי רכב קלים" בחברת המידע 'IHS', אמר כי עליית פברואר מבשרת על התאוששות בשוק הרכב האירופי ושיצרניות רבות יכולות לעבור "מהישרדות" למצב "התעוררות." לדבריו, ההתאוששות עקבית על פני חצי שנה ומבוזרת היטב בין המדיניות כמו גם בין היצרניות. יחד עם זאת הוא מזהיר שהמכירות עדיין מנופחות ונשענות על הנחות גבוהות.

    המנהל האזורי לאירופה בחברת יונדאי, אלן ראשפורט (Rushforth), אמר שעדין מוקדם לחגיגות התאוששות בשוק הרכב האירופי היות והשוק מנופח באופן מלאכותי ע"י תמריצי מכירות שונים.

    יש שמנבאים לשוק האירופאי שחורות ומקשרים את נפילת ענקיות הרכב האמריקניות למצב היצרניות האירופאיות. לדברי יאנס שאטנר (Schattner), אנליסט מחברת 'Macquarie Group' הגרמנית, הבעיה המרכזית הייתה ועודנה צמיחה מונעת תמחור אגרסיבי. הוא מזכיר שגם יצרניות הרכב האמריקניות טרום פשיטת הרגל ב-2009 הציגו נתוני מכירות נאים, אבל ללא רווחיות. "אנחנו באותו המצב" הוא אומר.

    על פי סקר של 'Autohaus PulsSchlag' הגרמני, ההנחות בשוק הביתי הגרמני הגיעו בחודש פברואר ל-11.7% ממחיר המחירון. מדובר בעליה לעומת חודש ינואר בו נרשמו הנחות של 11% בממוצע בשוק הגרמני. החברות שהציעו את ההנחות הגבוהות ביותר הן רנו, PSA (פיז'ו-סיטרואן), פיאט, פורד, אופל, פולקסווגן ואאודי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.