• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עם עיצוב נועז וספורטיבי מקווה לקסוס לסגור את הפער שפתחו יצרני היוקרה הגרמנים לפני הדגם הנמכר ביותר שלה, ה-RX

    אחרי שהצליחה להחביא אותו טוב כל כך במשך חודשים לא מעטים חשפה היום (ד') לקסוס בתערוכת ניו-יורק את הדור הרביעי של הדגם הנמכר ביותר בתולדותיה – ה-RX.

    הקרוס-אובר החדש של לקסוס ארוך, נמוך ומתוח יותר מקודמו, ובעיקר מעוצב בסגנון אגרסיבי מאד – יחסית למותג הסולידי – וספורטיבי למדי.
    מעצבי לקסוס, כך לפחות נאמר במסיבת העיתונאים לרגל חשיפתו, קיבלו "יד חופשית" לעצב את הדגם הנחשק ביותר שיכלו להעלות על דעתם, כשההוראה "להזריק יותר מיץ" לעיצוב ולהפוך אותו ל"משהו שלקוח יאמר לעצמו שהוא פשוט חייב אחד כזה" – ניתנה ישירות על-ידי נשיא טויוטה (חברת האם של לקסוס) בעצמו.

    בניגוד להערכות המוקדמות RX החדש לא מציע שבעה מושבים, אולם גרסה כזאת כן תופיע בעתיד, ככל הנראה כבר בתחילת השנה הבאה.

    NYIAS_2016_Lexus_RX_350_F_SPORT_1

    אנשי טויוטה לקחו על עצמם סיכון לא מבוטל כאשר אישרו עיצוב כל כך אגרסיבי ביחס לדגם הקודם מפני שהשוק הגדול ביותר של הכלי הזה בפרט, ושל טויוטה בכלל, הוא ארצות הברית שלקוחותיה מתאפיינים לרוב בשמרנות יחסית.

    מצד שני, הדורות הקודמים של RX אמנם היו סולידיים אבל בעיקר מוזרים וחסרי ייחוד, וכאשר יצרני הפרימיום הגרמנים מעזים יותר ויותר, ומצליחים מאד במכירות, ללקסוס לא נותרה יותר מידי ברירה אלא לבצע את קפיצת המדרגה העיצובית שנדרשה, ואכן בוצעה.
    התוצאה היא שהמעצבים לא נפלו לגמרי על הראש ולא בנו גרסה מוגדלת של NX, המוזר יותר למראה, אך חייבים להסיר בפניהם את הכובע, ובעיקר כאשר מביטים ב-RX החדש מלפנים ומגלים גרסה נחושה מאד של הפרצוף המשפחתי הנחרץ של לקסוס.

    בנוסף, אלמנט עיצובי מיוחד ובולט ביותר ב-RX הוא קורת C שלו, הקורה שמחברת את חלקו האחורי של הגג אל המרכב מאחורי הדלתות האחוריות. מעצבי לקסוס שתלו זכוכית ופלסטיק אל תוך הקורה באופן שמצמצם ויזואלית את חלקי המתכת ומשדר תחושה וירטואלית לפיה הגג מונח על השמשה האחורית מבלי שיהיה מחובר לגוף.
    ככלל, הפרופיל של RX נראה ספורטיבי וזורם מאד, מה שהופך את הקרוס-אובר הזה לפחות "ג'יפי" והרבה יותר אתלטי.

    NYIAS_2016_Lexus_RX_350_F_SPORT_3

    נוסף לעיצוב הספורטיבי-באופן-כללי לקסוס מציעה גם גרסת עיצוב עוד יותר ספורטיבית – RX F SPORT, וזו מתגלגלת על חישוקים בקוטר 20 אינטש, מונעת באמצעות הנעה כפולה ומציעה – לראשונה בדגם של לקסוס – אופציה למערכת מתלים אדפטיביים.

    מערכת המתלים עצמה שודרגה, המתלים האחוריים כעת הם מסוג עצמות עצה כפולות, וגם זה ממחיש את השאיפה של RX להציע התנהגות כביש מדויקת ומובילה. המנוע הבסיסי של RX נותר V6 בנפח 3.5 ליטר אבל שודרג בכ-30 כ"ס וכעת מספק 300 כ"ס, והוא מחובר לראשונה לתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה בעלת 8 יחסי העברה. הגרסה ההיברידית מספקת גם היא כ-300 כ"ס, ושם מחובר המנוע החשמלי אל גרסה חסכונית יותר של מנוע ה-V6, עם שיטת "מחזור אטקינסון".

    עיצוב הפנים של RX נותר מאד "לקסוסי", ועדיין כולל את העכבר הלא מאד ידידותי שלהם, אבל כעת הכל נראה פשוט ונוח יותר לתפעול, ואת מרכז הדאש-בורד מפאר מסך מגע מרשים בגודל 12.3 אינטש. יושבי המושבים האחוריים, אשר נהנים ממרחב רגליים משופר הודות להארכת בסיס הגלגלים, יכולים ליהנות גם מצמד מסכים בגודל 11.6 אינטש, בגרסאות המאובזרות.

    NYIAS_2016_Lexus_RX_350_F_SPORT_16

    אנשי לקסוס שמו דגש רב על בטיחות, ו-RX החדש מציע כמעט כל מה שקיים כיום בתפריט.
    תחת הכותרת החדשה "+ Safety System" מרוכזות כעת רוב המערכות הידועות למניעת התנגשות ולסיוע לנהג.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הולכת על כל הקופה: לקסוס חשפה את הדור הרביעי של RX

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.