• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חטיבת STI תתמחה במכירה והתקנה של רכיבים לשיפור ביצועי מכוניות מתוצרת סובארו, ולתמיכה בלקוחות. בקרוב גם בישראל?

    סובארו חשפה ביום העיתונות הראשון של תערוכת ניו-יורק מכונית תצוגה על בסיס BRZ שאותה היא
    מכנה " STI Performance Concept".
    הקונספט הזה אמנם רומז באופן עקיף על מכונית אמיתית, שתושק בדרך זו או אחרת אם כי בעתיד הלא ממש קרוב, אבל החשיבות הגדולה יותר שלו היא השקת חטיבה מסחרית מחודשת למכירת "רכיבי ביצועים" למכוניות מתוצרת סובארו.

    סובארו, ודאי יחסית להיקפי הייצור המצומצמים שלה, היא אחת מיצרניות הרכב שתמיד התמחו בגרסאות "ביצועים" ספורטיביות, חלקן תחת סמל "STI" – או בשמה המפורש "Subaru Tecnica International" – שהיא "חטיבת הביצועים" של היצרנית, והמקבילה של חטיבת "M" של ב.מ.וו, או AMG של מרצדס.

    נוסף לתכנון, פיתוח וייצור גרסאות ספורטיביות חמות לדגמי סובארו – הידוע מכולם הוא אימפרזה STI, חטיבה זו התמחתה גם במכירה של מכלולים ורכיבי שיפורים למכוניות, בעיקר ביפן אך גם במדינות נוספות.
    בארצות הברית, עם זאת, נמכרו במשך שנים רכיבי השיפורים של סובארו על-ידי חטיבה מסחרית שנקראה SPT, או Subaru Performance Tuning .

    החשיבות העיקרית של דגם הקונספט החדש, כעת, היא הכרזה על תחילת הפעילות של זרוע שיווקית מחודשת אשר תשווק את המכלולים הספורטיביים לשוק המכוניות הקיימות (Aftermarket) וזו תיקרא מעתה ואילך STI. החטיבה תספק גם שירותי תמיכה בלקוחות שישתמשו ברכיבים אלה, ולפעילות הזאת עשויות להיות השפעות חיוביות ומעניינות גם בשוק הישראלי.

    דגם התצוגה עצמו לקוח במידה רבה ממכוניות BRZ אשר מורצות על-ידי סובארו בסדרת מרוצי ה-GT היפנית, שבה הן מונעות באמצעות מנוע הבוקסר של החברה, בנפח 2.0 ליטר, אבל בגרסה מוגדשת טורבו שמספקת 300 כ"ס.

    מכונית התצוגה, על פיתוחי הגוף והכנף האחורית המוגזמת שלה, לקוחה במידה רבה מאד ממכונית המסלול הזאת, אלא שככל הידוע לסובארו אין כל כוונה לפתח ולשווק בארה"ב מכונית אמיתית דומה, או אפילו קרובה, למכונית מסלול כזאת, לפחות לא בדור הנוכחי של BRZ.
    מה שהרבה יותר סביר הוא שיש כאן רמז לגרסה "מחוזקת" של BRZ אשר תוצע בשנה הבאה, עם מנוע אטמוספירי ושדרוג מסוים למערכת המתלים וההיגוי.

    סובארו ככל הנראה לא תתעסק יותר מידי עם יחידת ההנעה, שכן דבר כזה יחייב אותה לעבור מחדש הומולגציה יקרה ומבחני זיהום-אוויר ותצרוכת דלק. סביר שרוב השיפורים והשינויים הקוסמטיים יבוצעו בשאר חלקי המכונית – כלומר "פיתוחי גוף", שדרוג למתלים וכיוצא באלה.

    בעתיד היותר רחוק, אחרי 2017 וככל הנראה רק בדור הבא של המכונית (אשר מיוצרת, אגב, בשת"פ עם טויוטה שככל הנראה תפרוש מן הפרויקט לטובת שיתוף פעולה אחר) – תציג סובארו מכונית ספורט משודרגת באמת.

    בהודעתה לעיתונות מבטיחה סובארו שחטיבת STI המחודשת תתרכז, בשלב זה בארה"ב, ברכיבי Aftermarket (חלקים משודרגים להחלפת מכלולים ורכיבים קיימים במכונית, למשל בלמים או רכיבי מתלים משודרגים), במכוניות מושלמות (גרסאות מחוזקות-ספורטיבית של דגמי סובארו) ובספורט מוטורי.

    סובארו עושה שרירים בארץ הקודש

    כאמור, החשיבות הרבה של דגם התצוגה היא ההכרזה על תחילת הפעילות הצפויה של חטיבה מסחרית לשיווק רכיבים משודרגים למכוניות סובארו, וגם לתמיכה טכנית בלקוחות שיתקינו אותם וישתמשו בהם, ולכך עשויה להיות משמעות רבה גם עבורנו.

    חברת סמל"ת, אשר רכשה בשנה שעברה את חברת יפנאוטו שמחזיקה בזיכיון היבוא של סובארו לישראל, היא אחת היבואניות המובילות בארץ בכל הקשור למיצוי מרבי של נישות קטנות שיבואניות גדולות וקטנות ממנה מעדיפות לזנוח.

    חלק מהותי של התפתחות סמל"ת בשנים האחרונות נבע מכך שבשונה ממתחרותיה היא לא הזניחה גם פלחי שוק קטנים לכאורה (ולא משנה גם אם זה היה מתוך אין-ברירה). למשל, אפילו באחת מנקודות השפל המשמעותיות בהיסטוריה שלה בישראל היא השקיעה מאמצים ניכרים ביבוא, מיתוג ושיווק חטיבת 'אבארט' של פיאט. סמל"ת גם מחזיקה במחצית הבעלות בזכיון היבוא של פרארי לישראל.

    ראוי לזכור גם שליפנאוטו הייתה בעבר פעילות לא מבוטלת בגזרת השיפורים – אמנם בעיקר באמצעות קבלנים חיצוניים – כך שהעיסוק בתחום הזה נמצא לא רק ב-DNA של היצרן אלא אפילו בזיכרון הארגוני של היבואנית.

    צריך להניח שבמוקדם או במאוחר סמל"ת-יפנאוטו תשכנע את היצרנית היפנית להקים חטיבת STI רשמית או רשמית-למחצה גם בישראל, אבל אפילו במקרה הגרוע שזה לא יקרה זה לא ימנע מרכיבים שיימכרו בארה"ב להגיע לישראל בזכותם של מר ebay וחבריו האינטרנטיים.

    אנשי סובארו מבטיחים שהמושג "STI" יהווה "חלון ראווה לתעוזה ההנדסית" של החברה, ושבעתיד היא תשווק בארה"ב גרסאות משופרות-ספורטיבית של דגמיה תחת הסמל הזה. באופן טבעי הם לא ממהרים לשחרר פרטים מפורטים יותר בנוגע לתוכניות האלה, אבל הרמז שלהם ברור כשהם מספרים על "ייצור סדרתי של מכוניות משופרות בתחומי הביצועים, המתלים, הבלמים, שלדה, ושדרוגים אווירודינמיים", וגם לכך, כמובן, יהיו בהמשך השלכות חיוביות לשוק שלנו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו משיקה "חטיבת ביצועים" לשוק האמריקני

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.