• Ad
  • האם BYD הציגה את מערכת המתלים הכי מתוחכמת בעולם?
    אנשי BYD טוענים ש-Disus היא מערכת המתלים המתקדמת ביותר בתעשיית הרכב, ושהיא פותחה באופן עצמאי ובלבדי בסין ("מאפס לאחד"). מוקדם לומר איך זה נוסע על הכביש אבל בינתיים נראה שזה מאפשר למכוניות לרקוד ולנסוע על שלושה גלגלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בכנס טכנולוגיה שערכה יצרנית הרכב הסינית BYD ביום שני השבוע הציגה החברה – לראשונה בתצורת ייצור סדרתי – את 'יאנגוואנג U8' – הדגם הסדרתי הראשון של מותג היוקרה החדש שלה. במקביל הציגה BYD את טכנולוגיית המתלים החדשה שלה באופן די חריג או אפילו משעשע.

     

    אנשי BYD טוענים ש- Disus היא מערכת המתלים

     

    BYD מבקשת למצב את מותג היוקרה יאנגוואנג ראש בראש מול מרצדס, ולצורך זה היא זקוקה להפגנת טכנולוגיה דרמטית. אנשיה בחרו להפגין יכולת כזאת בתחום המתלים, עם מערכת שאותה הם מכנים Smart Disus ואשר מתיימרת להציג סטנדרט חדש בתחום התנהגות הכביש. עוד לפני כן מציגה המערכת הזאת גימיק משעשע: מכוניות שמצוידות בה יכולות "לרקוד", לקפצץ לאוויר, ולנסוע על שלושה גלגלים.

    מערכת המתלים החדשה מתיימרת "לשפר את הבטיחות ואת התנהגות הכביש" באמצעות מה שמכונה "בקרת תנועה אנכית", כך על פי אנשי BYD אשר מתעקשים גם שזאת לא פחות מאשר "מערכת בקרת מרכב-הרכב המתקדמת ביותר בתעשיית הרכב בעולם". הם טוענים שמדובר בטכנולוגיה שפותחה על-ידם באופן בלעדי ועצמאי, ושזאת הצגת הטכנולוגיה המשמעותית הראשונה שלהם לאחר חשיפת הפלטפורמה החשמלית הייעודית e-Platform 3.0 (ולפניה סוללות הלהב והטכנולוגיה ההיברידית-נטענת הסדרתית).

    תחת השם המלא BYD Disus Intelligent Body Control פיתחו הסינים מערכת מתלים אקטיבית שצפויה להיות מוטמעת בעתיד הקרוב לא רק במותג היוקרה יאנגוואנג ובמותג היוקרה 'דנזה', שמשותף ל-BYD ולמרצדס (אם כי BYD מתכננת לרכוש את חלקה של מרצדס), אלא גם בדגמי המותג הראשי של הקבוצה – BYD.

     

     

    עוד בטרם שיהיה אפשר להתנסות בחוויית הנהיגה עם מערכת כזאת מסרו אנשי החברה שהמערכת תוצע בשלוש תצורות שונות שנקראות Yunan-A, Yunan-C ו- Yunan-P, או מערכת "בקרת מרכב חכמה" (Disus-C), מערכת "בקרת מרכב אוויר חכמה" (Disus-A) ומערכת "בקרת מרכב הידראולית חכמה" (Disus-P)". ההבדלים בין הגרסאות לא פורטו עדיין אבל נמסר שכל אחת מהן תוטמע בהדרגה בכלי רכב שונים של המותגים השונים, ומתוך אלה Disus-P, למשל, הונדסה בעיקר עבור כלי רכב שמיועדים לנהיגה בשטח. בינתיים אפשר לצטט את הסינים שמבטיחים שמערכת המתלים האקטיבית שלהם אמורה "להקנות למכוניות זריזות משופרת ברוב תרחישי הנהיגה ולהפחית במידה ניכרת את הסיכון להתהפכות הרכב… לשפר את בטיחות יושבי הרכב בפניות במהירות גבוהה, בעת בלימת חירום ובהאצה תחת מצערת מלאה".

    פעולת מערכת המתלים הוצגה במכונית-העל של המותג – יאנגוואנג U9, ולפחות ככל שאפשר להתרשם מסרטון ההשקה היא בהחלט קיפצצה ונסעה על שלושה גלגלים.

     

     

    וואנג צ'ואנפו, יו"ר ונשיא BYD, אמר ש"BYD Disus היא מערכת בקרת המרכב החכמה הראשונה שפותחה באופן עצמאי על ידי יצרנית רכב סינית, והיא מסמנת פריצת דרך מאפס לאחד, באופן שיבטיח עוד יותר את מעמדה החלוצי של BYD בתעשיית הרכב".

    במקביל, ההצצה הראשונה אל 'יאנגוואנג U8' לא חידשה הרבה ביחס לפרטים שכבר פורסמו בעבר. מדובר ברכב שטח מרשים, שלא לומר "ג'מוס", שלצידו גם מרצדס G קלאס נראה קטן. הוא משתרע לאורך של 5.3 מטרים ואורך בסיס הגלגלים שלו יותר מ-3 מטרים. ידיות הדלתות נסתרות, יש לו פיתוחי גוף אווירודינמיים שנראים משעשעים על רכב בגודל הזה, והוא מתגלגל על חישוקי 20 ו-22 אינטש.

     

    האם BYD הציגה את מערכת המתלים הכי מתוחכמת בעולם?

     

    אנשי BYD מכנים את פלטפורמת הסולם החשמלית שעליו הוא בנוי 'Yisifang', וההנעה לכל ארבעת הגלגלים שלו מסופקת על-ידי ארבעה מנועים חשמליים שכל אחד מהם מספק בין 220-240 קילוואט ומומנט של 33-44 קג"מ.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.