• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות שמספר המכוניות שמכרה בשנה שעברה ירד משמעותית, דיווחה יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו על זינוק של כ-77% ברווח הנקי. בחברה אומרים שירידה בשער הין היפני ושינוי בתמהיל המכירות הביאו לזינוק ברווח

    דלק רכב, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו, פרסמה היום (ב') את הדו"ח השנתי ל-2013, ובו הצהירה על רווח נקי של כ-541 מיליון שקלים. הרווח המדווח גבוה בכ-77% מהרווח הנקי בשנת 2012, והוא הושג למרות ירידה משמעותית במחזור המכירות ובמספר המכוניות שמכרה דלק רכב (25,433 מכוניות ב-2013 לעומת 33,818 ב-2012). ביבואנית מסבירים כי הזינוק ברווחיות נובע בעיקרו מירידת שער הין היפני בשנה שעברה, וכן משינוי בתמהיל המכירות.

    בדו"ח השנתי שפרסמה היום החברה, אפשר למצוא שלל נתונים שמלמדים על מצב שוק הרכב בכללותו. נתון אחד ומעניין במיוחד נוגע להתפלגות המכירות ללקוחות פרטיים ולקוחות מוסדיים (בעיקר חברות ליסינג): בשנה שעבר זינק שיעור המכירות של דלק רכב ללקוחות פרטיים והגיע ל-52%, לעומת 42% בשנת 2012. בהתאם, שיעור המכירות ללקוחות מוסדיים ירד ל-48% (לעומת 58% ב-2012).

    הירידה בשיעור המכירות של החברה ללקוחות מוסדיים היא חלק ממגמה כלל-ענפית, שניכרת מאז 2010. באותה שנה שונתה שיטת החישוב של המס שמשלמים בעלי רכב צמוד ("שווי שימוש"), וכתוצאה מכך התייקרה החזקת "מכונית ליסינג". במקביל יושמה רפורמת מיסוי ירוק, שמעניקה הטבת-מס למכוניות שפולטות כמות מופחתת של זיהום. אחת מתוצאות הרפורמה הייתה צמיחה משמעותית בהיקף המכירות של מכוניות קטנות וזולות – צמיחה שבחלקה הייתה "על-חשבון" עסקות ליסינג.

    ביטוי חשוב לירידת שער הין בשנה שעברה – ירידה ממנה נהנו כל יבואניות הרכב "היפניות" – אפשר למצוא בנתון הרווח הגולמי של דלק רכב, שהגיע בשנה שעברה לכ-570 מיליון שקלים (לעומת 421 מיליון ב-2012). שחיקת הין היפני מוצאת ביטוי גם בשיעור הרווח הגולמי ממחזור המכירות: כ-16.5% (ממחזור של כ-3.46 מיליארד שקלים) לעומת כ-10.3% ב-2012 (ממחזור של כ-4.1 מיליארד שקלים).

    שיעורי הרווח של דלק רכב נחשבים לגבוהים באופן חריג בשוק הרכב, אולם יש לזכור ששתי יריבותיה העיקריות – כלמוביל (יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס) וצ'מפיון מוטורס (יבואנית מותגי קונצרן פולקסווגן) – אינן נסחרות בבורסה, ולכן לא מפרסמת לציבור דו"חות כספיים.

    בדו"ח הכספי שפרסמה היום החברה אפשר למצוא התייחסויות רבות לרפורמות שונות שיישמו משרדי הממשלה בשנים האחרונות, במטרה לצמצם את הריכוזיות בשוק הרכב ולהגביר את התחרותיות. כמו בשנים קודמות, בדלק רכב מבהירים כי ההשפעה של רפורמות אלה על פעילות החברה צפויה להיות קטנה יחסית: "להערכת החברה, בטווח הקרוב לא תהיה לשינויים אלה השפעה משמעותית על פעילות הקבוצה, היות ולהערכתה אין כדאיות כלכלית לייבוא מקביל או אישי של כלי רכב המשווקים על ידה".

    עם זאת, בימים אלה מקדם משרד התחבורה רפורמה שנועדה להסדיר את כל ענפי שוק הרכב, ובין השאר אחת ממטרותיה היא הגברת התחרות בייבוא רכב חדש. הרפורמה "תצייד" את משרד התחבורה באמצעים רבים, אותם יוכל המשרד לנקוט נגד יבואנים שיפגעו להערכתו (או לשיטתו) בתחרות. בדלק רכב מייחסים "השפעה גדולה" למאמצי צמצום הריכוזיות בשוק הרכב.

    כדאי גם לזכור שבכל הנוגע לב.מ.וו, הייבוא המקביל והרחבת הייבוא האישי עשויים להתברר כערוצי מכירה אטרקטיביים עבור לא מעט לקוחות, וזאת במיוחד אם הרפורמה שמקדם משרד התחבורה תעבור ללא שינויים משמעותיים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דלק רכב: רווח של 541 מיליון שקלים בשנת 2013

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.