• Ad
  • דאציה חתכה את מחיר הדאסטר החדש אבל יותר מ-500 ישראלים קנו ביוקר את דאסטר הישן
    כך נראית צרכנות רכב בישראל: מאות לקוחות קנו את הדגם הישן של דאסטר ששורשיו מגיעים עד ללפני 22 שנים ורמת הבטיחות שלו מגוחכת, והם עשו את זה ערב השקתו של דגם חדש ומתקדם בכל מובן. כעת מגיע הדובדבן על הקצפת: הדגם החדש והמשופר צריך להיות פחות יקר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במחצית השנייה של שנת 2023 נמסרו בישראל כ-520 דאצ'יה דאסטר מן הדגם היוצא, ועשרות או מאות נוספים עשויים להיות מסופקים בחודשים הקרובים – וזאת למרות שהדגם המחליף, שנחשף כבר לפני כשלושה חודשים, יהיה טוב בכל קנה מידה ויימכר באירופה במחירים נמוכים יותר ביחס לרמת האבזור.

     

    דאציה חתכה את מחיר הדאסטר החדש אבל יותר מ-500 ישראלים קנו ביוקר את דאסטר הישן

     

    דאסטר המוכר לנו, זה שמוצע כעת בישראל תמורת החל מ-117,000 שקלים לדגם הידני, דרך 128,000 שקלים לדגם האוטומטי הבסיסי ועד ל-141,000 שקלים לגרסת הדיזל כפולת ההנעה והידנית, עבר אמנם מתיחת פנים משמעותית בשנת 2017 ומתיחת פנים קלה בשנת 2021, אבל הוא מבוסס על הדור הראשון שלו שדאצ'יה השיקה בשנת 2010. פלטפורמת B של רנו-ניסאן, שעליה הוא מבוסס, הושקה במקור בשנת 2002 ועברה במהלך השנים שינויים ועדכונים רבים שכללו גם התאמה לצרכים של דאצ'יה (פלטפורמות Bo בשנת 2004 ו-+Bo בשנת 2017), אבל בבסיס מדובר בפלטפורמה ששורשיה מגיעים עד ללפני 22 שנים שבמהלכן חלו מהפכות רבות מספור בתעשיית הרכב.

    דאצ'יה דאסטר החדש, שמכירתו באירופה תחל בחודש הבא מיד לאחר תערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה, מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF של רנו-ניסאן-מיצובישי. זו הוצגה לראשונה עם ניסאן אקס-טרייל בשנת 2013 כתשובה לפלטפורמת MQB של קבוצת פולקסווגן, ומאז היא משמשת כפלטפורמה הנפוצה ביותר בקבוצת רנו-ניסאן.

    על בסיס פלטפורמה זאת בנויות מכוניות הדגל של הקבוצה (CMF-C/D) וגם מכוניות קומפקטיות וסופר-מיני (CMF-B) כמו רנו קליאו וניסאן ג'וק, ומכוניות קטנות שמיועדות לשווקים מתפתחים (CMF-A) כמו רנו קוויד.
    רנו וניסאן ניצלו את המודולריות והתחכום של הפלטפורמה הזאת כדי למהר ולבנות עליה כלי רכב חשמליים בטרם הספיקו לפתח פלטפורמה חשמלית ייעודית, וכך באה לעולם גרסת CMF-EV שעליה ייבנו החל מן השנה הנוכחית רנו 4 ו-5 וניסאן מיקרה החשמליות.

     

     

    במילים פשוטות, CMF-B היא אמנם לא פלטפורמה חדשה לגמרי אבל היא עולה בכל קנה מידה על זו שעליה מבוסס דאסטר היוצא, והיא גם תשמש את רנו, ניסאן ומיצובישי לכל הפחות עד לסוף העשור הנוכחי אם לא מעבר לכך.
    חשוב להדגיש ששימוש בפלטפורמה מודרנית יותר מאפשר ליצרנית להטמיע ברכב מערכות שאי אפשר להתקין בפלטפורמה מזדקנת, במיוחד בכל הנוגע למערכות סיוע לנהג אבל גם בתכנון אזורי ספיגה והגנה בעת תאונה ובהטמעת מערכות בידור ונוחות.

    דאצ'יה חשפה באופן רשמי את דאסטר החדש לפני כמעט שלושה חודשים אבל ידיעות מקדימות לגביו פורסמו זמן רב קודם לכן. למעשה, כבר באפריל 2023 פרסמנו כאן ידיעה שממנה אפשר היה להבין את כל מה שדאצ'יה מתכוונת לעשות ואכן עשתה: הדגם החדש משודרג באופן מאוד משמעותי בכל הקשור לאיכויות הנסיעה ומבחינה בטיחותית.

    לדאסטר החדש יש מרווח גחון גבוה יותר כמעט ב-2 סנטימטרים וזאת רק דוגמה אחת לשינויים ולשיפורים שבאמצעותם – לטענת אנשי דאצי'ה – אמור הג'יפון הפופולרי מאוד שלה להפוך לחיית שטח משודרגת ובעלת יכולת. גם מערכות הבטיחות שופרו כדי להימנע מפדיחות ואולי גם למחוק את החרפה הנוכחית של שלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק של פרויקט Euro-NCAP.

     

    דאציה חתכה את מחיר הדאסטר החדש אבל יותר מ-500 ישראלים קנו ביוקר את דאסטר הישן

     

    הרכב השתפר, וגם המחיר

    לקראת תחילת המכירה באירופה בחודש הבא השליכו אנשי דאצ'יה פצצה משמחת כאשר הדליפו שמחיר הבסיס של הדגם החדש צפוי להיות נמוך מ-20,000 אירו לרמת האבזור Essential עם הנעה קדמית. המחיר הזה לא רק שומר על דאסטר כאחד הדגמים הכי משתלמים באירופה מבחינת המחיר בפלח השוק שלו, אלא גם נמוך למעשה ממחירו של הדור היוצא.

    לצורך "ניקוי המחסנים" דאצ'יה אמנם מוכרת באירופה את הגרסה הבסיסית ביותר של הדגם היוצא של דאסטר תמורת כ-18,000 אירו, אבל כאשר משווים "תפוזים לתפוזים" ובהתייחס לרמות האבזור המשופרות מדובר בפועל בהפחתת מחירים של כמה אלפי אירו. לנוכח התחרות המתגברת בישראל נראה שלדאצ'יה לא תהיה ברירה אלא לתמחר את הדגם החדש גם בישראל במחיר אטרקטיבי אם היא רוצה למכור כאן מספר משמעותי של כלי רכב.

    יחד עם דאסטר החדש משיקה רנו, בעלת הבית של דאצ'יה, אסטרטגיה עסקית חדשה ששולפת את המותג הרומני ממחוזות הפליטות והסגפנות אך בלי לוותר על גישת התמורה-למחיר. במילים אחרות, אם עד כה התאמצו הרומנים לבנות מכניות שנראות ומרגישות פשוטות מאוד וכך יצרו תחושת אטרקטיביות – החל מעכשיו הם יציעו כלי רכב פחות ספרטניים במחירים תחרותיים, ויחד איתם יוצעו חבילות אבזור נדיבות שתמורתן תידרש תוספת תשלום.

    כך, למשל, רמת האבזור השנייה – Expression (גם היא עם הנעה קדמית) תעלה באירופה כמעט 2,000 אירו יותר – 21,600 אירו, ואילו גרסת ההנעה הכפולה הכי פחות יקרה תעלה 23,400 אירו, והגרסה ההיברידית הכי פחות יקרה תעלה 26,600 אירו. הגרסאות היקרות ביותר של דאסטר באירופה – רמות האבזור Extreme ו-Journey – יעלו 28,100 אירו.

     

    דאציה חתכה את מחיר הדאסטר החדש אבל יותר מ-500 ישראלים קנו ביוקר את דאסטר הישן

     

    ומה לגבי מאות הישראלים שלא הייתה להם סבלנות להמתין לדגם החדש או שלא טרחו לבדוק ולגלות שדגם כזה עומד להגיע? בהצלחה להם, ושיסעו בדרכים טובות!

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דאציה חתכה את מחיר הדאסטר החדש אבל יותר מ-500 ישראלים קנו ביוקר את דאסטר הישן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.