• Ad
  • דאצ'יה דאסטר 2024: לא מה שחשבתם
    תמונות ריגול של מחליפו של דאסטר חושפות קרוסאובר מודרני ומתקדם בהרבה מן הרכב המיושן והלא בטיחותי שפורש בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דאסטר היה במשך שנים הדגם המוצלח והמצליח ביותר של דאצ'יה, ובוודאי זה שמוסיף הילת חן למותג הלואו-קוסט הרומני מבית רנו. תמונות ריגול שנחשפו על-ידי 'אוטוקאר' הבריטי ומתרוצצות ברשת מעידות שכעת הוא עבר מהפכה דרמטית וחשובה.

     

    דאצ'יה דאסטר 2024: לא מה שחשבתם

     

    בשונה מן הדגם היוצא, שמבוסס על פלטפורמה בת 21 שנים, הדגם החדש – שיוצג ככל הנראה בהמשך השנה ויושק בשנה הבאה – מבוסס על פלטפורמת CMF-B החדשה יחסית של רנו-ניסאן. בין השאר זה יאפשר לצייד אותו במערכת הנעה היברידית ולשפר את ציוני הבטיחות הנמוכים שלו.

    דאסטר הנוכחי (להבדיל מן הדגם ההיסטורי) הושק בשנת 2010 על בסיס פלטפורמת Bo של רנו-ניסאן אשר פותחה בסוף שנות ה-90 והושקה במקור בשנת 2002. דור שני של דאסטר הושק בשנת 2017 על בסיס אותה פלטפורמה ותיקה, ועבר מתיחת פנים בשנת 2021 (וכמה נגיעות עיצוב קלות בשנה שעברה). הדגם היוצא יוצר במהלך השנים ברומניה אך גם בברזיל, קולומביה, ניגריה ואף ברוסיה (שם הופסק הייצור בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה), והוא עוצב בשלוש גרסאות מרכב: 5 דלתות, טנדר עם 4 דלתות וטנדר עם 2 דלתות. הדור הראשון של דאסטר קיבל ציון בטיחות פושר מאד של שלושה כוכבים במבחני פרויקט Euro NCAP, והדור השני שמר על המסורת וקיבל בשנת 2017 ציון זהה במבחני אותו פרויקט. דאסטר צויד, בין השאר, במנוע הטורבו-בנזין הידוע לשמצה של רנו, בנפח 1.2 ליטר (וגם בשלל מנועים אחרים).

     

    דאצ'יה דאסטר 2024: לא מה שחשבתם

     

    דאצ'יה אישרה מוקדם יותר השנה שהדור השלישי של דאסטר יימכר ללקוחות בשנה הבאה, ושזה יהיה קרוסאובר חדש לחלוטין שייבנה על פלטפורמת CMF-B שהושקה בשנת 2013 כדי להחליף את פלטפורמות B,C ו-D של רנו, ניסאן ודאצ'יה. דאצ'יה עצמה עושה שימוש בפלטפורמה הזאת, אשר משמשת גם את מיצובישי, כבסיס ללוגאן ולסנדרו משנת 2020 ולג'וגר משנת 2021.

    מעבר לפלטפורמה המודולרית והמודרנית צפוי לשפר, כאמור, את ביצועי הבטיחות של דאסטר החדש וגם לאפשר ליצרנית הרומנית להתקין בו מערכת הנעה היברידית. הדור השלישי של דאסטר יחליף את הדור השני במפעל הייצור של דאצ'יה ברומניה אולם ייתכן שהחברה תוסיף לייצר במקביל גם את הדור השני באפריקה.

    דאסטר החדש יהיה גדול יותר בממדיו מן הדגם היוצא, יהיו לו בלמי דיסק אחוריים (להבדיל מצלחות בלימה), ואם לשפוט לפי תמונות הריגול – העיצוב שלו כולל ידיות דלתות אחוריות נסתרות, חישוקי 17 אינטש – וחשוב מכל – מרווח גחון מכובד וקשתות גלגלים ריבועיות שתורמות למראה קשוח. כרגיל, לגרסאות הכניסה תהיה הנעה קדמית ויהיו גם גרסאות עם הנעה כפולה.

     

     

    יהיה מעניין לגלות האם דאצ'יה ורנו ישמרו על תצורות הטנדר, שלא נמכרו בישראל, ועל מנועי הדיזל. מה שברור זה שאנשי דאצ'יה לא מתכוונים לוותר על הייחוד של דאסטר ככלי הכי פחות יקר שמסוגל להתמודד עם נסיעה בשטח, וזאת אגב הסיבה שהם בחרו בתצורה הבסיסית של הפלטפורמה המודולרית ולא בתצורת BEV שלה שהייתה מאפשרת להם להציע דאסטר חשמלי.

    למעשה, דאצ'יה רואה בנישה הזאת הזדמנות לפיתוח עסקי מעניין, ועל בסיס "רכב השטח העממי", כפי שאנשיה מעדיפים לכנות אותו, הם צפויים להציע סדרת מוצרים משלימים לחובבי שטח שכוללת אבזור של הרכב עצמו וגם אבזור קמפינג מקורי. בגזרת ההנעה צפוי דאסטר דור שלישי להציע בשלב כזה או אחר את מערכת ההנעה ההיברידית של רנו קליאו E-Tech, אשר משלבת צמד מנועים חשמליים למנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר. מערכת זאת מספקת הספק משותף של 140 כ"ס

     

    דאצ'יה דאסטר 2024: לא מה שחשבתם

     

    אגב, דאצ'יה תשיק בשנת 2025 קרוסאובר גדול יותר מ'דאסטר', שייקרא 'ביגסטר', יתחרה בפלח השוק של קשקאי וספורטאז', וייבנה גם הוא על פלטפורמת CMF-B בתצורות הנעת בעירה והנעה היברידית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דאצ'יה דאסטר 2024: לא מה שחשבתם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.