• Ad
  • ג'נרל מוטורס רוצה נתח משוק רכיבי החשמל לרכב

    ג'נרל מוטורס רוצה נתח משוק רכיבי החשמל לרכב שמוערך ב-20 מיליארד דולר

    יצרנית הרכב האמריקנית רוצה להחזיר את ההשקעה שלה ברכב חשמלי באמצעות מכירת רכיבים שונים למגוון רחב של יישומים - החל מהסבת כלי רכב קיימים, דרך כלי רכב חשמליים ייעודיים לעבודה וכלה בסולמות הידראוליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרות שג'נרל מוטורס הייתה בשעתו חלוצה בתחום הרכב החשמלי, ועל אף השקעה של מיליארדי דולרים במחקר, פיתוח והקמת אמצעי ייצור – בכל מה שקשור לטכנולוגיה ולכלי רכב היא נשרכת כיום הרחק מאחורי טסלה, פולקסווגן, יונדאי ולא מעט יצרניות רכב סיניות החל מניו, ג'ילי ו-BYD וכלה ב-GAC. קשה להאשים את האמריקנים על התמכרות לרווחים מיידיים ממכירת זוללי דלק כמו טנדרים וקרוסאוברים ענקיים ויקרים, וצריך לייחס את קוצר הראות שלהם בעיקר למנטליות הכלכלית המכורה לרווח של חברות נסחרות אמריקניות, ולמדיניות ממשלתית אמריקנית מטופשת בעידן טראמפ. מצד שני, קשה גם להבין איך ארגון עם מסורת ייצור רכב של יותר מ-120 שנים (שאמנם מת ונולד מחדש בשנת 2009) לא מצליח לזהות מגמות משמעותיות וברורות בתעשיית הרכב.

     

    ג'נרל מוטורס רוצה נתח משוק רכיבי החשמל לרכב

     

     

    ובכל זאת יש ניצוץ של תקווה: ג'נרל מוטורס הודיעה אמש על אסטרטגיה חדשה שנועדה לאפשר לה לקחת נתח מאחת הנגזרות של שוק הרכב החשמלי – מכירת רכיבים חשמליים שונים לכלי רכב ולציוד ממונע. האמריקנים מעריכים ששוק החלקים החשמליים האלה יגלגל עד סוף העשור כ-20 מיליארד דולר בשנה, וכחברה תעשייתית גדולה הם רוצים למתג את עצמם כשחקן מרכזי על הזירה הזאת.

    עבורנו, חובבי הרכב, הנדבך המעניין ביותר באסטרטגיה של ג'נרל מוטורס הוא תחום ההסבות של רכב עם מנועי בעירה פנימית להנעה חשמלית, אשר נמצא בימינו בעיקר בידיים של סדנאות שיפורים פרטיות וקטנות יחסית. ג'נרל מוטורס – בעיקר כחברה שבנתה כבר מאות מיליוני מכוניות לאורך הדורות, יש ידע צבור עצום ומפורט מאד אודות כל הדגמים שלה, ויכולת הנדסית הרבה יותר גדולה מאשר לחברות הנדסה או ביצוע קטנות. בנוסף יש לה גישה הרבה יותר נוחה לספקיות משנה בתחמי הסוללות והרכיבים החשמליים, שאת חלקם היא גם מייצרת בעצמה.

    כך, למשל, חטיבת הביצועים והשיפורים של שברולט – Chevy Performance and Aftermarket – הכריזה זה מכבר על הכנת ומכירת ערכות הסבה של מערכות הנעת בעירה להנעה חשמלית, והצעד המתבקש הבא מבחינתם הוא יצירת סטנדרטים ותוכניות הכשרה למתקינים מורשים שיבצעו הסבות רכב בפועל. ג'נרל מוטורס כבר הציגה אפשרויות הסבה לטנדרים, ג'יפים וקרוסאוברים הפופולריים שלה לאורך הדורות, בהם 'בליזר', 'קמארו', 'אל קמינו'  ואחרים, וכל אלה הן דוגמאות פרטניות ליישום של ערכת eCrate החשמלית שיכולה להתאים לעשרות רבות של דגמים.

     

     

     

     

    כעקרון, אם מניחים לרגע בצד את הערך האספני ושאלות פילוסופיות שנוגעות לתרבות הרכב – ערכות הנעה חשמליות יכולות להעניק חיים חדשים למיליוני כלי רכב ישנים שעדיין מתגלגלים כשהם במצב פיזי טוב מבחינת מכלולי שלדה ומתלים.

    תחום משמעותי אחר שבו ג'נרל מוטורס מתכוונת לרתום את היכולות ואת הידע החשמליים שלה מקופל כבר כעת בתוך חטיבה ייעודית של החברה שנקראת GM Powered Solutions ואשר מבצעת קסטומיזציה של פתרונות תחבורה, הנעה ואספקת כח למגוון חברות עסקיות בתחומי ההובלה, לוגיסטיקה, עבודות עפר ושטח, תחבורה ימית ועוד. במקביל, באמצעות חטיבה אחרת שמספקת פתרונות שינוע וציוד עבודה תשלב ג'נרל מוטורס רכיבים חשמליים במסועים, סולמות הידראוליים, שינוע בתוך מפעלים, שטחים סגורים, נמלים ושדות תעופה ותספק להם מגוון רחב של פריטי ציוד עבודה מפעלי (למשל טרקטורים לגרירת עגלות בשדות תעופה וכיוצ"ב).

     

    ג'נרל מוטורס רוצה נתח משוק רכיבי החשמל לרכב

     

    במורד הדרך מתכוונת יצרנית הרכב האמריקנית הגדולה ביותר לשלב גם פתרונות אנרגיה שמבוססים על תאי דלק – תחום נוסף שבו היא השקיעה לא מעט במהלך השנים, וגם לשתף פעולה עם לקוחות ויצרניות אחרות שישתמשו בפלטפורמת 'אולטיום' שלה שכוללת את תאי הסוללה ואת יחידות ההנעה והאלקטרוניקה שמנהלת את האנרגיה. טראוויס הסטר, סגן נשיא ג'נרל מוטורס ל"צמיחת רכב חשמלי" מצוטט בהודעת החברה לעיתונות כאומר ש:"כאשר חברות בתעשיות שונות מבקשות להקטין את ההשפעה הסביבתית שלהן ג'נרל מוטורס ממוצבת במיקום ייחודי… (ויכולה לספק) יישומי טכנולוגיה… אנחנו מצפים להביא לקוחות קיימים וחדשים יחד איתנו למסע שלנו אל אפס פליטות".

     

    לקריאה נוספת:

    במקום גריטה: האם מדינת ישראל צריכה לעודד הסבה של מכוניות להנעה חשמלית?

    הלך לכם מנוע בשברולט? תהפכו אותה לטסלה S!

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.