• Ad
  • יצרנית הרכב הסינית צרי עושה אודישן ליבואניות הרכב הישראליות
    צ'רי הסינית שכרה משרד יחסי ציבור והכריזה על בואה ארצה, אבל עדיין לא מפרסמת מי יקבל ממנה את זיכיון היבוא לישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית צ'רי, אשר "עושה את דרכה לישראל" מזה כמעט 20 שנים, הכריזה היום (ד') באופן רשמי על כוונתה למכור אצלנו מכוניות, אך מבלי לציין מי תהיה בעלת הזיכיון הישראלי שלה.

     

    יצרנית הרכב הסינית צרי עושה אודישן ליבואניות הרכב הישראליות

     

    צ'רי מוטורס היא אחת היצרניות הסיניות הראשונות שייצאו מכוניות אל מחוץ לסין, ובמהלך השנים הפקידה מכתבי הצהרת כוונות לשיווק דגמיה בישראל בידי מספר גופים ישראלים. גופים בולטים שהחזיקו לכאורה במכתבי כוונות כאלה הם קמור רכב (בעבר יבואנית ב.מ.וו) ובני משפחת כדורי (כיום יבואני 'סקאיוול). אלא שכל הכוונות לא התממשו, בעיקר מכיוון שצ'רי לא השקיעה במהלך השנים בתקינת רכב אירופאית. עם זאת, מספר יבואניות ישראליות מעורבות בשיווק צ'רי במדינות שונות במרכז ובמזרח אירופה, ואילו "החברה לישראל" מושקעת במיזם רכבי היוקרה של צ'רי – 'קורוס'.

    בשנים האחרונות ביקרו בישראל לא מעט משלחות של יצניות רכב סיניות שבחנו את השוק הישראלי, ונציגיהם של כמעט כל יבואניות הרכב הישראלית ביקרו אצל כמעט כל יצרנית רכב סינית בינונית וגדולה. לאחרונה פורסם שבין המועמדות העדכניות לקבלת זיכיון השיווק של צ'רי בישראל בולטת חברת קרסו מוטורס, יבואני רנו, ניסאן ודאצ'יה. במקרה, או שלא במקרה, משרד יחסי הציבור שנשכר על-ידי צ'רי הוא גם משרד יחסי הציבור של קרסו מוטורס. עם זאת, עצם העובדה שאנשי צ'רי בחרו להפיץ היום הודעה לעיתונות שמבשרת על בואם מבלי לנקוב בשם של נציגה שנבחרה על ידם עשויה להעיד שהכל פתוח. לחילופין, ייתכן שמטרת הידיעה היא להגביר את המתח ולהעלות את המחיר בשלבי ההתמחרות שצ'רי מנהלת מול גורמים מקומיים. דוגמא אחת להישג מסחרי שצ'רי יכולה לקבל מיבואנית מקומית היא "דמי רצינות" ו/או השתתפות בעלויות התקינה בהיקף של כמה מיליוני דולרים.

    ההערכה היא שצ'רי תתחיל לפעול בישראל במחצית השניה של השנה הבאה ושהיא תשווק בארץ בשלב ראשון את הקרוסאובר החשמלי החדש יחסית EQ5. רכב זה מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה. גם שאר הדגמים שהיא תשווק אצלנו יהיו חשמליים או לכל הפחות היברידים-נטענים.

     

    יצרנית הרכב הסינית צרי עושה אודישן ליבואניות הרכב הישראליות

     

    צ'רי מוטורס, אשר נוסדה בשנת 1997, היא חברה בבעלות ממשלתית חלקית וחלקה נסחר בבורסה. זאת אחת מיצואניות הרכב הוותיקות בסין והיא משווקת מכוניות שלה בעשרות מדינות שבהן לא נדרשת תקינת רכב אירופאית, יפנית או אמריקנית. בעשרה מבין השווקים שמחוץ לסין היא גם מייצרת ומרכיבה מכוניות מתוצרתה. צ'רי מנהלת שישה מותגי מכוניות וארבעה מותגי רכב מסחרי, יש לה מרכזי מחקר ופיתוח בסין, גרמניה, ארצות הברית וברזיל, ובסיכום 2021 היא צפויה לייצר כ-1.5 מיליון מכוניות ולמכור כרבע מהן מחוץ לסין. החברה הצהירה לאחרונה על יעד מכירות של 2 מיליון כלי רכב בשנת 2022, ויעד מכירות של כחצי מיליון מכוניות מחוץ לסין.

    כמו רבות מיצרניות הרכב האחרות גם לצ'רי יש מיזמים משותפים עם יצרניות מערביות, והשותפה שלה היא יגואר-לנד רובר שבשליטת טאטא ההודית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יצרנית הרכב הסינית צ'רי עושה אודישן ליבואניות הרכב הישראליות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.