• Ad
  • חמש שנים לאחר הקמתו מסתער מותג היוקרה של יונדאי על השוק האירופאי ועל ישראל. על הכוונת: אאודי, ב.מ.וו ומרצדס. בקנה: היברידיות-נטענות ובהמשך גם חשמליות טהורות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי לישראל, הכריזה אתמול (ב') על כוונתה להשיק בחודש הבא את הפעילות של ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, ועל חנוכת אולם דגל של המותג באזור ההי-טק של הרצליה.

     

     

    עצם הכוונה לשווק את ג'נסיס בארץ פורסמה כבר בשנה שעברה, ותחילת המכירה אצלנו מתוזמנת במקביל לתחילת הפעילות של חברת בת חדשה יחסית של יונדאי – חטיבת 'ג'נסיס אירופה', אשר פרסמה בשבוע שעבר שתי תמונות בחשבון 'לינקדאין' של המותג, של GV80 ו-G80 שמככבות יחד ושל G80 בודדת. המכוניות צולמו בפרנקפורט, כשהן עוטות לוחיות רישוי גרמניות, והכיתוב שמלווה את התמונות לא מותיר מקום לספק: "התחלה חדשה בקרוב".

    לקריאה נוספת: יצרנית הרכב ג'נסיס מוטור בדרך לישראל: עשרה דברים שכדאי לדעת

    ג'נסיס, כחטיבת יוקרה נפרדת עם דגמים נבדלים משלה, קיימת בפועל בקושי שלוש שנים, לאחר שהחטיבה עצמה – כגוף נפרד – הוקמה בשלהי 2015 בדרום קוריאה. הרציונל של יונדאי הוא שמתח הרווחים השמן ביותר בתעשיית הרכב מצוי בפלחי היוקרה השונים, והיא פוסעת בנתיב שהתוו לפניה חטיבות 'לקסוס' של טויוטה, 'אינפיניטי' של ניסאן ו'אקורה' ('לג'נד') של הונדה. בשונה מאלה, ובאופן שמאפיין את האופי השאפתני וההחלטי של יונדאי, הקוריאנים דוחסים לכל שנה בודדת את מה שהצליחו היפנים לעשות בכל חמש שנים לפניהם.

    המותג ג'נסיס החל את דרכו בהרכב הקבוצתי של יונדאי-קיה כמכונית קונספט בשנת 2003 והפך 4 שנים לאחור מכן לדגם בודד ויקר שנקרא יונדאי ג'נסיס. בשנת 2008 החלה המכירה של 'יונדאי ג'נסיס' גם בארה"ב, ולאורך השנים האחרונות יובאו מספר מכוניות כאלה גם לישראל לצורך תקינה, אבל מעולם לא נמכרו אצלנו באופן מסחרי. אגב, יונדאי לא הצליחה להרים את המכירות של הדגם הזה גם באירופה.

    לפני כחמש שנים, כאמור, הוקמה ג'נסיס בקוריאה כחטיבה עצמאית, ובסוף שנת 2017 הושק בקוריאה הדגם הראשון שלה, G90 (שנקרא בקוריאה EQ900). החל משנת 2018 הורחב מגוון הדגמים ואיתם גם הפעילות של חטיבת ג'נסיס לארצות הברית וקנדה, סין, רוסיה ולמזרח התיכון. אגב, הדגמים השונים של ג'נסיס נקראים לפי סדר אלפא-נומרי, כאשר האות G מתארת מכוניות סלון (סדאן וסטיישן) ואילו האותיות GV מייצגות קרוסאוברים.

    כעת מתוכננת ההשקה באירופה עם 'ליין-אפ' צנוע יחסית של מספר דגמים חדשים שכולל שתי תצורות מרכב של מכונית הסדאן הקומפקטית G70 ומכונית הסדאן G80, ועם הקרוסאובר הקומפקטי GV70 והקרוסאובר הגדול, ספינת הדגל GV80.

     

     

    שיווק דגמי ג'נסיס באירופה לא היווה תנאי לשיווק שלהם בישראל, אפשר היה למכור אותם אצלנו גם עם תקינה אמריקנית, אבל אין ספק שהרבה יותר משתלם כלכלית להביא לישראל מכוניות עם תקינה אירופאית. המכוניות מיוצרות בקומפלקס הייצור הענק של יונדאי בעיר אולסן שבקוריאה, ובקרוב ייכנסו לתוקף הסכמי סחר חדשים בין ישראל לקוריאה, ואלה יסירו מהן עול של 7% מכס.

    כמו 'לקסוס' ו'אינפיניטי' לפניה, גם ג'נסיס מתיימרת לאתגר את מותגי היוקרה הגרמנים המצליחים עם דגמים שמציעים תמורה גדולה יותר למחיר – בין אם בהספקי המנועים ובין אם באורך רשימת האבזור. בשווקים המערב אירופאיים המרכזיים תתמקד ג'נסיס במידה רבה בגרסת הסטיישן של G70 שמוגדרת על-ידם כדגם אסטרטגי, וגם בגרסאות הסדאן, והיא תתמודד מול "הלחם והחמאה" של אאודי, ב.מ.וו. ומרצדס: A4 סטיישן, סדרה 3 טורינג ו-C קלאס. אצלנו, בישראל, תהיה העדפה גורפת לדגמי הקרוסאובר, ובמיוחד ל-GV70 החדש שצפוי להיות זמין במחצית השנייה של השנה.

    בקוריאה ובארה"ב נמכרים דגמי ג'נסיס עם מנועי טורבו בנזין בנפחי 2.0 ו-3.3 ליטר, וטורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר, אבל עמיתינו בגרמניה מדווחים דווקא על מנועים חדשים, מתוך מחסן המנועים של יונדאי וקיה, שצפויים שם: טורבו בנזין בנפחי 2.5 ו-3.5 ליטר, לצד מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין.

    מאד סביר שהחדירה של ג'נסיס לאירופה מתוזמנת במקביל להשקתם הקרובה של מספר דגמים חשמליים חדשים לחלוטין שנחוצים לה כדי לעמוד בדרישות התקינה המחמירות והולכות שם. יונדאי מתכוונת להשיק השנה את המותג 'איוניק' כמותג של כלי רכב חשמליים, ועל בסיס הפלטפורמה המודולרית החדשה שלה למכוניות חשמליות טהורות – E-GMP – היא תשיק בעתיד גם מספר דגמים חדשים של ג'נסיס.

     

     

    עם זאת, סביר שג'נסיס לא יכולה להרשות לעצמה להמתין עד לסיום הפיתוח של דגמים חשמליים טהורים – שבינם לבין המכוניות הנוכחיות שלה אין כל קשר טכנולוגי, מפני שעם מנועי בנזין ודיזל רגילים היא תיאלץ לשלם באירופה קנסות כבדים מאד על זיהום אויר. לכן צפוי שכבר בקרוב היא תשיק באירופה גרסאות "מחושמלות" במידה זאת או אחרת (כנראה היברידיות-נטענות). מה שמחזק את ההנחה הזאת היא העובדה שיונדאי רשמה לאחרונה מספר סימנים מסחריים דומים לשמות דגמי ג'נסיס עם הסיומת 'e'. אגב, מה שמעניין במיוחד זה שיונדאי רשמה באותה הזדמנות גם את הסימן המסחרי "GV90e", וזה חושף את הכוונה שלה להשיק קרוסאובר עוד יותר גדול, שיתפוס את המקום כספינת הדגם הבאה של המותג ויתחרה ב-X7 של ב.מ.וו. ובמרצדס GLS.

    מה שברור זה שג'נסיס תתפקד באירופה, כמו בארה"ב, כחטיבה עצמאית מיונדאי עם רשת הפצה נפרדת. כמו אצלנו, גם במקרים שבהם יופעלו סוכנויות מכירה של ג'נסיס על-ידי מי שכיום מוכרים יונדאי – הם נדרשים לאולמות תצוגה נפרדים ולפעילות שירות מובדלת.

    ניסיון אירופאי

    הפעילות המזורזת, שלא לומר אגרסיבית, של יונדאי עם ג'נסיס מתבססת באופן כמעט מוחלט על ידע מערבי בכלל ואירופאי בפרט. הקוריאנים מעצבים ומפתחים את הטכנולוגיה לדגמים השונים בשלושה מרכזי פיתוח ועיצוב – בגרמניה, בארה"ב ובקוריאה, והם איישו את רוב התפקידים הבכירים ברשת שלהם מחוץ לקוריאה במנהלים בכירים לשעבר של יצרניות היוקרה השונות.

     

     

    אך לאחרונה, לקראת השקת ג'נסיס באירופה, הכריזה החברה על המינוי של דומיניק בוש, לשעבר מנהל המכירות העולמי של אאודי, למנכ"ל החטיבה האירופאית, וזאת לאחר מינויו של הספרדי אנריקה לורנזו, מי שבעבר מילא תפקידים בכירים באסטון מרטין, במזראטי ובאאודי, כמנהל המכירות של ג'נסיס באירופה.

    בכירים אירופאים אחרים ממלאים את כל השורות של ג'נסיס בתחומי המחקר והפיתוח והעיצוב, ובהם, בין השאר, אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת הביצועים של BMW M, לוק דונקרוולקה, לשעבר מנהל העיצוב של בנטלי, למבורגיני ואאודי, מארק דל רוסו, לשעבר נשיא אאודי אמריקה, מרקוס האנה, לשעבר סגן נשיא במרצדס, פיליפו פריני, לשעבר ראש מחלקת העיצוב של למבורגיני, פאיז רחמן, לשעבר איש ב.מ.וו, אנדריאה ג'נסן, לשעבר אשת סקודה ופולקסווגן, וכמובן פיטר שראייר, לשעבר המעצב הראשי של פולקסווגן אשר כיכב בקיה וממלא תפקידים בכירים בקבוצת יונדאי-קיה.

    לא מיותר להזכיר שמספר יצרניות רכב שניסו את כוחן בשוק הפרימיום החשוב באירופה נכשלו או זכו להצלחה מאד מוגבלת מול יצרניות היוקרה הגרמניות. כך, למשל, אחרי קרוב לעשור של התארגנות וניסיונות, והשקעה כספית כבדה, "התקפלה" בשנה שעברה 'אינפיניטי' מן השוק האירופאי, ואפילו 'לקסוס', מותג הפרימיום של טויוטה, זוכה בישראל להצלחה הרבה יותר גדולה מזו המוגבלת לה הוא זוכה באירופה. הונדה, לעומת אלה, החליטה מזמן לוותר מראש על התחרות הזאת. אגב, לא רק היפנים מתקשים להתמודד מול הגרמנים: אפילו אלפא-רומיאו ומזראטי האיטלקיות לא מתרוממות, אפילו יגואר עטורת ההילה מתקשה מאד, וגם פיג'ו-סיטרואן ורנו ניסו לא מעט פעמים ונכשלו (כולל גם עם הניסיון הנוכחי עם המותג DS).

     

     

    לעומת כל אלה, מי שנסקה בתוך זמן קצר לגבהים באירופה (בזכות מגוון סיבות) היא טסלה, שסך המכירות של מודל 3 שלה עקף את המכירות המצטברות של לקסוס, יגואר ואלפא רומיאו כולן יחד. הצלחה זאת רומזת לג'נסיס על כיוון פעולה אפשרי שמונע על ידי נקודה מאד מוערכת באירופה – וזאת טכנולוגיה מתקדמת. מי שכבר מנסה את כוחה על הגל הזה היא וולוו, עם המותג החשמלי החדש שלה 'פולסטאר', ובדיוק כאן נכנסים לתמונה הדגמים החשמליים החדשים של יונדאי וקיה.

    השנה יושק באירופה מגוון דגמים חשמליים שמבוססים על פלטפורמת E-GMP החדשה, וזה מתחיל עם איוניק 5 וקיה CV. גם ג'נסיס כבר נמצאת בשלבים מתקדמים של בחינת קרוסאובר חשמלי חדש שיתחרה בטסלה מודל Y. דגם כזה כבר נצפה כשהוא מבצע ניסויי נסיעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'נסיס מסתערת על אירופה ועל ישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.