טסלה הפתיעה הלילה לא מעט אנשים בישראל, בהם גם לא מעט עמיתים למקצוע, כאשר העלתה את החלק הישראלי, בעברית, של אתר המידע והמכירות הבינלאומי שלה, ופרסמה מחירים נמוכים בעשרות אחוזים תמורת דגם הכניסה שלה – 'מודל 3' – ביחס להערכות המוקדמות שפורסמו בישראל.
'מודל 3' יימסר ללקוחות ראשונים בארץ כבר בחודש הבא, ויעלה כ-180,000 שקלים בלבד לגרסה הבסיסית, כלומר שהוא יתמודד "ראש בראש" מול מכוניות משפחתיות קומפקטיות וגדולות. מודל 3 בתצורתו הבסיסית ביותר מציע טווח נסיעה של 450 קילומטרים, וזה יתקצר מאד ככל שתנסו את אחת התכונות היותר מדליקות של המכונית הזאת: זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות. אנשי טסלה מדגישים באתר העברי שמחירי המכוניות כוללים מיסים, ושמועד האספקה המשוער של המכוניות הוא בחודש מרץ הקרוב. במקביל מוצעות גם שתי אפשרויות מימון שמוטמעות בתוך תהליך המכירה.
מי שסובל מחרדת טווח יכול להוסיף כ-40,000 שקלים ולבחור בגרסה עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה גדולה יותר שמאפשרת טווח של עד כ-580 קילומטרים בין טעינות. לחילופין, אפשר להוסיף 70,000 ש"ח ביחס למחיר הבסיסי (ועדיין לשלם הרבה פחות ממחירי ההפחדה שדווחו במקור) – ולקבל את גרסת הביצועים שמספקת טווח נסיעה של כ-560 קילומטרים ותאוצה מטלטלת של 3.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
רמת האבזור של הדגמים השונים גבוהה יחסית, וזה עוד לפני שמדברים על מערכת המולטימדיה והתקשורת הייחודית של טסלה, ועל מערכת ה'אוטו פיילוט' שתוצע כסטנדרט. טסלה מתיימרת, כידוע, להציע יכולת "נהיגה אוטונומית" – למרות שלא באמת מדובר ביכולות אוטונומיה ברמה 4 (ובוודאי שלא ברמה 5), אבל כדי לרכוש את התוספת הזאת נדרשים הלקוחות להוסיף 37,500 שקלים. מה שכן, תוספת זאת מאפשרת חניה אוטונומית. מצד שני, טסלה גובה תוספת תשלום תמורת כמעט כל צבע שאיננו לבן: בין 4,000 ל-7,500 שקלים תמורת צבעים די שגרתיים כמו אפור או כחול, ואפילו שחור, או 5,500 ש"ח תמורת חישוקי 19 אינטש ספורטיביים במקום חישוקי ה-18 אינטש הסטנדרטיים. תוספת של 17,000 שקלים נדרשת ב'מודל S' תמורת חישוקי 21 אינטש (במקום 19 אינטש הסטנדרטיים).
מודל 3 | מערכת הנעה | טווח נסיעה (ק"מ) | תאוצה 0-100 | מחיר סופי כולל מע"מ |
Standard Range | אחורית | 448 | 5.6 | 179,213 |
Long Range | כפולה | 580 | 4.4 | 219,510 |
Performance | כפולה | 567 | 3.3 | 250,860 |
'מודל S' המחודש, זה שהושק בעולם לפני מספר ימים ומוצע עם 'סטיק' במקום הגה קונבנציונלי, מוצע בישראל תמורת 420,000 שקלים לגרסה הבסיסית – עם טווח נסיעה מרשים של 660 קילומטרים וזינוק ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות. גרסאות חזקות ועם טווח ארוך יותר של מודל S עולות 645,000 ו-740,000 שקלים.
במקביל מוצע מעתה בישראל גם 'מודל X', הקרוסאובר שמבוסס על 'מודל S', ותמורתו נדרש סכום לא מבוטל של 450,000 ש"ח לתצורה הבסיסית, עם טווח נסיעה של 580 קילומטרים ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, או 650,000 שקלים לתצורה המחוזקת, עם כ-550 קילומטרים של טווח נסיעה וזינוק ל-100 תוך 2.6 שניות.
למרות שהמכירה של מכוניות טסלה מבוצעת באמצעות אתר האינטרנט הזה, אנשי טסלה מבטיחים לפתוח אולם תצוגה בתל אביב "ברבעון הראשון של 2021", וכן חנות "פופ אפ" בקניון רמת אביב. פרטים לגבי פרישת רשת הטעינה של החברה, עם "מטעני העל" של טסלה, טרם פורסמו. אגב, דגם שחסר כרגע במגוון הדגמים שמוצעים בישראל הוא ה-Y, שמבוסס על מודל 3, ויתווסף מן הסתם בקרוב.
מודל S/X | מערכת הנעה | טווח נסיעה (ק"מ) | תאוצה 0-100 | מחיר סופי כולל מע"מ |
S Long Range | כפולה שני מנועים | 663 | 3.2 | 420,124 |
Plaid | כפולה שלושה מנועים | 628 | 2.1 | 644,273 |
Plaid + | כפולה שלושה מנועים | 837 | 2.1 | 738,613 |
X Long Range | כפולה שני מנועים | 580 | 3.9 | 446,130 |
X Plaid | כפולה שלושה מנועים | 547 | 2.6 | 644,273 |
לקריאה נוספת: מרכז השירות של טסלה בישראל נבנה בסטנדרטים של דלק מוטורס