• Ad
  • הקריאה לתיקון של קיה בגלל כשל סדרתי במערכת הבלמים מתרחבת גם אל דגמי ספורטאז' וקדנזה שיוצרו בשנים 2016-2020. גם לקוחות ישראלים חייבים להיות ערנים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מנהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NTHA) הרחיב הלילה (ד') את מספר דגמי קיה שנקראים לתיקון בגלל כשל סדרתי במערכת הבלמים אשר עלול לגרום לפריצת אש ולהתלקחות של הרכב. אל מספר דגמים של יונדאי וקיה שסובלים מאותו כשל נוספו כעת כ-750,000 מכוניות נוספות מדגמי ספורטאז' וקדנזה אשר יוצרו בין השנים 2016 ל-2020 ונמכרו בארה"ב.

     

     

    הקריאה החדשה לתיקון כוללת 379,931 מכוניות מדגם ספורטאז' אשר יוצרו החל ב-10 בדצמבר 2015 ועד ל-23 באוקטובר 2020, ועוד 372,251 מכוניות מדגם קדנזה – מכונית הסדאן הגדולה של קיה – אשר יוצרו בין ה-2 ביוני 2016 ועד ל-14 ביוני 2019. כל המכוניות שנקראו לתיקון לא צוידו בבקרת שיוט חכמה (SCC).

    אנשי מינהל הבטיחות הפדרלי מתארים את הכשל כך: "שריפה בתא המנוע עלולה להתרחש באזור שבו נמצאת יחידת הבקרה האלקטרונית – הידראולית (HECU). מעגל חשמלי בתוך ה-HECU עלול להגיע למצב שבו נוצר קצר שיגרום לזרם מוגבר, ובכך להגדיל את הסיכון לשריפה בתא המנוע… שריפה מעלה את הסיכון לפציעה". בסעיף "תיאור הסיבה" מדווחים אנשי המינהל ש"הסיבה המדויקת לקצר החשמלי אינה ידועה".

    מה שידוע בוודאות, ולכן הופך את הקריאה לתיקון לרלבנטית גם עבורנו, זה שהרכיב הפגום יוצר במפעל 'מנדו' שבעיר פיונגטק שבדרום קוריאה, ומשם הוא נשלח אל מפעלים שונים של יונדאי וקיה ברחבי העולם. זה אמנם לא אומר בוודאות שרכיבים שהותקנו בספורטאז'ים הישראלים, שמיוצרים באירופה, חשופים גם הם לאותו כשל אבל לכל הפחות צריך לגרום לאנשי משרד התחבורה שלנו לפנות ליונדאי ולקיה ולדרוש מהם הבהרות.

    מיותר להזכיר שבאתר האינטרנט של משרד התחבורה הישראלי אין אף אזכור לאף קריאה לתיקון של קיה בנושא זה, וגם השריפות במנועים ובמערכות הבלמים של דגמי יונדאי וקיה האחרים נעדרות משם.

    יונדאי טוסון, אחיו התאום של קיה ספורטאז', נקרא לתיקון מאותה סיבה כבר בחודש ינואר השנה. גם קיה, כמו יונדאי לפניה, מפצירה בלקוחותיה שלא לחנות את כלי הרכב שנקראו לתיקון בתוך חניות סגורות או בסמוך למבנים אשר עלולים להישרף כתוצאה משריפה ברכב.

     

     

    אנשי מינהל הבטיחות האמריקנים, אשר חוקרים מזה זמן את השריפות בדגמים השונים של יונדאי וקיה, מדווחים בהודעת הקריאה לתיקון שלהם שהסימנים המתריעים שבעלי רכב רלבנטיים צריכים לשים אליהם לב הם "הדלקת נורות אזהרה שונות בלוח המכשירים, כולל נורת אזהרת לחץ אוויר בצמיגים, נורת אזהרה של ABS, ריח שריפה או המסה, וכן עשן מתא המנוע.

    בארצות הברית צפויים כל בעלי הרכב הרלבנטיים לקבל הודעת קריאה לתיקון בדואר ובה הוראות להכנסת הרכב לרשת השירות של קיה כדי להחליף נתיכים מסוימים בתיבת הנתיכים, וזאת כדי למנוע את עודף הזרם במעגל החשמלי ב-HECU. בדגמי ספורטאז' יותקנו שני נתיכים בהספק של 30 אמפר במקום 40 אמפר שמותקנים כעת (כדי שהם יינתכו מוקדם יותר במקרה של זרם יתר), ועוד שני נתיכי 25 אמפר במקום 40 אמפר. בנוסף תעודכן גם תוכנת ההפעלה של יחידת ה-HECU .

     

     

    חשוב לזכור שדגמי קדנזה שנקראים כעת לתיקון כבר נקראו לתיקון של אותה תקלה ב-11 במאי 2020, אלא שבתיקון שבוצע בהם באותה קריאה הותקנו נתיכים להספק גבוה מידי. ביצוע הקריאה לתיקון של דגמי ספורטאז' וקדנזה בארה"ב יתחיל ב-15 באפריל, והוא מצטרף לרשימה ארוכה של קריאות לתיקון של יונדאי וקיה בגלל שריפות של כלי רכב – חלקן בגלל כשל במנועים, וחלקן בגלל כשלים ברכיבים של מערכת הבלמים.

    לקריאה נוספת:

    יונדאי וקיה שיחקו באש וחטפו סטירה
    יונדאי וקיה נשרפות: 600,000 מכוניות נקראו לתיקון
    מכוניות אש: קיה קוראת לתיקון לכ-200,000 מכוניות בגלל סכנת התלקחות   

    מה בוער? יונדאי טוסון

    אם נתקלתם בבעיה דומה בדגמי יונדאי או קיה, או בכל תקלה מסוכנת אחרת? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com.

    את תגובת משרד התחבורה הישראלי נצרף אם וכאשר נקבל כזאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גם ספורטאז' עולה באש: קיה תקרא ל-750,000 מכוניות נוספות לתיקון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.