• Ad
  • גל גניבות של עמדות טעינה ביתיות ושל כבלי טעינה מטריד בימים אלה את בעלי הרכב החשמלי ברחבי בריטניה ועלול "לעשות עליה" גם לישראל. האם יש צורך להתגונן בפני התופעה, וכיצד?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי הממירים הקטליטיים מגיע תורן של עמדות הטעינה הביתיות: גנבים נאלחים "גילחו" בשבועות האחרונים עשרות עמדות טעינה ביתיות בערים שונות בבריטניה, וזה גרם למספר משטרות מקומיות לפרסם קריאה לבעלי מכוניות חשמליות להגן על רכושם.

     

     

    מחירה של עמדת טעינה ביתית בבריטניה נע סביב 2,500 שקלים לא כולל התקנה, ועמדות משומשות נמכרות באינטרנט תמורת כ-500 שקלים. הזינוק במכירות רכב חשמלי בבריטניה יצר לאחרונה מגרש משחקים חדש לגנבים, ובמקביל לעבודה הרגילה של זחילה מתחת לרכב עם מנוע בעירה פנימית וניסור ממירים קטליטיים הם מוכיחים שהם לא בררנים: גם עמדות טעינה נגנבות כדי למכור אותן ברשת.

    גנבים לא בוחלים גם בגניבת כבלי טעינה, הגם שאלה אמורים להיות מאובטחים על-ידי נעילה לעמדת הטעינה או למכונית בזמן טעינה. גם כבלים נמכרים באמצעות לוחות מקוונים באינטרנט תמורת כ-20-40% ממחיריהם כחדשים.

    מן הדיווחים בבריטניה עולה שרוב המטענים נגנבו ממקומות חשוכים ומתוך חניות פרטיות, אך חלקם נגנבו "לאור יום" במהלך טעינה בעמדות ציבוריות ברחובות הומים יחסית.

     

    תקן CCS ניצח במלחמת הסטנדרטים של טעינת רכב חשמלי

     

    תופעת גניבות כבלי טעינה ועמדות טעינה אינה חדשה. היא דווחה במקומות שונים בארצות הברית כבר במהלך מגפת קורונה, סביר שהיא תתרחב ככל שיגדל מספר המכוניות החשמליות, ובלתי נמנע שהיא תגיע במוקדם או במאוחר גם לישראל.

    יצרניות הרכב החשמלי ויצרניות עמדות הטעינה ממגנות את הכבלים באמצעות מנגנוני נעילה בשני הצדדים, אם כי המטרה שלו היא לאו דווקא מניעת גניבות אלא בעיקר הבטיחות ומניעת התחשמלות. העניין הוא ששום דבר לא עומד בפני גנב מספיק נחוש, במיוחד אם הוא מצויד בציוד מתאים ולא אכפת לו להפעיל מספיק כוח ולגרום לנזק לרכב ולעמדת הטעינה.

    אין ככל הנראה דרך למנוע לגמרי את הבעיה הזאת אבל אפשר לצמצם את הסיכון וזה מתחיל בבחירת מיקום ההתקנה של עמדת הטעינה ובהתקנת תאורה חזקה בסביבתה. מומחים שונים המליצו לבעלי רכב חשמלי להתקין גם מצלמות מעקב, בעיקר בתקווה שהן ירתיעו את הגנבים, אבל נראה שגנבים שלא חוששים מהתחשמלות, ובוודאי שלא מן המשטרה, גם לא ממש מתרגשים ממצלמות.

     

    פורד מציגה שיעורים בטעינת רכב חשמלי שלמדתי אצל טסלה

     

    אפשר לצמצם את הסיכון לגניבת הכבלים כשהם לא בשימוש – ובעיקר לא חכם להשאיר אותם זרוקים על רצפת המושב האחורי (אלא אם יש לכם ביטוח שמשות טוב וזמן להתעסק איתו), ולמרות האמור קודם – לא מזיק להתקין מצלמת וידאו בתוך הרכב, כזאת שמצלמת את סביבתו 24/7.

    האם מישהו חיבל בעמדת הטעינה שלך או גנב לך כבל? כתבו לנו ושלחו צילומים אל editor.thecar@gmail.com

     

    לקריאה נוספת:

    גנבו לך את הממיר הקטליטי? יש מצב שהגנבים יאכלו אותה

    גניבת ממירים קטליטיים: בארה"ב יחמירו עם הגנבים והסוחרים בסחורה גנובה. ומה בישראל?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.